Πέντε ναυτιλιακές εταιρείες, εισηγμένες στο αμερικανικό χρηματιστήριο, μεταξύ των οποίων και τρεις που συνδέονται με ελληνικά συμφέροντα, είδαν την αξία του στόλου τους να μεγιστοποιείται, στη χρονική περίοδο από τον Μάρτιο του 2018, έως τα τέλη Μαρτίου τρέχοντος έτους, παρά τις αντιξοότητες που αντιμετώπισε ο κλάδος.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τη Vesselsvalue.com, η Star Bulk Carriers, η GasLog Ltd, η Euronav, η Transocean Inc και η Costamare είδαν την αξία του στόλου τους να αυξάνεται, συνολικά, κατά 5 δισ. δολ. Για την Transocean, η εξαγορά της Ocean Rig από τον Έλληνα εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου, σε μία συμφωνία αξίας 2,7 δισ. δολαρίων, πρόσθεσε σημαντική αξία στο στόλο της, που ανήλθε στα 7,47 δισ. δολάρια, από 5,85 δισ. ένα έτος νωρίτερα.

Από την πλευρά της, η Euronav εξαγόρασε, πέρυσι, την Gener8 και αύξησε την αξία του στόλου της στα 3,35 δισ. δολάρια, από 1,93 δισ. το 2017, ενώ η Star Bulk Carriers της Oaktree και του Πέτρου Παππά προέβη, το 2018, σε σημαντικές εξαγορές 36 μεταχειρισμένων πλοίων, αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο την αξία του στόλου της στο 1,91 δισ. δολάρια, από 1,28 δισ. ένα χρόνο νωρίτερα.

Επίσης, η Costamare, ιδιοκτησίας της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, πρόσθεσε επτά πλοία στο στόλο της, στη διάρκεια του περασμένου 12μήνου, με τον αριθμό τους να αυξάνεται στα 78 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με αποτέλεσμα να αυξηθεί συνακόλουθα, η αξία τους στα 2,59 δισ. δολάρια, από 2,07 δισ., το 2017.

Τέλος, η προσθήκη νέων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου απετέλεσε τον κύριο λόγο αύξησης της αξίας του στόλου της GasLog, ιδιοκτησίας Πήτερ Λιβανού, από τα 2,71 δισ., στα 3,20 δισ. δολάρια.