Όπως και στην περίπτωση του σταθμού αποθήκευσης που σχεδιάζει να εγκαταστήσει στη Δυτική Μακεδονία, η μονάδα θα έχει συνολική ισχύ 250 MW. Επίσης, η χωρητικότητά της θα ανέρχεται σε 1000 ΜWh. Βασική λειτουργία της υποδομής θα είναι η απορρόφηση κυρίως ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ τις ώρες χαμηλού φορτίου, η οποία κανονικά θα παράμενε ανεκμετάλλευτη. Έτσι, η ενέργεια αυτή πλέον θα αξιοποιείται, αποδιδόμενη στο δίκτυο τα χρονικά διαστήματα υψηλής ζήτησης σε ρεύμα. Μάλιστα, η χρήση μπαταριών σημαίνει ότι η μονάδα θα έχει υψηλό ρυθμό απόκρισης. Έτσι, θα είναι κατάλληλη για προσφορά υπηρεσιών έντασης ισχύος στο σύστημα.
Τοπικές υποδομές
Η επιλογή της συγκεκριμένης περιοχής φαίνεται να έγινε με γνώμονα τις ενισχυμένες τοπικές υποδομές για τη μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας, με δεδομένο ότι βρίσκεται πολύ κοντά στον ΑΗΣ Μεγαλόπολης της ΔΕΗ. Κάτι που αναμένεται να συμβάλει στον ρόλο της μονάδας στην ενίσχυση της ευστάθειας και της ευελιξίας του συστήματος, αλλά και να ενισχύσει τη διείσδυση των ΑΠΕ στο εγχώριο ενεργειακό μίγμα.
Στόχος της εταιρείας είναι και σε αυτή την περίπτωση να προχωρήσει στην αδειοδοτική «ωρίμανση» του έργου, όσο βρίσκεται σε εξέλιξη από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας η εκπόνηση του ρυθμιστικού πλαισίου για τη λειτουργία και αποζημίωση συστημάτων κεντρικής αποθήκευσης ενέργειας. Έτσι, όταν θα είναι έτοιμο το πλαίσιο, θα μπορεί να προχωρήσει σύντομα στην έναρξη υλοποίησής του.
Όπως έχει γράψει η «Ν», η εταιρεία σχεδιάζει μία «δίδυμη» μονάδα αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας στη Δυτική Μακεδονία, έχοντας υποβάλει τη σχετική αίτηση στη ΡΑΕ στα τέλη Αυγούστου. Το έργο στη Μακεδονία περιλαμβάνεται μάλιστα στις 16 εμβληματικές επενδύσεις του Σχεδίου Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης των λιγνιτικών περιοχών.
Προϋπολογισμός
Το πρότζεκτ έχει προϋπολογισμό 280 εκατ., ενώ δίνει το «παρών» στο τελευταίο Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης (TYDP) του Ευρωπαϊκού Οργανισμού των Διαχειριστών Συστημάτων Ηλεκτρικής Ενέργειας (ENTSO-E). Σκοπός είναι εντός του επόμενου έτους να ενταχθεί και στον κατάλογο των ευρωπαϊκών Έργων Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI), ώστε να κατασκευασθεί το 2022.
*(Από τη Ναυτεμπορική)