Η σταδιακή μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα αυτοκίνητα και τα ελαφρά φορτηγά οχήματα θα συμβάλουν πιο καθαρές οδικές μεταφορές, χάρη στα αυστηρά πρότυπα που ενέκρινε η ΕΕ. Με τον τρόπο αυτό, τα κράτη-μέλη θα προσεγγίσουν τους στόχους τους για το Κλίμα 

και θα εξασφαλίσουν τη συμβολή της αυτοκινητοβιομηχανίας στις προσπάθειες ώστε να μειωθούν οι αερίων ρύπων στην ατμόσφαιρα. Ο κανονισμός που εξέδωσε το Συμβούλιο επιδιώκει να εξασφαλίσει ότι από το 2030 τα νέα αυτοκίνητα και τα νέα ημιφορτηγά θα εκπέμπουν κατά μέσον όρο, 37,5% και 31% αντιστοίχως, λιγότερο CO2, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021.

Από το 2025 έως το 2029, τόσο τα αυτοκίνητα όσο και τα ημιφορτηγά θα πρέπει να εκπέμπουν 15% λιγότερο CO2 σε σύγκριση με τα επίπεδα εκπομπών το 2019.

Οι στόχοι αυτοί αφορούν τον συνολικό στόλο ολόκληρης της ΕΕ. Η προσπάθεια μείωσης των εκπομπών CO2 θα κατανεμηθεί μεταξύ των κατασκευαστών με βάση τη μέση μάζα του στόλου οχημάτων τους.

Η Επιτροπή παρουσίασε την πρόταση για νέο κανονισμό τον Νοέμβριο του 2017 στο πλαίσιο της τρίτης δέσμης για την καθαρή κινητικότητα. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε τη θέση του στις 3 Οκτωβρίου 2018. Το Συμβούλιο ενέκρινε τη θέση του (γενική προσέγγιση) στις 9 Οκτωβρίου 2018.

Οι διαπραγματεύσεις με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο άρχισαν στις 10 Οκτωβρίου 2018 και κατέληξαν σε προσωρινή συμφωνία στις 17 Δεκεμβρίου, η οποία επιβεβαιώθηκε από τους πρέσβεις των κρατών μελών στην ΕΕ στις 16 Ιανουαρίου 2019. Η επίσημη έγκριση των νέων κανόνων από το Συμβούλιο συνιστά το τελευταίο βήμα για την ευόδωση της διαδικασίας.

Σημειωτέον, ότι οι νέοι αυτοί στόχοι είναι δεσμευτικοί για τις χώρες-μέλη, ενώ στους κατασκευαστές φορτηγών οχημάτων που δεν θα συμνμορφώνονται θα επιβάλλονται τσουχτερά χρηματικά πρόστιμα, εν είδη καταβολής τιμήματος υπέρβασης εκπομπών. 

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr