Μοιραία για το Καθεστώς της Β. Κορέας Μία Πιθανή Απαγόρευση Εισαγωγών Πετρελαίου

Μοιραία για το Καθεστώς της Β. Κορέας Μία Πιθανή Απαγόρευση Εισαγωγών Πετρελαίου
energia.gr
Τετ, 6 Σεπτεμβρίου 2017 - 16:29
Το να τεθούν στο στόχαστρο οι εισαγωγές πετρελαίου της Πιονγκγιάνγκ θα ήταν καταστροφικό για τους Βορειοκορεάτες και ίσως μοιραίο για το καθεστώς, προειδοποιούν ειδικοί. Όμως το να πειστεί το Πεκίνο να το κάνει θα είναι το στοίχημα

Το να τεθούν στο στόχαστρο οι εισαγωγές πετρελαίου της Πιονγκγιάνγκ θα ήταν καταστροφικό για τους Βορειοκορεάτες και ίσως μοιραίο για το καθεστώς, προειδοποιούν ειδικοί. Όμως το να πειστεί το Πεκίνο να το κάνει θα είναι το στοίχημα.

Ο μαύρος χρυσός επανέρχεται σε όλες τις συζητήσεις για μια νέα ενίσχυση των κυρώσεων του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ σε βάρος της Πιογκγιάνγκ έπειτα από την έκτη πυρηνική δοκιμή που πραγματοποίησε την Κυριακή.

Η Βόρεια Κορέα διαθέτει ελάχιστα πετρελαϊκά αποθέματα και εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από τις εισαγωγές.

Η Κίνα είναι μακράν ο πρώτος εμπορικός εταίρος της καθώς αντιπροσωπεύει το 90% του εξωτερικού εμπορίου της.

Όμως δεν γνωρίζουμε ποια είναι η σημασία των κινεζικών φορτίων πετρελαίου γιατί τα κινεζικά τελωνεία δεν έχουν δημοσιεύει από το 2014 επίσημα στοιχεία για το θέμα αυτό.

Η Υπηρεσία Πληροφόρησης για την Ενέργεια (EIA) των Ηνωμένων Πολιτειών εκτιμά πως η Πιονγκγιάνγκ εισάγει περίπου 10.000 βαρέλια πετρελαίου την ημέρα. Το μεγαλύτερο μέρος προέρχεται από την Κίνα και τροφοδοτεί το μοναδικό διυλιστήριο της χώρας, το χημικό εργοστάσιο Πονγκχούα.

Με την τιμή του βαρελιού πετρελαίου να προσεγγίζει τα 50 δολάρια, αυτό σημαίνει περίπου 180 εκατομμύρια δολάρια τον χρόνο.

Εξάλλου, η Βόρεια Κορέα εισήγαγε το 2016 από την Κίνα έναντι 115 εκατομμυρίων δολαρίων διυλισμένα πετρελαϊκά προϊόντα που μπορεί να περιλαμβάνουν βενζίνη και καύσιμα για τα αεροσκάφη, σύμφωνα με στοιχεία του Διεθνούς Κέντρου Εμπορίου (ITC), ενός οργανισμού που ανήκει στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου και τον ΟΗΕ.

Την ίδια στιγμή, οι εισαγωγές διυλισμένων προϊόντων από τη Ρωσία ανέρχονται περίπου στο 1,7 εκατομμύριο δολάρια.

Η απαγόρευση των εισαγωγών θα ήταν καταστροφική για τους Βορειοκορεάτες, εκτιμά σε έκθεσή του το ινστιτούτο Nautilus, ένα αμερικανικό γραφείο έρευνας.

«Οι άνθρωποι θα πρέπει να πηγαίνουν παντού με τα πόδια ή να μην μετακινούνται καθόλου και να σπρώχνουν τα λεωφορεία αντί να βρίσκουν θέση μέσα σε αυτά», γράφουν ο Πίτερ Χέις και ο Ντέιβιντ βον Χίπελ στην έκθεση αυτή. «Θα υπάρχει λιγότερο φως στα σπίτια, ελλείψει κηροζίνης.»