Στην άμεση απόσχιση του τομέα παραχωρήσεων και των έργων ΣΔΙΤ, με τη δημιουργία ξεχωριστής νομικής οντότητας μέσα στον Μάιο, προχωρά σύμφωνα με πληροφορίες ο όμιλος Άβαξ. Όπως ήδη είχε προαναγγείλει από τον Μάρτιο του 2021, η διοίκηση του ομίλου προχωρά στην εν λόγω κίνηση, προκειμένου ο τομέας των παραχωρήσεων να αποτελέσει διακριτό βραχίονα, για λόγους διαφανέστερης οικονομικής και επιχειρησιακής απεικόνισης

Σύμφωνα με την ενημέρωση που παρείχε η διοίκηση της εταιρείας στους αναλυτές για τα μεγέθη του 2020, η αποτίμηση του τομέα παραχωρήσεων (οι συμμετοχές του ομίλου Αττική Οδό, Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, Μαρίνα Λεμεσού και λοιπούς αυτοκινητοδρόμους) με τη μέθοδο της καθαρής θέσης ανήλθε στο τέλος της χρήσης στα 319,2 εκατ. ευρώ, ενώ αντιθέτως, με την αναγνώριση της εύλογης αξίας των assets, η αποτίμηση διαμορφώνεται στα 523,9 εκατ. ευρώ (διαφορά 204,7 εκατ. ευρώ).

Πέραν της παραπάνω λογιστικής αλλαγής, ο όμιλος, ο οποίος έως πρότινος αντλούσε σημαντικό μέρος της κερδοφορίας από τα έργα εξωτερικού, έχει ήδη δηλώσει το παρών για τη διεκδίκηση έργων στην εγχώρια αγορά.

Μέσα στο α' εξάμηνο του 2021 αναμένει, κατ' αρχάς, την τελική υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό (η οποία μετά την ανακήρυξη της κοινοπραξίας -όπου συμμετέχει ο όμιλος ως πλειοδότης τους έργου- βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο), την εξέλιξη του διαγωνισμού για την Εγνατία Οδό, όπου συμμετέχει μειοψηφικά στην κοινοπραξία Vinci - Μυτιληναίος, στην κατάληξη των διαγωνισμών για τους Πύργους στο project του Ελληνικού, αλλά και την εκκίνηση των εργασιών για την κατασκευή οικιστικού συγκροτήματος επίσης στην περιοχή του Ελληνικού αλλά και την Κρήτη.

Στον κατασκευαστικό τομέα, επίσης η Άβαξ προχωρά εντός χρονοδιαγράμματος την επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά. Ο όμιλος επίσης εξασφάλισε (μαζί με την Ακτωρ) επέκταση της σύμβασης για τη διαχείριση και λειτουργία του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων της Ψυττάλειας, λόγω προσφυγών στη διαγωνιστική διαδικασία για την επόμενη 5ετή περίοδο (υπόθεση που σύμφωνα με τη διοίκηση της ΕYΔΑΠ, αναμένεται να καταλήξει τον Σεπτέμβριο του 2021).

Τέλος, ο όμιλος, το 2020, έλαβε το μερίδιο που του αναλογεί από το «μπόνους» 82,8 εκατ. ευρώ από την Αττική Οδό (όπως προβλέπεται από τη σύμβαση παραχώρησης για την περίοδο μετά την πλήρη εξόφληση των δανειακών κεφαλαίων της παραχωρησιούχου). Επίσης, ο όμιλος αποζημιώθηκε από το ελληνικό κράτος για τα διαφυγόντα κέρδη λόγω πανδημίας, στο ποσοστό που συμμετέχει σε αυτοκινητοδρόμους στη χώρα, επικαλούμενος force majeure των περιοριστικών μέτρων.

(από euro2day.gr)