Πώς Επωφελείται η Tesla από τη Στροφή της Αυτοκινητοβιομηχανίας στα Ηλεκτρικά Οχήματα

Πώς Επωφελείται η Tesla από τη Στροφή της Αυτοκινητοβιομηχανίας στα Ηλεκτρικά Οχήματα
του Panos Mourdoukoutas
Δευ, 11 Σεπτεμβρίου 2017 - 13:33
Οι κύριοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ασχολούνται με την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, και αυτό είναι καλό νέο για την Tesla - για τώρα. Η Nissan και η BMW αύξησαν την παρουσία τους στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων την περασμένη εβδομάδα. Η μεταπήδηση των μεγάλων κατασκευαστών αυτοκινήτων στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων σημαίνει ότι θα είναι μεγαλύτερος ο ανταγωνισμός για την Tesla.

Οι κύριοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ασχολούνται με την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, και αυτό είναι καλό νέο για την Tesla - για τώρα.

Η Nissan και η BMW αύξησαν την παρουσία τους στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων την περασμένη εβδομάδα. Η Nissan αποκάλυψε το ανανεωμένο Nissan Leaf του 2018, το οποίο μπορεί να καλύψει περίπου 150 μίλια ανά φόρτιση, σχεδόν δύο φορές περισσότερα μίλια από τα πρώτης γενιάς ηλεκτρικά οχήματα που ξεκίνησαν να κυκλοφορούν το 2010. Η BMW αποκάλυψε ότι στα επόμενα οκτώ χρόνια, θα προσφέρει 25 ηλεκτροκίνητα οχήματα, συμπεριλαμβανομένου του X3 SUV το 2020.

Η μεταπήδηση των μεγάλων κατασκευαστών αυτοκινήτων στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων σημαίνει ότι θα είναι μεγαλύτερος ο ανταγωνισμός για την Tesla. Αλλά είναι επίσης καλά νέα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, για μερικούς λόγους.

Πρώτον, θα αυξήσει την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών και θα μετατρέψει την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων σε μια μαζική αγορά. Δεύτερον, θα βοηθήσει στη στροφή της πολιτικής της αυτοκινητοβιομηχανίας προς το τμήμα ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό σημαίνει περισσότερες δαπάνες για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων, όπως συνέβη στις σκανδιναβικές χώρες.

Η δημιουργία μίας μαζικής αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων θα είναι καλή είδηση ​​για όλους τους συμμετέχοντες στην αγορά, συμπεριλαμβανομένης της Tesla, βραχυπρόθεσμα. Αλλά τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι διαφορετικά μακροπρόθεσμα, καθώς οι παραδοσιακοί κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν κάτι που λείπει από την Tesla: μεγαλύτερη κλίμακα.

Τα έσοδα της Nissan, για παράδειγμα, είναι σχεδόν 11 φορές μεγαλύτερα από αυτά της Tesla, γεγονός που κάνει μεγάλη διαφορά στα περιθώρια κέρδους των δύο εταιρειών. Το περιθώριο κέρδους της Nissan ανέρχεται στο 5,60%, ενώ της Tesla στο -7,61%.

Ενώ τα περιθώρια κέρδους της Tesla είναι πιθανό να βελτιωθούν δραματικά καθώς οι πωλήσεις της εταιρείας αυξάνονται, είναι απίθανο να ανέλθουν στα επίπεδα της BMW, της Nissan και άλλων κατασκευαστών αυτοκινήτων.

Και αυτό θα μπορούσε να είναι ένα μεγάλο πρόβλημα για την Tesla, όσον αφορά στον ανταγωνισμό τόσο στις τιμές όσο και σε ζητήματα καινοτομίας. Η τιμή, παρά η καινοτομία, θα βοηθήσει την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων να ξεπεράσει το "σημείο ανατροπής" και να φθάσει να γίνει μαζική αγορά.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα καλά νέα για την Tesla σε αυτό το σημείο μπορεί να μετατραπούν σε κακά νέα – ή τουλάχιστον για τους επενδυτές που κυνηγούσαν τη μετοχή της εταιρείας. Μια καλή εταιρεία δεν σημαίνει πάντα και καλή επένδυση.

(Πηγή: capital.gr)