Αυξημένους όγκους καυσίμων πούλησε κατά το πρώτο φετινό εξάμηνο η ΕΛΙΝΟΙΛ, ενώ παράλληλα βλέπει με συγκρατημένη αισιοδοξία την πορεία της κατά το δεύτερο μισό του 2019.

Αυτό σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης εταιρείας κ. Γιάννης Αληγιζάκης, στο πλαίσιο της τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων, επισημαίνοντας:

Πρώτον, η αύξηση του όγκου των πωλήσεων προήλθε μάλλον συγκυριακά από το πετρέλαιο θέρμανσης, η ζήτηση του οποίου επηρεάζεται από το πόσο βαρύς είναι κάθε χειμώνας. 

Και δεύτερον, σε ό,τι αφορά τα καύσιμα κίνησης, η εγχώρια αγορά υποχώρησε κατά 4% το πρώτο τετράμηνο, αλλά κατά το δίμηνο Μαΐου-Ιουνίου τα πράγματα άρχισαν να βελτιώνονται και ο Ιούλιος ξεκίνησε σαφώς ικανοποιητικά. 

«Θέλω να πιστεύω ότι από το δεύτερο εξάμηνο θα βελτιωθεί η ψυχολογία στην οικονομία και κάτι τέτοιο θα μπορούσε π.χ. να γίνει μέσα από μια εξέλιξη στην υπόθεση του Ελληνικού. Πέραν αυτού, η δρομολογούμενη ψήφιση μέτρων για την αποκλιμάκωση της φορολογίας (έχει εξαγγελθεί η μείωση του ΦΠΑ) σίγουρα θα βοηθήσει. Εμείς από την πλευρά μας στην ΕΛΙΝΟΙΛ, έχουμε κάνει ήδη σωστές κινήσεις προκειμένου να εκμεταλλευθούμε μια βελτίωση του κλίματος στην αγορά μέσα στο δεύτερο εξάμηνο» αναφέρθηκε χαρακτηριστικά. 

Το «στοίχημα» το 2020
Σύμφωνα με τον κ. Αληγιζάκη, η ΕΛΙΝΟΙΛ κατάφερε να παραμείνει ισχυρή κατά τη διάρκεια της κρίσης -περίοδο κατά την οποία η εγχώρια ζήτηση υποχώρησε κατά 50%- μέσα από προσεκτικές κινήσεις και μέσα από μεγάλες εξαγωγές. Παράλληλα, δεν προχώρησε σε αλόγιστη επέκταση του αριθμού των πρατηρίων της, αποφεύγοντας κινδύνους επισφαλειών και προστατεύοντας την εταιρεία από φαινόμενα παραβατικότητας.

Το ζήτημα ωστόσο της επόμενης μέρας των πρατηρίων καυσίμων παραμένει ανοιχτό. Σύμφωνα με τον κ. Αληγιζάκη, παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των πρατηρίων κατά τη διάρκεια της κρίσης μειώθηκε από τα 8.500 στα 5.500, ο μέσος όγκος πωλήσεών τους παραμένει σε πολύ χαμηλά επίπεδα και αντιστοιχεί περίπου  στο 1/3 σε σύγκριση με τα Βαλκάνια. Πολλά πρατήρια λοιπόν δεν θα μπορέσουν να επιβιώσουν, αν δεν διευρύνουν το φάσμα των δραστηριοτήτων τους, αν δεν μπορέσουν να πουλήσουν περισσότερα προϊόντα, αν δεν αλλάξουν νοοτροπία.

Εμείς ως ΕΛΙΝΟΙΛ, συνέχισε ο κ. Αληγιζάκης, καλούμε τους συνεργάτες μας να μετατραπούν από βενζινάδες σε επιχειρηματίες. Πέρα από τη διάθεση πρόσθετων προϊόντων, τους καλούμε να μετατραπούν σε ενεργειακούς πωλητές, μετά και τις συνεργασίες που έχουμε κάνει στο φυσικό αέριο και στην ηλεκτρική ενέργεια. Αυτό είναι το στοίχημά μας για το 2020, σε ένα εγχείρημα που ξεκίνησε φέτος και εξελίσσεται καλύτερα από τις προβλέψεις μας. 

Απαντώντας, τέλος, σε ερωτήσεις μετόχων, ο CEO της εισηγμένης εταιρείας ανέφερε:

Τα ιδιολειτουργούμενα πρατήρια δεν είναι αυτοσκοπός για την εταιρεία. Θα τα αυξήσουμε ως ένα μικρό βαθμό, αλλά εξακολουθούμε να πιστεύουμε στους συνεργάτες μας.
Το τελευταίο διάστημα έχουν αυξηθεί πολύ οι έλεγχοι στα πρατήρια για την αντιμετώπιση φαινομένων παραβατικότητας, εξέλιξη που είναι ιδιαίτερα ικανοποιητική. 
Ο κλάδος θα προτείνει στη νέα κυβέρνηση το ζήτημα της μείωσης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα, ωστόσο θεωρεί δύσκολη την αποδοχή ενός τέτοιου αιτήματος για το ορατό μέλλον (1-2 χρόνια), λόγω των άλλων σημαντικών μειώσεων που έχουν εξαγγελθεί και της στενότητας των δημοσιονομικών μεγεθών.

Tέλος η τακτική γενική συνέλευση της Παρασκευής ενέκρινε τη διανομή μεικτού μερίσματος ύψους 0,05 ευρώ ανά μετοχή.

(πηγή: euro2day.gr)