H Gazprom ενδέχεται να χάσει το μονοπωλιακό δικαίωμα της στην εξαγωγή φυσικού αερίου μέσω αγωγών, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Vedomosti. Η ρωσική εφημερίδα επικαλείται το ενημερωτικό δελτίο της πετρελαϊκής εταιρείας που αναφέρεται στην νέα έκδοση ευρωομολόγων της εταιρείας, σύμφωνα με το οποίο δεν αποκλείεται και η αναδιοργάνωση της εταιρείας.

H Gazprom ενδέχεται να χάσει το μονοπωλιακό δικαίωμα της στην εξαγωγή φυσικού αερίου μέσω αγωγών, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Vedomosti. Η ρωσική εφημερίδα επικαλείται το ενημερωτικό δελτίο της πετρελαϊκής εταιρείας που αναφέρεται στην νέα έκδοση ευρωομολόγων της εταιρείας, σύμφωνα με το οποίο δεν αποκλείεται και η αναδιοργάνωση της εταιρείας.

«Το πρόγραμμα στρατηγικής που αφορά την ανάπτυξη του ενεργειακού τομέα στην Ρωσία έως το2035 προϋποθέτει την διατήρηση του μονοπωλίου στις εξαγωγές φυσικού αερίου μέσω αγωγών, αλλά δεν υπάρχει η βεβαιότητα, ότι μελλοντικά δεν θα αναιρεθεί το αποκλειστικό δικαίωμα της εταιρείας ούτε ότι η επιχείρηση μας ή η επιχειρηματική μας δραστηριότητα δεν θα αναδιοργανωθούν κατά κάποιο τρόπο» αναφέρει το εγχειρίδιο οδηγιών της Gazprom.

Όπως γράφει η ρωσική οικονομική εφημερίδα, παρόλο που η εταιρεία έχει αναφερθεί πολλές φορές στους κινδύνους να χάσει το μονοπώλιο των εξαγωγών φυσικού αερίου, στο ενημερωτικό δελτίο για τα ευρωομόλογα, η πιθανότητα αναδιοργάνωσης της Gazprom αναφέρεται για πρώτη φορά.

Η εφημερίδα Vedomosti υπενθυμίζει ότι την πρόταση για την διαίρεση της Gazprom είχε διατυπώσει για πρώτη φορά το 2015 ο νυν γενικός εκτελεστικός διευθυντής της ρωσικής πετρελαϊκής εταιρείας Rosneft, Ίγκορ Σέτσιν. Η πρόταση Σέτσιν δεν περιελάμβανε μόνο την άρση του μονοπωλίου της Gazprom στις εξαγωγές, αλλά και την υπαγωγή όλων των αγωγών σε ξεχωριστή εταιρεία. Ο Σέτσιν είχε προτείνει μάλιστα να ολοκληρωθεί ο διαχωρισμός αυτός , σε σύσταση εταιρεία παραγωγής και σε σύσταση εταιρείας διανομής φυσικού αερίου έως το 2025.

Παράλληλα, σε κάθε τριμηνιαίο οικονομικό της απολογισμό, η εταιρεία εδώ και μερικά χρόνια γράφει ότι επιδιώκει να διατηρήσει την σημερινή της μορφή, δηλαδή να παράγει φυσικό αέριο, να κατέχει υπό την ιδιοκτησία της τους αγωγούς και να παραμείνει ο μονοπωλιακός εξαγωγέας φυσικού αερίου. Και αυτό γιατί όπως αναφέρει στον οικονομικό της απολογισμό, η αναδιοργάνωση της εταιρείας θα επιφέρει την καταστροφή της ενιαίας τεχνολογικής αλυσίδας, την αύξηση της τιμής του φυσικού αερίου, την δημιουργία κινδύνων στον τομέα της εξωτερικής πολιτικής και απειλές τεχνολογικών καταστροφών.