ΔΕΗ: «Σε Πλήρη Εξέλιξη το Μεγάλο Έργο Οπτικών Ινών - Έξυπνοι Μετρητές Εντός του 2022», Λέει ο Αναπληρωτής CEO

ΔΕΗ: «Σε Πλήρη Εξέλιξη το Μεγάλο Έργο Οπτικών Ινών - Έξυπνοι Μετρητές Εντός του 2022», Λέει ο Αναπληρωτής CEO
energia.gr
Παρ, 1 Ιουλίου 2022 - 16:57

Για τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τη δυναμική είσοδο της ΔΕΗ στις τηλεπικοινωνίες, μίλησε ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου, Αλέξανδρος Πατεράκης, στο δεύτερο Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου, που διοργανώθηκε το διήμερο 28-29 Ιουνίου. Όπως σημείωσε ο κ. Πατεράκης, ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί βασικό πυλώνα του στρατηγικού σχεδιασμού της ΔΕΗ και εκτείνεται τόσο στην εσωτερική οργάνωση της εταιρείας, όσο και στην επικοινωνία και την εξυπηρέτηση των πελατών της.«Ο ψηφιακός μετασχηματισμός στηρίζεται σε τρεις άξονες: στην τεχνολογία, δηλαδή στον εκσυγχρονισμό των υποδομών, στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων του προσωπικού και τέλος στις διαδικασίες, δηλαδή το μοντέλο λειτουργίας ενός οργανισμού», ανέφερε χαρακτηριστικά

Σε αυτό το πλαίσιο και ανταποκρινόμενη στις προκλήσεις της πανδημίας και της τηλεργασίας, η ΔΕΗ προχώρησε σε σημαντικές επενδύσεις σε hardware (αντικατάσταση 2000 desktops με laptops, χορήγηση κινητών κλπ.) και software (για παράδειγμα 1200 επικυρωμένες ψηφιακές υπογραφές που μείωσαν τη γραφειοκρατία κατά 25%) καθώς και σε σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία, (Cloud, VPN, Collaboration Tools, Microsoft Azure κ.α.) δημιουργώντας ένα ολοκληρωμένο ψηφιακό περιβάλλον εργασίας.

Ψηφιακές εφαρμογές για τους πελάτες

Στο επίκεντρο, ωστόσο, των ψηφιακών πρωτοβουλιών της εταιρείας, τόνισε ο κ. Πατεράκης, ήταν η ταχύτερη και πιο αποτελεσματική εξυπηρέτηση των πελατών της.  Η εταιρεία δημιούργησε το πρώτο ψηφιακό της προϊόν, «ΔΕΗ - My Home Online» και προσέφερε τη δυνατότητα στους πελάτες της να κλείνουν ηλεκτρονικά τα ραντεβού τους. Παράλληλα, επανασχεδίασε την ιστοσελίδα της σε πιο user friendly μορφή και ανέπτυξε νέες εφαρμογές (e-contact) για να μπορούν οι χρήστες να υποβάλλουν τα αιτήματά τους χωρίς να μεταβούν σε κάποιο υποκατάστημα, καθώς και μια νέα «Αυτόματη Ψηφιακή Βοηθό της ΔΕΗ», η οποία επιτρέπει συνεχή αμφίδρομη διάδραση, ενημέρωση για προϊόντα και υπηρεσίες της εταιρείας.

Φθηνό και γρήγορο ίντερνετ για όλους από το δίκτυο οπτικών ινών της ΔΕΗ

Στη συνέχεια, ο κ. Πατεράκης αναφέρθηκε στις έξυπνες πόλεις και την είσοδο της ΔΕΗ στις τηλεπικοινωνίες, και συγκεκριμένα στο νέο μεγάλο έργο οπτικών ινών τελευταίας γενιάς που αναπτύσσει η εταιρεία σε όλη τη χώρα.

«Η ψηφιακή πόλη χρειάζεται και ψηφιακές τηλεπικοινωνιακές υποδομές οι οποίες θα προσφέρουν γρήγορο ίντερνετ, φθηνό και προσβάσιμο σε όλα τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις της χώρας», σημείωσε. Το στέλεχος της ΔΕΗ σημείωσε ότι με την αξιοποίηση του δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ η εταιρεία μπαίνει στην αγορά των τηλεπικοινωνιών σαν πάροχος χονδρικής προς άλλους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους.

