Τη Δευτέρα 8 Αυγούστου ξεκινούν δρομολόγια στον Αργοσαρωνικό τα τρία νεότευκτα καταμαράν της Attica Group που θα αντικαταστήσουν τον στόλο των ιπτάμενων δελφινιών της. Τα τρία σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον ταχύπλοα έφτασαν προχθές στον Πειραιά. Μεταφέρθηκαν από τα ναυπηγεία Brodrene Aa της Νορβηγίας φορτωμένα σε ειδικό σκάφος και έπεσαν για πρώτη φορά σε ελληνικά νερά την Τρίτη. Τα Aero Highspeed, όπως ονομάζονται, ναυπηγήθηκαν στο πλαίσιο μιας επένδυσης 21 εκατομμυρίων που χρηματοδοτήθηκε από ίδια κεφάλαια της ακτοπλοϊκής και τραπεζικό δανεισμό.

Υπολογίζεται πως οι γραμμές αυτές του Αργοσαρωνικού εξυπηρετούν πάνω από 3 εκατομμύρια επιβάτες. Οι αντικαταστάτες των ιπτάμενων δελφινιών, τα νορβηγικής σχεδίασης και ναυπήγησης ταχύπλοα, έχουν μεγαλύτερο αριθμό θέσεων, και ειδικότερα 150 έναντι 130 των ιπτάμενων δελφινιών και με τη δρομολόγησή τους θα αυξηθεί η διαθέσιμη μεταφορική ικανότητα για τους προορισμούς του Αργοσαρωνικού, εξηγούν από την εταιρεία. Επιπλέον, καθώς τα Aero Highspeed είναι φτιαγμένα εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα, είναι φιλικότερα στο περιβάλλον. Να σημειωθεί ότι διαθέτουν και φωτοβολταϊκές μονάδες στις οροφές τους, που καλύπτουν τις ανάγκες φωτισμού και ηλεκτροδότησης των ξενοδοχειακών υπηρεσιών. Τα Aero έχουν μέγιστη ταχύτητα 32,2 κόμβων με πλήρες φορτίο, ολικό μήκος 36 μέτρα, πλάτος 9,7 μέτρα και η εσωτερική διαρρύθμιση και γενικότερα ο σχεδιασμός τους στοχεύουν να προσφέρουν πολύ μεγαλύτερες ανέσεις και καλύτερες υπηρεσίες.

Μέχρι σήμερα η θυγατρική της Attica, Hellenic Seaways (HSW) που ελέγχει στόλο από τα γνωστά ως ιπτάμενα δελφίνια ρωσικά υδροπτέρυγα λειτουργούσε τρία τέτοια σκάφη, ενώ ένα τέταρτο παραμένει πάντοτε σε εφεδρεία σε περίπτωση βλάβης τους. Ενα δελφίνι θα παραμείνει σε τέτοια υπηρεσία και στο μέλλον. Τα πρώτα δρομολόγια με τα δελφίνια ξεκίνησαν τη δεκαετία του ’60 και πύκνωσαν στα τέλη της δεκαετίας του ’70 από την ακτοπλοϊκή Ceres, συμφερόντων του ομίλου Λιβανού. Οι παλαιότεροι εκ των στελεχών της ελληνικής ακτοπλοϊκής βιομηχανίας θυμούνται τον εφοπλιστή Γιώργο Λιβανό να αγοράζει δύο παρατημένα στην Ελευσίνα σοβιετικής κατασκευής υδροπτέρυγα και σταδιακά να αναπτύσσει τον στόλο της Ceres σε κυρίαρχη δύναμη με βάση τη μαρίνα της Ζέας.

Αργότερα, η εν λόγω εταιρεία πέρασε, μεταξύ άλλων, στον έλεγχο της Hellenic Seaways που με τη σειρά της εξαγοράστηκε από την Attica Group. Τα ρωσικής ως επί το πλείστον ναυπήγησης ιπτάμενα δελφίνια εκμεταλλεύονται τον σχεδιασμό τους για να καταφέρουν να μηδενίσουν κατά το δυνατόν την τριβή με το νερό και να αναπτύξουν υψηλές ταχύτητες με χαμηλή σχετικά κατανάλωση. Ετσι, αποτέλεσαν ζωοδότη για τον τουρισμό στα νησιά του Αργοσαρωνικού. Κάποια τέτοια ιπτάμενα δελφίνια, άλλων ακτοπλοϊκών, θα συνεχίσουν τα δρομολόγιά τους στον Αργοσαρωνικό και όχι μόνον.

Κατά την παραλαβή του πρώτου Aero 1 Highspeed στη Νορβηγία προ μερικών εβδομάδων, ο CEO της Attica Group και πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), Σπύρος Πασχάλης, τόνισε πως «σε μια δύσκολη οικονομική περίοδο, η επένδυση στα νέα, καινοτόμα Aero Catamaran στηρίζει τη συνεχή προσπάθεια της Attica να προσφέρει υψηλού επιπέδου μεταφορικές υπηρεσίες με σύγχρονα, καινούργια, γρήγορα πλοία, φιλικότερα προς το περιβάλλον και να συμβάλλει μέσω του τουρισμού στην ανάπτυξη των νησιών μας προς όφελος των κατοίκων και των επισκεπτών τους».