Την Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου εκπνέει η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών οικονομικών προσφορών στον μειοδοτικό διαγωνισμό για την κατασκευή του προβλήτα 6 του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για το έργο προϋπολογισμού 130 εκατομμυρίων ευρώ το οποίο διεκδικούν 6 σχήματα. Η προθεσμία αυτή δόθηκε ως παράταση ύστερα από αναβολή μερικών εβδομάδων που ζήτησαν και έλαβαν κάποιοι υποψήφιοι

Στην τρέχουσα τελική φάση έχουν προκριθεί έξι σχήματα. Πρόκειται για κοινοπραξία της «Μυτιληναίος» με τη Rover Maritime και την HDK, η Archirodon Group μόνη της, κοινοπραξία της Intrakat με την Intercantieri Vittadello και τη Sales, κοινοπραξία της «Αβαξ» με τις Etermar, NV Besix, και η κοινοπραξία Acciona Construccion με την Dredging International, καθώς και κοινοπραξία της ΤΕΡΝΑ με τη Vinci, η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, τελικά δεν θα συμμετάσχει. Εκτός από τις συγκεκριμένες εταιρείες, ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό αρχικά εξεδήλωσε και η κοινοπραξία «Ελλάκτωρ»-ΤΕΚΑΛ, η οποία δεν πέρασε όμως στην τελική φάση. Το έργο αποτελεί μέρος των υποχρεωτικών επενδύσεων που έχει αναλάβει η ΟΛΘ Α.Ε. στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης με το ελληνικό Δημόσιο και πρόκειται για ένα έργο το οποίο στοχεύει να αναβαθμίσει τη θέση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στη λιμενική βιομηχανία, καθώς με την ολοκλήρωσή του θα μπορούν να εξυπηρετούνται πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών (Ultra Large Container Vessels), χωρητικότητας έως και 24.000 TEU. 

Με την ολοκλήρωσή του, ο έκτος προβλήτας θα υπερδιπλασιάσει τις δυνατότητες αποθήκευσης κοντέινερ και συγκεκριμένα από τις 500.000 TEU θα φτάσει το 1,2 εκατομμύριο TEU. Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα η ΟΛΘ Α.Ε. απέκτησε άδεια εγκεκριμένου οικονομικού φορέα – ΑΕΟ (Authorized Economic Operator) από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Η άδεια ΑΕΟ χορηγείται σε οικονομικούς φορείς που τηρούν συγκεκριμένα αυστηρά κριτήρια και αναγνωρίζονται ως αξιόπιστοι και ασφαλείς επιχειρηματικοί εταίροι στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα, και απολαμβάνουν μια σειρά από οφέλη όπως η ταχύτερη διεκπεραίωση των τελωνειακών τους συναλλαγών και η διεθνής αναγνώρισή τους μέσω των Συμφωνιών Αμοιβαίας Αναγνώρισης μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ενωσης και τρίτων χωρών.

(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")