Η MSC Στηρίζει με Χρήματα και Δεδομένα το Κέντρο Απανθρακοποίησης της Σιγκαπούρης

Η MSC Στηρίζει με Χρήματα και Δεδομένα το Κέντρο Απανθρακοποίησης της Σιγκαπούρης
energia.gr
Παρ, 17 Μαρτίου 2023 - 09:42

Η Mediterranean Shipping Company (MSC) επιταχύνει τις δημόσιες προσπάθειές της για την υποστήριξη της πράσινης μετάβασης στην εμπορική ναυτιλία, ανακοινώνοντας μια νέα πενταετή συμφωνία εταιρικής σχέσης με το Παγκόσμιο Κέντρο για την Αποκλιμάκωση του Άνθρακα στη Ναυτιλία (GCMD) της Σιγκαπούρης. Το μη κερδοσκοπικό κέντρο που άρχισε να δραστηριοποιείται τον Αύγουστο του 2021, ιδρύθηκε με την υποστήριξη ηγετών του κλάδου για να βοηθήσει

στην ανάπτυξη και δοκιμή πράσινων λύσεων και στη διαμόρφωση προτύπων για τα μελλοντικά ναυτιλιακά καύσιμα.

Με την ένωση των δυνάμεών της με το GCMD, η MSC ενισχύει τη δέσμευσή της προς μια συνεργατική προσέγγιση για την απαλλαγή από τον άνθρακα, δήλωσαν οι εταίροι. Η MSC θα παρέχει χρηματικές συνεισφορές προς τους συγκεντρωμένους πόρους του GCMD για πιλοτικές εφαρμογές και δοκιμές. Η MSC θα συνεισφέρει επίσης σε είδος μέσω της συμμετοχής της στα έργα, συμπεριλαμβανομένης της πρόσβασης σε πλοία, λειτουργικό εξοπλισμό και άλλα περιουσιακά στοιχεία, καθώς και σε δεδομένα λειτουργίας των πλοίων και εκθέσεις αξιολόγησης, ώστε τα συμπεράσματά τους να βοηθήσουν στην ενημέρωση των μελλοντικών δοκιμών του GCMD.

"Παρά τις τρέχουσες οικονομικές αβεβαιότητες, η απαλλαγή της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές θα χρειαστεί οι εταιρείες γραμμών - οι οποίες βρίσκονται πιο κοντά στους πελάτες που είναι πρόθυμοι να πληρώσουν ένα πράσινο premium - να αναλάβουν σκληρές δεσμεύσεις ώστε ο κλάδος να προχωρήσει προς τους στόχους του ΙΜΟ για το 2030 και το 2050", δήλωσε ο καθηγητής Lynn Loo, διευθύνων σύμβουλος του Παγκόσμιου Κέντρου για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές. "Με την είσοδο της MSC ως του νεότερου Impact Partner μας, το GCMD βρίσκεται πλέον σε ισχυρότερη θέση για να προωθήσει λύσεις απαλλαγής από τον άνθρακα σε ολόκληρο τον κλάδο".

Η MSC, η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο με βάση τη χωρητικότητα, τονίζει ότι διαθέτει στόλο 730 πλοίων καθώς και το μεγαλύτερο βιβλίο παραγγελιών νεότευκτων πλοίων του κλάδου, που μπορεί να παράσχει κρίσιμες πληροφορίες για τις προσπάθειες του GCMD. Η εταιρεία υπογραμμίζει επίσης τις προσπάθειές της, μεταξύ των οποίων το γεγονός ότι έχει υιοθετήσει από νωρίς τα αναμεμειγμένα βιοκαύσιμα ως μεταβατικό καύσιμο. Η MSC αναφέρει ότι συνεχίζει να υποστηρίζει τη διαθεσιμότητα της προμήθειας μιας σειράς εναλλακτικών καυσίμων για το μέλλον της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

"Δεσμευόμαστε να συμβάλουμε στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και στο GCMD πιστεύουμε ότι βρήκαμε έναν εξαιρετικό εταίρο για να συμβάλει στην προώθηση της πράσινης μετάβασης στον τομέα μας", δήλωσε ο Bud Darr, εκτελεστικός αντιπρόεδρος ναυτιλιακής πολιτικής και κυβερνητικών υποθέσεων του ομίλου MSC. "Ανυπομονούμε να ανταλλάξουμε ιδέες, πληροφορίες και πρόσβαση στην ουσιαστική τεχνογνωσία και τα περιουσιακά μας στοιχεία, για να συμβάλουμε στην επιτάχυνση της προόδου προς το μέλλον του καθαρού μηδενικού κόστους που όλοι φιλοδοξούμε".

Η MSC θα γίνει επίσης ένας από τους πρώτους που θα υιοθετήσουν τα containerships με καύσιμο LNG το 2022. Ακολούθησε το παράδειγμα της ανταγωνίστριας CMA CGM, η οποία ήταν ο πρώτος μεγάλος, παγκόσμιος μεταφορέας που επένδυσε σημαντικά σε πλοία με διπλό καύσιμο LNG. Η MSC παρέλαβε πριν από ένα χρόνο το πρώτο της containership με καύσιμο LNG, το MSC Washington που κατασκευάστηκε στην κινεζική Yangzijiang Shipbuilding. Το containership χωρητικότητας 150.000 dwt, το οποίο έχει χωρητικότητα 14.280 TEU, φέρεται να διαθέτει τη μεγαλύτερη δεξαμενή LNG τύπου C και την πρώτη που τοποθετείται σε πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Neopanamax.

Τον Φεβρουάριο του 2023, η κινεζική Zhoushan Changhong International Shipyard επιβεβαίωσε ότι έλαβε παραγγελία για 10 νέα containerships με καύσιμο LNG, τα οποία θα διαχειρίζεται η MSC. Είπαν ότι η σειρά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει μια πολύ προωθημένη τεχνολογία που υιοθετεί την πρόωση διπλής ισχύος για το LNG, αλλά είναι επίσης μια σχεδίαση έτοιμη για καύσιμο αμμωνίας.

Με τη συνεργασία της με την GCMD, η MSC ενώνεται με άλλους ηγέτες του κλάδου, όπως οι BHP, BW Group, Eastern Pacific Shipping, Ocean Network Express, Sembcorp Marine, BP, Hapag Lloyd, DNV και η Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης. Με έδρα το μεγαλύτερο λιμάνι καυσίμων στον κόσμο, το κέντρο επιδιώκει να αξιοποιήσει την τεχνογνωσία του κλάδου για την υποστήριξη των ερευνητικών έργων και των πιλοτικών προγραμμάτων του.

Ν.Παλ.