Η μετατροπή δύο πλοίων Ro-Ro υπό αμερικανική σημαία σε LNG ολοκληρώθηκε έπειτα από μεγάλες καθυστέρησεις. Η TOTE Maritime Alaska είχε συνάψει σύμβαση το 2017 για τη μετατροπή των δύο πλοίων της κλάσης Orca, αλλά αργότερα καθυστέρησε την ολοκλήρωση του έργου. Το δεύτερο από τα πλοία έφυγε πρόσφατα από το ναυπηγείο έχοντας ολοκληρώσει τη μετατροπή με καθυστέρηση περίπου δύο ετών από το αρχικό χρονοδιάγραμμα.

Αφού παρουσίασε τα πρώτα containerships με καύσιμο LNG, η TOTE δήλωσε το 2017 ότι αποφάσισε να μετατρέψει σε LNG και τα αδελφά πλοία Midnight Sun και North Star. Τα πλοία, που ναυπηγήθηκαν το 2003, έχουν μήκος 255,7 μέτρα και χωρητικότητα 24.788 dwt, εξυπηρετώντας την υπηρεσία εφοδιασμού της εταιρείας από την Τακόμα στην Αλάσκα.

Η σύμβαση μετατροπής με τη ΜΑΝ περιελάμβανε το σχεδιασμό, την ανάπτυξη και τη δοκιμή ενός πρώτου στο είδος του κιτ διπλού καυσίμου. Τα πλοία ναυπηγήθηκαν με τέσσερις κινητήρες ΜΑΝ 58/64 και το πρωτοποριακό έργο ήταν πρωτοποριακό για τον κλάδο.

Το πρώτο σχέδιο προέβλεπε τη μετατροπή των δύο πλοίων στη Σιγκαπούρη, στο ναυπηγείο της Keppel Offshore & Marine, με τις εργασίες να πραγματοποιούνται το 2017 και το 2018. Ωστόσο, μετά το ναυάγιο ενός άλλου πλοίου, του El Faro τον Σεπτέμβριο του 2015, τα σχέδια καθυστέρησαν για πρώτη φορά. Αρχικά είχαν προβλέψει ότι το El Faro θα έπλεε στην Αλάσκα για να καλύψει τα πλοία όσο θα υποβάλλονταν σε μετατροπή.

Το σχέδιο επανασχεδιάστηκε για κάθε πλοίο ώστε να ελαχιστοποιηθεί ο χρόνος εκτός λειτουργίας. Η πρώτη φάση του έργου επικεντρώθηκε στις απαιτούμενες δομικές βελτιώσεις, συμπεριλαμβανομένης της προσθήκης ενός καταστρώματος στο πρυμναίο άκρο του πλοίου, της εγκατάστασης δύο δεξαμενών υγροποιημένου φυσικού αερίου 1.100 m3 και της υποστηρικτικής υποδομής. Οι μηχανικές τροποποιήσεις για τις μηχανές του πλοίου θα προχωρήσουν ενώ το πλοίο βρίσκεται σε λειτουργία. Η τελική παραμονή στο ναυπηγείο θα χρησιμοποιηθεί για την ολοκλήρωση των τροποποιήσεων στις μηχανές, την ολοκλήρωση όλων των συστημάτων και τις δοκιμές.

Οι εγκαταστάσεις των ναυπηγείων Seaspan Shipyards στη Βικτώρια του Καναδά επιλέχθηκαν για την εκτέλεση των εργασιών με το πρώτο από τα τέσσερα έργα μετατροπής των δύο πλοίων να αναλαμβάνεται τον Δεκέμβριο του 2017 στο North Star. Το έργο απαιτούσε 60 ημέρες και έγινε κατά τη διάρκεια του χειμώνα για να μειωθεί η διακοπή της εξυπηρέτησης προς την Αλάσκα. Μετά την πρώτη παραμονή του στα ναυπηγεία, το North Star επέστρεψε στην Αλάσκα, πραγματοποιώντας το πρώτο ταξίδι εξοπλισμένο με δύο νέες δεξαμενές υγροποιημένου φυσικού αερίου τον Φεβρουάριο του 2018.

Μετά την ολοκλήρωση του πρώτου έργου, η TOTE ανέβαλε τις προσπάθειες λέγοντας ότι το δεύτερο ναυπηγικό τμήμα για το North Star θα προχωρούσε στα τέλη του 2020. Οι εργασίες για το Midnight Sun, το οποίο είχε προγραμματιστεί να κάνει την πρώτη φάση στα τέλη του 2018, καθυστέρησαν ένα χρόνο με την ολοκλήρωσή του να έχει προγραμματιστεί για το 2021.

Τελικά η Seaspan αναφέρει ότι ολοκλήρωσε το αντικείμενο των εργασιών μετατροπής του σε LNG στα ναυπηγεία Victoria το 2022 και έλαβε πιστοποίηση από την αμερικανική ακτοφυλακή για να λειτουργήσει επίσημα με LNG αργότερα μέσα στο έτος.

Το ναυπηγείο χαρακτήρισε τη διαδικασία μετατροπής ως ένα πολύπλοκο έργο. Παραμένει στην πρωτοπορία του κλάδου με λίγα μόνο πλοία να υφίστανται τη μετατροπή. Η Hapag-Lloyd μετέτρεψε το πρώτο containership το 2021, το οποίο είχε κατασκευαστεί έτοιμο για LNG, και η Matson ανέθεσε στη MAN τη μετατροπή του πρώτου από τα δύο containerships της, ενώ οι εργασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν αργότερα φέτος στο Daniel K. Inouye, κατασκευής 2018.