Υψηλά 15ετίας για την Αξία των tankers - Τα Ναύλα Φτάνουν Εξαψήφια Νούμερα

Υψηλά 15ετίας για την Αξία των tankers - Τα Ναύλα Φτάνουν Εξαψήφια Νούμερα
Της Αναστασίας Βαμβακά*
Τρι, 22 Νοεμβρίου 2022 - 11:44

Ενόψει του νέου πακέτου απαγορεύσεων της Ευρωπαϊκής ‘Ενωσης στο ρωσικό πετρέλαιο από τις 5 Δεκεμβρίου, οι ναύλοι στα δεξαμενόπλοια εβδομάδα την εβδομάδα συνεχώς αυξάνονται. Οι κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο αναμένεται να συμβάλουν τουλάχιστον στο 25% της αύξησης σε τονο-μίλια το 2023, σύμφωνα με νέα ανάλυση της ABG Sundal Collier. Οι αγορές δεξαμενόπλοιων αργού ενισχύθηκαν σημαντικά την περασμένη εβδομάδα, με τα μέσα κέρδη VLCC να αυξάνονται κατά 22%

στα 106.137 δολάρια την ημέρα, το υψηλότερο επίπεδο από τον Απρίλιο του 2020, σύμφωνα με την Clarksons Research. Τα μέσα κέρδη suezmax και aframax έσπασαν επίσης τα 100.000 $ την ημέρα. Ο τομέας των δεξαμενόπλοιων προϊόντων επίσης σημείωσε σημαντική σταθερότητα, με τα μέσα κέρδη των δεξαμενόπλοιων προϊόντων να αυξάνονται κατά 24% στα 48.571 δολάρια την ημέρα.

"Η αγορά δεν κατανοεί πλήρως πόσο σφιχτά είναι σχεδόν όλες οι κατηγορίες των πλοίων και οι περιοχές που δραστηροποιούνται τα δεξαμενόπλοιων τώρα, πολύ πριν από τις συνηθισμένες χειμερινές αιχμές", σημείωσε μια πρόσφατη έκθεση από το Pareto, ενώ ο αναλυτής της Jefferies, Omar Nokta,  σε μία υπερ-αισιόδοξη πρόβλεψη ανέφερε πως, προβλέποντας τα ποσοστά VLCC. από $150.000 έως $200.000 την ημέρα αυτό το χειμώνα.

Την ίδια στιγμή,  όπως αναφέρει η VesselsValue, οι τιμές για τα ηλικίας πέντε ετών VLCC βρίσκονται στα υψηλότερα επίπεδα από το 2009. Για παράδειγμα, τα χωρητικότητας 320.000 dwt, αποτιμώνται σε 95,74 εκατ. δολάρια, αυξημένα κατά 33,12% από την αρχή του έτους, όταν και κόστιζαν 71,92 εκατ. δολάρια. Συνολικά, οι πωλήσεις δεξαμενόπλοιων έχουν αυξηθεί φέτος κατά 12% με 1.026 συναλλαγές να έχουν αναφερθεί μέχρι στιγμής το 2022. 

 "Σκοτεινός" στόλος και οι επιθεωρήσεις

Μέσα στα πολλά εμπόδια που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η Ρωσία για να εξάγει πετρέλαιο φαίνεται πως είναι και ο νέος αυστηρός κύκλος επιθεωρήσεων.  Ανησυχώντας για το ενδεχόμενο ατυχημάτων από έναν γηρασμένο "σκοτεινό στόλο δεξαμενόπλοιων", το τουρκικό Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών εξέδωσε την περασμένη εβδομάδα μια οδηγία σύμφωνα με την οποία κάθε πλοίο που διέρχεται από τα τουρκικά Στενά μετά την 1η Δεκεμβρίου, σε κατάσταση φορτίου που μεταφέρει πετρέλαιο, θα πρέπει να παρέχει μια επιστολή επιβεβαίωσης ότι το πλοίο έχει έγκυρη ασφάλεια P&I με επαρκή κάλυψη για το συγκεκριμένο πλοίο, το ταξίδι και το φορτίο.

Η οδηγία επεσήμανε ότι "σε περίπτωση ατυχήματος με τέτοια πλοία, θα υπάρξουν δυνητικά καταστροφικές συνέπειες για τη χώρα, τους ανθρώπους και τις εθνικές μας αξίες".

Από τις 5 Δεκεμβρίου, οι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων που φέρουν οποιαδήποτε σημαία της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή φέρουν ασφάλιση P&I από κλαμπ της ΕΕ δεν θα μπορούν πλέον να διαθέτουν αργό πετρέλαιο που προέρχεται από τη Ρωσία, εκτός εάν η Ρωσία έχει πουλήσει το αργό στον αγοραστή με ή κάτω από ένα συμφωνημένο ανώτατο όριο τιμής.

Πέρα από την Τουρκία, η προσοχή στρέφεται στην Κοπεγχάγη και στο τι θα κάνει η σκανδιναβική χώρα για να διασφαλίσει ότι τα πλοία που διέρχονται από τα Δανικά Στενά είναι ασφαλή και σωστά ασφαλισμένα.

*Από capital.gr