Ενώ η εργασία παραμένει σε υψηλό επίπεδο, εννοιολόγησαν τους πιθανούς κινδύνους και τις απαιτήσεις σχεδιασμού, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι η τεχνολογία αερόψυκτου αντιδραστήρα υψηλής θερμοκρασίας (HRGR) θα ήταν κατάλληλη για μεγαλύτερους μεταφορείς LNG.
Ο στόχος της μελέτης ήταν να διερευνήσει τις δυνατότητες των πλοίων μεταφοράς LNG και να δημιουργήσει πρωτότυπα σχέδια σκαφών για να ξεκινήσει η διαδικασία σχεδιασμού. Το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ ανέθεσε στην ABS σύμβαση για την έρευνα φραγμών στην υιοθέτηση προηγμένης πυρηνικής πρόωσης σε εμπορικά πλοία. Η ABS ερεύνησε τις δυνατότητες της προηγμένης πυρηνικής τεχνολογίας για θαλάσσιες εφαρμογές εστιάζοντας σε έναν μικρό αρθρωτό αντιδραστήρα σε έναν τυπικό φορέα LNG. Προηγούμενες μελέτες διερεύνησαν ένα πυρηνοκίνητο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ένα δεξαμενόπλοιο Suezmax.
Κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η τεχνολογία HTGR θα επέτρεπε μεγαλύτερες ταχύτητες διέλευσης και θα προσφέρει λειτουργίες μηδενικών εκπομπών για έναν μεταφορέα LNG. Επίσης, δεν θα υπάρχει απαίτηση ανεφοδιασμού, αν και η τεχνολογία HTGR θα πρέπει να αντικαθίσταται περίπου κάθε έξι χρόνια.
«Ενώ αυτή η τεχνολογία είναι καλά κατανοητή στη στεριά, η προσαρμογή της για θαλάσσια εφαρμογή είναι στα σπάργανα. Ωστόσο, αυτή η μελέτη και η άλλη έρευνα που πραγματοποιήσαμε αναδεικνύουν ξεκάθαρα τις σημαντικές δυνατότητές της να αντιμετωπίσει όχι μόνο την πρόκληση των εκπομπών ρύπων της ναυτιλίας αλλά να προσφέρει μια σειρά από άλλα λειτουργικά πλεονεκτήματα στη βιομηχανία», δήλωσε ο Patrick Ryan, Ανώτερος Αντιπρόεδρος και Διευθυντής Τεχνολογίας της ABS. .
Η μελέτη σχεδιάστηκε για να βοηθήσει τη βιομηχανία να κατανοήσει καλύτερα τις επιπτώσεις σκοπιμότητας και ασφάλειας της πυρηνικής πρόωσης και να υποστηρίξει μελλοντικά αναπτυξιακά έργα. Αναφέρουν ότι παρέχει σημαντικές πληροφορίες σχετικά με τη διαχείριση θερμότητας και ενέργειας, τη θωράκιση, την κατανομή βάρους και άλλα χαρακτηριστικά σχεδιασμού για ένα φορέα LNG με πυρηνική πρόωση.
Οι αναφορές ABS φορέα LNG πυρηνικής προώθησης θα έχουν συγκεκριμένα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, με αντιδραστήρες τοποθετημένους στο πίσω μέρος του σκάφους και μπαταρίες μπροστά από τη θέση που καταλαμβάνονται από δεξαμενές καυσίμου στα τρέχοντα πλοία και ενισχυμένο κύτος. Δεδομένων των περιορισμών σχεδιασμού, η τεχνολογία HTGR θα ήταν κατάλληλη μόνο για μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς LNG.
Η μελέτη υπογραμμίζει ότι η πυρηνική ενέργεια θα ήταν ένα ιδανικό μέσο δραστικής μείωσης των εκπομπών από τη ναυτιλία και μπορεί να συμβάλει σε σημαντικά πιο αποδοτικά πλοία όσον αφορά τη μεταφορική ικανότητα. Ωστόσο, διαπίστωσε επίσης ότι θα απαιτούνταν υψηλό επίπεδο πλεονασμού που θα μπορούσε να μειώσει την απόδοση του σκάφους και ότι ο κύκλος ζωής του πυρηνικού εργοστασίου και του καυσίμου πρέπει να ευθυγραμμιστεί με τη διάρκεια ζωής του σκάφους.
Σημειώνουν ότι η ωριμότητα και το επίπεδο των πληροφοριών που είναι διαθέσιμες επί του παρόντος για αυτές τις πυρηνικές τεχνολογίες παραμένουν χαμηλά. Διαπιστώνουν επίσης ότι παραμένουν σημαντικά εμπόδια στη δημόσια αντίληψη και στους διεθνείς κανονισμούς πριν μπορέσει να επιτευχθεί ένα πυρηνοκίνητο εμπορικό πλοίο.