Ιδιαίτερες δυσκολίες καταγράφονται στα διαθέσιμα προς ναύλωση πλοία    LNG  καθώς η ζήτηση σε   Ευρώπη και Ασία έχει εκτοξευθεί. Παρόλα αυτά, πολλά καράβια παραμένουν «φουνταρισμένα» σε διάφορες θάλασσες του πλανήτη. Όπως εξήγούσε προ ημερών ο Βρετανός αναλυτής της αγοράς LNG    Alex Froley, σε ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα,  διαρκώς αυξάνεται τελευταία ο αριθμός των πλοίων με φορτίο  LNG τα οποία βρίσκονται σε αναμονή στις θάλασσες της Νότιας Ισπανίας, εκ των οποίων αρκετά από τις αρχές του μήνα. Το ίδιο παρατηρείται και σε άλλες περιοχές, όπως και στην Ελλάδα, π.χ. στα διεθνή ύδατα ανοιχτά του λακωνικού κόλπου.
 

Η εξήγηση που δίνεται από τους ειδικούς είναι ότι τα   συγκεκριμένα πλοία είναι ναυλωμένα από traders και ενεργειακές εταιρείες, που παρακολουθούν την αγορά, αναμένοντας την κατάλληλη στιγμή _ πιθανώς από Οκτώβριο και μετά οπότε η Ευρώπη εισέρχεται στην κρύα περίοδο του έτους και η ζήτηση σε αέριο θα αυξηθεί _ για να διακινήσουν το φορτίο, σε πολύ υψηλότερες τιμές.  Επίσης, με δεδομένο ότι τα slots στους τερματικούς σταθμούς είναι στην πλειονότητά τους κλεισμένα, και αναμένουν να ανοίξει διαθέσιμη χωρητικότητα. Βεβαίως, κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει ότι αναμένουν και καλύτερες προσφορές από την ασιατική αγορά, όπως σχολιάζει ο Alex Froley.  

Παράλληλα, με βάση παρουσίαση του βρετανικού ναυλομεσιτικού οίκου Clarkson's, υπολογίζεται ότι θα απαιτηθούν επιπλέον περίπου 400 με 600   πλοία μεταφοράς LNG έως το 2030 ώστε να μπορέσει  να καλυφθεί η αυξανόμενη ζήτηση για το αερίου στο πλαίσιο της διαφοροποίησης των πηγών ενέργειας στην Ευρωπαϊκή Ένωση προκειμένου να απεξαρτηθεί από τα ρωσικά καύσιμα. Σήμερα διακινούνται  μέσω θαλάσσιων διαδρομών περί τους 400 εκατ. τόνους υγροποιημένου φυσικού αερίου ανά τον κόσμο (όγκος τέσσερις φορές υψηλότερος από την αρχή της δεκαετίας)  ποσότητα που έως τα τέλη της δεκαετία εκτιμάται ότι θα προσεγγίσει, ίσως και να ξεπεράσει τους 700 εκατ. τόνους.

Σύμφωνα με τους αναλυτές του οίκου Clarkson's, πέρα από την ενεργειακή κρίση που βιώνει η Ευρώπη σήμερα,  είναι και η ενεργειακή μετάβαση σε μια κλιματικά ουδέτερη παγκόσμια οικονομία., μια μετάβαση στην οποία καίριο ρόλο θα παίξει το φυσικό αέριο, το οποίο θα αντικαταστήσει το κάρβουνο στην ηλεκτροπαραγωγή,  που οδηγεί στην ανάγκη αυξημένων ποσοτήτων LNG.  

Σήμερα ο παγκόσμιος στόλος LNG αποτελείται από 603 πλοία ενώ οι παραγγελίες του κλάδου φτάνουν τα 264 νέα πλοία, με τα 224 από αυτά να έχουν ήδη εξασφαλισμένες ναυλώσεις, γεγονός που αποτυπώνει τη μεγάλη ζήτηση LNG. Επίσης, λειτουργούν περί τα 50 FSRUs (Floating Storage and Regasification Unitς, Πλωτές Μονάδες Αποθήκευσης και Αεριοποίησης) ενώ κατασκευάζονται και άλλες _ ήδη τρεις από αυτές στην Ελλάδα, δύο από τον όμιλο Κοπελούζου σε Αλεξανδρούπολη και Θράκη και ένας από τη Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους.