Στις Νέες Κυψέλες Καυσίμου Στρέφεται η Αυτοκινητιοβιομηχανία για να Μειώσει το Κόστος Απόκτησης των Η/Ο

Στις Νέες Κυψέλες Καυσίμου Στρέφεται η Αυτοκινητιοβιομηχανία για να Μειώσει το Κόστος Απόκτησης των Η/Ο
energia.gr
Δευ, 13 Μαΐου 2019 - 18:07

Η διεθνής αυτοκινητοβιομηχανία στρέφει ολοάν και περισσότερο την προσοχή της στη μείωση του κόστους των νέων κυψελών καυσίμου, με απώτερο στόχο να αποκλιμακώσει τις υψηλές τιμές πώλησης των νέων ηλεκτρικών αυτοκίνητων, που αναμένονται να κυκλοφορήσουν σύντομα 

στους δρόμους. Οι κυψέλες καυσίμου, είναι μια τεχνολογία που εξασφαλίζει την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος μετά την ένωση του υδρογόνου με το οξυγόνο. Αυτή η χημική αντίδραση εκτελείται διαρκώς στις κυψέλες καυσίμου και το παραγόμενο ρεύμα χρησιμοποιείται για την ενεργοποίηση των ηλεκτρικών κινητήρων του αυτοκινήτου. Το πλεόνασμα ηλεκτρικού ρεύματος αποθηκεύεται σε μπαταρίες και χρησιμοποιείται όταν απαιτηθεί. 

Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, η γερμανική Bosch εργάζεται προς την κατεύθυνση να μειώσει την ποσότητα της πλατίνας στις νέες κυψέλες καυσίμου, καθώς η εταιρεία εκτιμά ότι η πλατίνα θα διαδραματίσει μικρό ρόλο σε αυτές. Ειδικότερα, υπολογίζει ότι θα χρειαστεί μόνο το ένα δέκατο της ποσότητας της πλατίνας που χρησιμοποιείται στις υπάρχουσες κυψέλες καυσίμου, προκειμένου να κατασκευάσει τον νέο τύπο κυψελών.

Επίσης, ανακοίνωσε ότι οι έρευνες της δείχνουν πως θα χρησιμοποιήσει 3-7 γραμ. πλατίνας ανά όχημα, ενώ τώρα απαιτούνται περίπου 30-60 γραμ. ανά όχημα. Αξίζει να τονισθεί ότι η μικρή ποσότητα πλατίνας είναι ανάλογη με την ποσότητα πλατίνας που χρησιμοποιείται σε ένα καταλυτικό μετατροπέα για επιβατικό αυτοκίνητο ντίζελ, όπου συνήθως απαιτούνται 3-7 γραμ. πλατίνας.

Στο πιο δημοφιλές όχημα κυψελών καυσίμου, το Mirai της Toyota, η ποσότητα της πλατίνα αναμένεται να μειωθεί κατά περίπου δύο τρίτα σε 10 γραμ. ανά όχημα, στην επόμενη έκδοση του, από 30 γραμμάρια στο σημερινό μοντέλο.

Η Hyundai έχει μειώσει, επίσης, την ποσότητα πλατίνας που απαιτείται για τις κυψελες καυσίμου, στην τελευταία έκδοση του Nexo, που κυκλοφόρησε το περασμένο έτος, σε 56 γραμμάρια. από 78. Η Hyundai σχεδιάζει να επενδύσει περισσότερα από 6 δισ. ευρώ για να κατασκευάσει 700.000 συστήματα κυψελών καυσίμου ετησίως, έως το 2030, ενώ η Κίνα σχεδιάζει να έχει κατασκευάσει 2 εκατ. οχήματα με κυψέλες καυσίμου, έως το 2030.