ICCT: Μεγάλο το Χάσμα Μεταξύ της Επίσημης και της Πραγματικής Κατανάλωσης Καυσίμων στα Νέα Οχήματα

ICCT: Μεγάλο το Χάσμα Μεταξύ της Επίσημης και της Πραγματικής Κατανάλωσης Καυσίμων στα Νέα Οχήματα
energia.gr
Τρι, 14 Νοεμβρίου 2017 - 08:43
Μεγάλο εξακολουθεί να είναι το χάσμα μεταξύ της επίσημης και της πραγματικής κατανάλωσης καυσίμων στα καινούργια αυτοκίνητα, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες πραγματοποιούν τις μετρήσεις των μοντέλων τους κάτω από ιδανικές οδηγικές συνθήκες, σύμφωνα με μελέτη του Παγκόσμιου Συμβουλίου για τις Καθαρές Μεταφορές (International Council on Clean Transportation - ICCT)

Μεγάλο εξακολουθεί να είναι το χάσμα μεταξύ της επίσημης και της πραγματικής κατανάλωσης καυσίμων στα καινούργια αυτοκίνητα, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες πραγματοποιούν τις μετρήσεις των μοντέλων τους κάτω από ιδανικές οδηγικές συνθήκες, σύμφωνα με μελέτη του Παγκόσμιου Συμβουλίου για τις Καθαρές Μεταφορές (International Council on Clean Transportation - ICCT), από την οποία προκύπτει πως η επιβάρυνση του περιβάλλοντος με CΟ2 είναι μεγαλύτερη από αυτή που αναφέρεται στα επίσημα στοιχεία των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Η υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου συνεπάγεται πρόσθετο κόστος για τους κατόχους των αυτοκινήτων, αφού στην πράξη βλέπουν να καταναλώνουν περισσότερα λίτρα καυσίμου. Παράλληλα, όπως επισημαίνεται στη μελέτη, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και το γεγονός ότι η διαφοροποίηση στην κατανάλωση καυσίμου μπορεί να θεωρηθεί και ως περίπτωση παραπλάνησης του καταναλωτή, αφού ενδεχομένως η επιλογή για το νέο όχημά να έγινε με βάση τις επίσημες μετρήσεις κατανάλωσης.

Υπενθυμίζεται ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση ήδη έχει θέσει αυστηρά όρια CO2 από το 2021. Ωστόσο, η διαφορά της επίσημης και πραγματικής κατανάλωσης το 2005 ήταν περίπου 15%, ενώ το 2013 όταν δημοσιοποιήθηκε μια αντίστοιχη μελέτη η διαφορά μεταξύ των δύο τιμών ήταν κοντά στο 25%.

Τους επόμενους μήνες θα ισχύουν αυστηρότερες οδηγίες για τις διαδικασίες δοκιμών σε νέους τύπους οχημάτων, τόσο σε καινούργια αυτοκίνητα, όσο και σε όσα κυκλοφορούν ήδη. Οι ερευνητές του ICCT αναμένουν ότι κάτι τέτοιο θα επαναπροσδιόριζε τη διαφορά των μετρήσεων. Αυτό θα οδηγήσει πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες να δοκιμάζουν τα μοντέλα τους κάτω από συνθήκες πραγματικής οδήγησης, σε πόλη και διαφορετικές καιρικές συνθήκες και όχι αποκλειστικά σε ειδικές πίστες με σκοπό να καταγράψουν τις καλύτερες δυνατές τιμές κατανάλωσης καυσίμου.