Αύξηση των Εκπομπών Άνθρακα και των Πωλήσεων Βενζινοκίνητων Οχημάτων στην ΕΕ το 2017

Αύξηση των Εκπομπών Άνθρακα και των Πωλήσεων Βενζινοκίνητων Οχημάτων στην ΕΕ το 2017
energia.gr
Τρι, 24 Απριλίου 2018 - 13:43

Αύξηση τόσο στις εκπομπές CO2, όσο και στις πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων παρουσιάστηκε το 2017 στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Αύξηση τόσο στις εκπομπές CO2, όσο και στις πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων παρουσιάστηκε το 2017 στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, οι μέσες εκπομπές CO2 από τα καινούργια αυτοκίνητα στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 0,4% αγγίζοντας τα 118,5 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Αυτή η αύξηση σημειώθηκε και στις 17 χώρες μέλη της ΕΕ σε σχέση με τις αντίστοιχες εκπομπές του 2016. Συγκεκριμένα η Μ. Βρετανία σημείωσε αύξηση των εκπομπών κατά 0,8%, η Γαλλία + 0,6%, η Ισπανία + 0,5% και η Γερμανία + 0,1%. Αύξηση σημείωσε η επίσης η Πολωνία (+ 1,43%) και οι χώρες της Νότιας Ευρώπης συμπεριλαμβανομένου και της Ελλάδας (μέσος όρος + 2,27%).

Τα συμπεράσματα αυτά αποκτούν ιδιαίτερη σημασία αν ληφθεί υπόψη ότι από το 2020 θα ισχύσουν αυστηρότερα όρια στις εκπομπές CO2 με αυστηρά πρόστιμα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν θα συνετιστούν. Από την άλλη τα βενζινοκίνητα οχήματα όλο το 2017 γνώρισαν μεγάλη αύξηση, ξεπερνώντας μετά από χρόνια τα πετρελαιοκίνητα τα οποία γνώριζαν μεγάλη άνοδο από το 2009. Τα τελευταία στοιχεία της ACEA δείχνουν ότι το μερίδιο αγοράς των πετρελαιοκινητήρων μειώθηκε κατά πέντε εκατοστιαίες μονάδες πέρυσι (από 49,9% σε 44,8%). Την πτώση αυτή αντικατέστησαν τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα.

«Όπως δείχνουν τα στοιχεία η μετάβαση από το ντίζελ στη βενζίνη έχει τώρα απτό αντίκτυπο στην απόδοση CO2 των νέων αυτοκινήτων», δηλώνει μεταξύ άλλων ο Γενικός Γραμματέας της ACEA, Eρικ Τζοναερτ. Τέλος, παρά την αύξηση των πωλήσεων το 2017 οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκε ελάχιστα από το 1,1% στο 1,5%. Ένας ανασταλτικός παράγοντας για τις πωλήσεις τους είναι ότι ακόμη δεν υπάρχει η ανάλογη υποδομή για τη φόρτιση των αυτοκινήτων, έχουν θεωρητικά μικρή αυτονομία και δεν δίνονται ισχυρά κίνητρα για την απόκτησή τους. Φυσικά, οι περαιτέρω μειώσεις του CO2 εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις πωλήσεις ηλεκτρικών και άλλων εναλλακτικών οχημάτων, προκειμένου να πέσει ο μέσος όρος των εκπομπών σε κάθε αυτοκινητοβιομηχανία.