WinGD και CBM.Tech Συνεργάζονται για την Παραγωγή Κινητήρων Πλοίων με Καύσιμο την Αμμωνία

WinGD και CBM.Tech Συνεργάζονται για την Παραγωγή Κινητήρων Πλοίων με Καύσιμο την Αμμωνία
energia.gr
Τετ, 1 Φεβρουαρίου 2023 - 13:52

Αρχίζει ένα σημαντικό έργο για την ανάπτυξη μεγάλων κινητήρων με αμμωνία που θα αντιπροσώπευε ένα σημαντικό βήμα προόδου στις προσπάθειες δημιουργίας της αμμωνίας ως εναλλακτικού καυσίμου μηδενικών εκπομπών για τον ναυτιλιακό τομέα. Ο κατασκευαστής κινητήρων WinGD, που ανήκει στον όμιλο CSSC της Κίνας, συνεργάζεται με τον βελγικό όμιλο ναυτιλίας και καθαρής τεχνολογίας CMB.Tech με στόχο να έχει τον κινητήρα διαθέσιμο για εγκατάσταση σε πλοία έως το 2025.

«Αυτό το έργο είναι ένα σημαντικό βήμα για την επιτάχυνση του οδικού μας χάρτη τεχνολογίας αμμωνίας για ένα μέλλον μηδενικών εκπομπών άνθρακα», δήλωσε ο Klaus Heim, Διευθύνων Σύμβουλος της WinGD. «Η συμβολή της CMB.Tech στην ανάπτυξη του κινητήρα θα είναι ανεκτίμητη, δεδομένης της τεχνογνωσίας τους στα εναλλακτικά καύσιμα και της προοπτικής του χειριστή του πλοίου σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο εφαρμόζεται και τελικά λειτουργεί μια ιδέα κινητήρα. Το έργο είναι μια ευκαιρία να διευρυνθεί η ανάπτυξη της τεχνολογίας αμμωνίας σε όλο το χαρτοφυλάκιό μας, σύμφωνα με το προηγουμένως δηλωμένο χρονοδιάγραμμα για την εισαγωγή της πρώτης φιλοσοφίας κινητήρα το 2025».

Στο πλαίσιο αυτού του κοινού έργου ανάπτυξης, η CMB.Tech θα υποστηρίξει τη WinGD στην καθιέρωση της ιδέας του κινητήρα μεγαλύτερης διαμέτρου κυλίνδρων που θα χρησιμοποιούν αμμωνία. Οι νεότεροι κινητήρες στο χαρτοφυλάκιο X-DF της WinGD θα προσθέσουν ικανότητα χρήσης αμμωνίας στην αποδεδειγμένη τεχνολογία των κινητήρων X της WinGD. Θα βασίζονται στον κινητήρα X92B, του οποίου η κορυφαία απόδοση καυσίμου στην αγορά, σύμφωνα με την εταιρεία, τον καθιστά ιδανικό σημείο εκκίνησης για την ανάπτυξη τετοιων κινητήρων.

Οι εταιρείες στοχεύουν να εγκαταστήσουν τον κινητήρα αμμωνίας διπλού καυσίμου X72DF σε μια σειρά από δέκα πλοία μεταφοράς χύδην 210.000 dwt που θα κατασκευαστούν σε κινεζικό ναυπηγείο το 2025 και το 2026. Το σκάφος θα κατασκευαστεί και θα λειτουργήσει από την Bocimar, ένα τμήμα της Compagnie Maritime Belge που παρέχει παγκόσμια μεταφορά ξηρών εμπορευμάτων. Η εταιρεία αναφέρει ότι διαθέτει στόλο 48 πλοίων ξηρού χύδην φορτίου που κυμαίνονται σε όλες τις μεγάλες κατηγορίες μεγέθους για τον κλάδο.

Η CMB.Tech ως εταιρεία έχει σημαντική γνώση για τα εναλλακτικά καύσιμα. Είναι ένας από τους πρωτοπόρους που συμμετέχουν στην υιοθέτηση του υδρογόνου ως εναλλακτικού καυσίμου για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Το 2021, συμμετείχε τόσο στην εισαγωγή του πρώτου πλοίου μεταφοράς πληρώματος με υδρογόνο που λειτουργεί από την εταιρεία CBM Windcat όσο και σε συνεργασία με τον ιαπωνικό όμιλο Tsuneishi για την εισαγωγή τον Αύγουστο του 2021 του HydroBingo, ενός εμπορικού πορθμείου 80 επιβατών εξοπλισμένο με δύο κινητήρες ντίζελ υδρογόνου. Η σειρά μεγάλων πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου που τροφοδοτούνται από κινητήρες αμμωνίας της WinGD θα είναι η πρώτη του είδους της και θα θεωρηθεί ως βασικό επόμενο βήμα από τον Alexander Saverys, επικεφαλής της CMB.Tech, της πρωτοπόρου εταιρείας τεχνολογίας της οικογένειας που επιδιώκει να ηγηθεί της ανάπτυξης εναλλακτικών καυσίμων.