«Το εύρος του δικτύου μας επιτρέπει να προσφέρουμε υψηλές και σταθερές ταχύτητες προς όλους (γεωγραφικά)», σημείωσε ο κ. Πατεράκης. Το έργο, όπως εξήγησε ο κ. Πατεράκης ξεκίνησε πιλοτικά από το Περιστέρι, όπου μέχρι το τέλος του καλοκαιριού θα έχουν συνδεθεί 15 χιλιάδες νοικοκυριά και επιχειρήσεις με δίκτυο Fiber to the Home (FttH), σε υπερυψηλές ταχύτητες. Σύμφωνα με το νέο business plan που έχει εκπονήσει η διοίκηση του Ομίλου, η εταιρεία θα συνδέσει περισσότερα από 3 εκατομμύρια σπίτια και επιχειρήσεις σε λιγότερο από τέσσερα χρόνια. Οι συνδέσεις αυτές θα γίνονται εναέρια, μέσω του υπάρχοντος δικτύου της ΔΕΗ, και η ανάπτυξή τους είναι αρκετά πιο οικονομική και γρήγορη σε σχέση με τις υπόγειες συνδέσεις, καθώς δεν απαιτούνται σκαψίματα και ειδικές άδειες, εξήγησε το στέλεχος της εταιρείας.

«Η εταιρεία μπαίνει στην αγορά των τηλεπικοινωνιών σαν πάροχος χονδρικής προς άλλους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, όπου το εύρος του δικτύου μας επιτρέπει να προσφέρουμε υψηλές και σταθερές ταχύτητες σε όλη τη χώρα, ενώ οι μεγαλύτεροι ωφελημένοι θα είναι οι καταναλωτές οι οποίοι θα μπορούν να απολαύσουν υπερυψηλές ταχύτητες 1 Gbps, σε τιμές κάτω του μισού από τις υπάρχουσες», υπογράμμισε, ο κ. Πατεράκης.

Ο κ. Πατεράκης έκλεισε την παρέμβασή του αναφερόμενος στις προϋποθέσεις μιας επιτυχημένης ψηφιακής μετάβασης, σύμφωνα με την εμπειρία που έχει αποκομίσει από τη μακρά θητεία του σε θέσεις ευθύνης ως ανώτερος σύμβουλος πληροφορικής και ψηφιακής στρατηγικής σε κορυφαίες εταιρείες του εξωτερικού σε προηγμένες χώρες.

Τα οφέλη των «έξυπνων» μετρητών

Σε ό,τι αφορά τη μετάβαση στους νέους ψηφιακούς μετρητές ηλεκτρικού ρεύματος, ο κ. Πατεράκης είπε ότι η εταιρεία βρίσκεται στο τελικό στάδιο των μελετών με την αντικατάσταση των παλαιών μετρητών να ξεκινάει από το τέλος του χρόνου και να ολοκληρώνεται εντός πενταετίας.

Στα οφέλη τους, σημείωσε ο κ. Πατεράκης, «πέρα από το αυτονόητο ότι πλέον δεν θα χρειάζεται να περνάει από την οικία ελεγκτής για να πραγματοποιεί μέτρηση, οι μετρήσεις θα είναι άμεσα διαθέσιμες στον καταναλωτή, άρα θα υπάρχει καλύτερη διαχείριση της κατανάλωσης ενέργειας, ενώ σε περίπτωση διακοπής ρεύματος ο ψηφιακός μετρητής θα ενημερώνει τον πελάτη που εντοπίζεται η βλάβη, δηλαδή στο δίκτυο ή στην οικία. Τέλος, ο ψηφιακός μετρητής θα ενημερώνει και για την κατανάλωση που αφορά τις ανάγκες της ηλεκτροκίνησης, διευκολύνοντας και εδώ την καλύτερη διαχείριση της ενέργειας».

Πώς οι εταιρείες θα καλύψουν το ψηφιακό χάσμα

Για το πώς οι ελληνικές εταιρείες θα καλύψουν το ψηφιακό χάσμα με τις ανταγωνίστριές τους στην Ευρώπη, ο κ. Πατεράκης υπογράμμισε ότι: «η συνταγή είναι απλή, αλλά η εκτέλεση δύσκολη. Καταρχάς θα πρέπει να υπάρχει όραμα, να ξέρουμε δηλαδή που πηγαίνουμε και να φτιάξουμε τη διαδρομή. Στη συνέχεια πρέπει να υπάρχει θάρρος, καθώς ο μετασχηματισμός δεν είναι ευθεία γραμμή, χρειάζονται δύσκολες αποφάσεις. Τέλος, χρειάζονται μεγάλες δόσεις τεχνολογίας».