Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών κ. Σπ. Θεοδωρόπουλο, δύο χαλυβουργίες ετοιμάζονται να διακόψουν την παραγωγή τους για λόγους ασυμφόρου ενεργειακού κόστους, αποτόκου της στροφής της ηλεκτροπαραγωγής στο ακριβό φυσικό αέριο, των απωλειών παραγωγής 25% από τις ΑΠΕ και της εγκαταλείψεως του πετρελαίου, ως φθηνότερου καυσίμου που έχει πέσει στα 65$ το βαρέλι και συντόμως πιο κάτω.
Κατόπιν της αποβιομηχάνισης των ετών της σοσιαλμανίας (1975-80) και της εξοντώσεως της γεωργικής παραγωγής της χώρας μετά την ένταξη της στην Κοινή Αγροτική Πολιτική (1981) σήμερα, Ελληνική εμπορική ναυτιλία είναι ο νέος στόχος της ανθελληνικής πολιτικής της Ευρωπαϊκής «διαίρεσης».
Με το «μηδενικό καθαρό πλαίσιο» του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (Net Zero Framework) που ενέκρινε ο ΙΜΟ τον περασμένο Απρίλιο και αναμένεται να υιοθετήσει επίσημα τον προσεχή μήνα Οκτώβριο, επιβάλλεται από το 2028 νέος μηχανισμός τιμολόγησης, για τα πλοία που υπερβαίνουν τα όρια καυσαερίου θερμοκηπίου (GHG), την στιγμή που δεν υπάρχουν «πράσινα καύσιμα» από τα διυλιστήρια πετρελαίου ούτε σταθμοί ανεφοδιασμού πλοίων στα περισσότερα διεθνή λιμάνια.
Τα πρόστιμα που θα επιβληθούν πλήττουν άμεσα την ανταγωνιστικότητα του Ελληνικού υπερποντίου πλοίου κατά τους Έλληνες πλοιοκτήτες 1.200 ποντοπόρων.
Εξ άλλου, η ευστάθεια των ηλεκτρικών δικτύων κινδυνεύει από την διείσδυση των ΑΠΕ και τις χαμηλές επενδύσεις σε μονάδες βάσεως, δίκτυα κι αποθήκευση ηλεκτρικής ενεργείας, κατά την Euroelectric, μ’ αποτέλεσμα αυξήσεις τιμών στην περιφέρεια ιδίως της ΝΑ Ευρώπης.
Μεγάλες χώρες, ως οι ΗΠΑ, Κίνα, Ινδία εγκατέλειψαν την «πράσινη πολιτική» της ΕΕ και τάσσονται υπέρ εφικτών ορίων που δεν υπονομεύουν την οικονομική βιωσιμότητα ολοκλήρων κλάδων, χωρίς να είναι βέβαιον ότι προστατεύουν το φυσικό περιβάλλον.
Στην χώρα μας χρειάζονται επείγοντα μέτρα στήριξης για τις ενεργοβόρες βιομηχανίες, που αν «πρασινίσουν» - κατά κυριολεξίαν - θα εξαρτήσουν την εγχώρια οικονομία από ξένα κέντρα αποφάσεων. Η Τουρκία καραδοκεί.