Ιδιαίτερα θετικά ήταν τα αποτελέσματα της CATL για το γ’ τρίμηνο του 2025, με την μεγαλύτερη κατασκευάστρια μπαταριών να κυριαρχεί εντός και εκτός Κίνας

Η CATL ανακοίνωσε νωρίτερα σήμερα τα οικονομικά αποτελέσματά της για το γ’ τρίμηνο του έτους. Σύμφωνα με τα στοιχεία, τα καθαρά έσοδα του της περιόδου Ιούλιος- Σεπτέμβριος αυξήθηκαν κατά 12,9% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρσι, φτάνοντας τα 104 δισεκατομμύρια γιουάν. Το ποσοστό αυτό είναι αυξημένο και σε σχέση με το 8,3% του β’ τριμήνου 2025. Ωστόσο, ο τελικός αριθμός είναι χαμηλότερος από τις προσδοκίες των αναλυτών.

Όσον αφορά τα καθαρά κέρδη, αυτά ξεπέρασαν τα 18 δισεκατομμύρια γιουάν, αυξημένα κατά 41,2% από το γ’ τρίμηνο του 2024. Αύξηση καταγράφηκε και μεταξύ των δύο τελευταίων τριμήνων, με το β’ τρίμηνο του 2025 να ενισχύει τα καθαρά κέρδη της CATL κατά 33,7%. Οι αριθμοί αυτοί συμβαδίζουν με τις εκτιμήσεις των αναλυτών.

Σε επίπεδο μεριδίου αγοράς, η CATL παρέμεινε πρώτη με 36,8% για το πρώτο οκτάμηνο του 2025, με το ποσοστό της να περιορίζεται όμως σε σχέση με το 37,7% την ίδια περίοδο του 2024. Αντιθέτως, η δεύτερη δημοφιλέστερη κατασκευάστρια BYD έκλεισε την ψαλίδα μεταξύ τους, αυξάνοντας το μερίδιό της στο 18% το 2025 από 16,2% το 2024. Η ενίσχυση της BYD προήλθε από τη ζήτηση που δημιουργούν τα δικά της EVs, ενώ η CATL προμηθεύει πληθώρα κατασκευαστών EVs, όπως η Tesla και η Volkswagen.

Ευρύτερα, η CATL παραμένει πιστή στην πορεία ανάπτυξης εκτός Κίνας, ανοίγοντας μία σειρά νέων μονάδων παραγωγής. Μεταξύ αυτών και το εργοστάσιο στην Ουγγαρία που αναμένεται να λειτουργήσει εντός του 2026. Για τα προϊόντα της, η CATL επεκτείνεται πέρα από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, με στόχο να αναπτύξει τις αγορές και άλλων τεχνολογιών αποθήκευσης.

Εντούτοις, η CATL, όπως και άλλες κινεζικές επιχειρήσεις πράσινων τεχνολογιών, είναι ιδιαίτερα ευάλωτες στις ρευστές πολιτικές ισορροπίες εντός και εκτός. Με την πράσινη μετάβαση να επιβραδύνεται στις δύο μεγάλες αγορές της Βόρειας Αμερικής και Ευρώπης, η ζήτηση για τις μπαταρίες EVs περνάει σε φάση στασιμότητας ή και συρρίκνωσης. Ταυτόχρονα, ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ, ΕΕ, και Κίνας σηματοδοτεί τη δημιουργία νέων εμποδίων στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, δυσχεραίνοντας την παρουσία της CATL σε ορισμένες κρίσιμες αγορές.

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr