Δυτική Αυτοκινητοβιομηχανία: Η Ανοησία της Δύσης Παραμένει Εκπληκτικά Σοκαριστική και Επικίνδυνη!

Δυτική Αυτοκινητοβιομηχανία: Η Ανοησία της Δύσης Παραμένει Εκπληκτικά Σοκαριστική και Επικίνδυνη!
Του Σωτήρη Καμενόπουλου
Τετ, 25 Οκτωβρίου 2023 - 10:44

Σε πρόσφατο άρθρο με τίτλο «Γιατί η Κίνα «στριμώχνει» τις δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες» αναφέρθηκε πως η «επιβολή νέων περιορισμών στις εξαγωγές ορισμένων προϊόντων γραφίτη από την κινεζική κυβέρνηση έπιασε τη δυτική αυτοκινητοβιομηχανία στον ύπνο και προκάλεσε σημαντική αναταραχή. Αυτό φαίνεται καθαρά από 

τις αντιδράσεις των ειδικών που διαβάζουμε στα σχετικά ρεπορτάζ του διεθνούς Τύπου. Στο Reuters είδαμε τις δηλώσεις του Kien Huynh, εμπορικού διευθυντή της Alkemy Capital Investments, ο οποίος είπε πως αυτή η τολμηρή και μη αναμενόμενη κίνηση της Κίνας έχει προκαλέσει έκπληξη στην εταιρεία του, καθώς ήρθε πολύ νωρίτερα απ’ όσο θα μπορούσε να φανταστεί κανείς (η εταιρεία του ασχολείται με έργα στον τομέα των μετάλλων που χρησιμοποιούνται στην ενεργειακή μετάβαση). Μιλώντας στο Bloomberg, ο James Lee, αναλυτής της κορεατικής KB Securities είπε πως η εξέλιξη αυτή είναι σοκαριστική». (εδώ).

Ενασχολούμενος με τις σπάνιες γαίες από το 2010 είχα χτυπήσει αρκετές φορές το καμπανάκι για τον κίνδυνο που υπήρχε να διακοπεί ανά πάσα στιγμή η προμήθεια κρίσιμων ορυκτών από την Κίνα προς τη Δύση. Οι αντιδράσεις που υπήρχαν στις προειδοποιήσεις που έθετα κατά καιρούς, προκαλούσαν τρομερά αρνητική εντύπωση για την ανοησία που κυριαρχούσε, και κυριαρχεί ακόμη, στη Δύση.

Η Δύση έβαλε το κάρο μπροστά από το άλογο. Αντί να εξασφαλισθούν πρώτα οι πρώτες ύλες (μαζί με την τεχνογνωσία της κατεργασίας τους) για το εγχείρημα της πράσινης μετάβασης, η Δύση έθετε ως πρωταρχικό στόχο την πράσινη μετάβαση χωρίς πρώτα να εξασφαλισθούν οι πρώτες ύλες για αυτή τη μετάβαση! Θα ξαναχρησιμοποιήσω το παράδειγμα που είχα αναφέρει και στο παρελθόν: η κατάσταση μοιάζει ωσάν σαν να ξεκινούσε ένας επιχειρηματίας μία νέα επένδυση για την οποία όχι μόνο δεν διαθέτει τις πρώτες ύλες, αλλά οι πρώτες ύλες (σε όλη την αλυσίδα αξίας τους) ελέγχεται από τον ανταγωνιστή του! Ο άμοιρος επιχειρηματίας θα πήγαινε κατευθείαν για πτώχευση! Σαν να ξεκινούσε την επένδυσή του ο Henry Ford τη δεκαετία του 1920 χωρίς να υπήρχε διαθέσιμη βενζίνη (ή αν υπήρχε, αυτή να ελεγχόταν όλη - μαζί με τη διύλησή της - από την τότε νεοσυσταθείσα ΕΣΣΔ).

Η Κίνα βλέποντας αυτό το στρατηγικό κενό στη συμπεριφορά της Δύσης προετοιμαζόταν σιωπηρά (διεισδύοντας ταυτόχρονα στην Αφρική και στη Νότια Αμερική για να εξασφαλίσει επιπλέον πρώτες ύλες) και ταυτόχρονα έπαιζε το παιγνίδι της ανόητης Δύσης με την πράσινη μετάβαση. Η Κίνα πετούσε, και πετάει ακόμη, στάχτη στα μάτια της Δύσης όσο αφορά την πράσινη μετάβαση και τις κλιματικές μεταβολές. Πρόκειται για στρατηγικό σχέδιο για την ενεργειακή-οικονομική καταστροφή της Δύσης! Η Δύση πέφτει στην στρατηγική παγίδα της Κίνας.

Ας επανέλθω στο προαναφερόμενο άρθρο για τη δυτική αυτοκινητοβιομηχανία: Αυτό που κάνει εντύπωση είναι το γεγονός πως έμπειρα στελέχη οικονομικών κολοσσών νοιώθουν «έκπληξη» και θεωρούν τις εξελίξεις «σοκαριστικές»!

Το σοκαριστικό και εκληκτικό συνάμα είναι ακριβώς αυτή η ανοησία των Δυτικών! Λοιπόν σας έχω νέα: Ετοιμαστείτε για πολλές εκπλήξεις και σοκ, ειδικά στις δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες (ειδικά οι Ευρωπαϊκές) για τις οποίες ας επαναληφθεί η εκτίμηση κινδύνου στην οποία είχα προβεί δύο φορές στο παρελθόν: «Αν δεν αλλάξει ΤΩΡΑ στάση η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο αφορά την άρον-άρον μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τότε η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία θα πτωχεύσει! Το γράφω ξεκάθαρα: θα πτωχεύσει και θα πωληθούν αρκετές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα...έρχεται.

Δεν θα εκπλαγώ αν δούμε μεγάλες Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες είτε να πτωχεύουν, είτε να κρατικοποιούνται εμμέσως (υπό τη μορφή υπέρογκων κρατικών επιδοτήσεων), είτε να πωλούνται σε Κινέζους, δηλαδή στο ΚΚΚ. Η Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία κινδυνεύει με κατάρρευση αντίστοιχη της ΕΣΣΔ όταν αυτή εξωθήθηκε σε απίστευτη κατασπατάληση χρημάτων ώστε να πιάσει το διαστημικό-εξοπλιστικό πρόγραμμα του Ρήγκαν (Πόλεμος των Άστρων)». (Οι δύο προειδοποιήσεις μου εδώ και εδώ).

 

*Λίγα λόγια για τον Δρ. Σωτήρη Ν. Καμενόπουλο, είναι κάτοχος Διδακτορικού Διπλώματος από τη Σχολή Μηχανικών Ορυκτών Πόρων του Πολυτεχνείου Κρήτης. Το πεδίο έρευνας του Δρ. Καμενόπουλου σχετίζεται με τη βιώσιμη ανάπτυξη, την αξιοποίηση των ορυκτών πόρων, τη γεωπολιτική, την Κοινωνική Επιχειρησιακή Άδεια (Social License to Operate), τη διαχείριση/εκτίμηση κινδύνων, και την επιχειρησιακή έρευνα.