Σημαντικές αλλαγές αναμένεται να επιφέρει στη ζήτηση για πετρέλαιο η μαζικότερη κατασκευή και κυκλοφορία ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο προσεχές μέλλον, όπως αναφέρουν σε δημοσίευμά τους οι Financial Times. Κάνουν, μάλιστα, μια ιστορική αναδρομή, περιγράφοντας πώς είχε διαμορφωθεί η κατάσταση στα τέλη του 19ου αιώνα, όταν ξεκινούσε η άντληση πετρελαίου στις ΗΠΑ

Σημαντικές αλλαγές αναμένεται να επιφέρει στη ζήτηση για πετρέλαιο η μαζικότερη κατασκευή και κυκλοφορία ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο προσεχές μέλλον, όπως αναφέρουν σε δημοσίευμά τους οι Financial Times. Κάνουν, μάλιστα, μια ιστορική αναδρομή, περιγράφοντας πώς είχε διαμορφωθεί η κατάσταση στα τέλη του 19ου αιώνα, όταν ξεκινούσε η άντληση πετρελαίου στις ΗΠΑ. Τότε η βενζίνη είχε θεωρηθεί άχρηστο παράγωγο της κηροζίνης, το οποίο θα κατέληγε στην κοίτη των ποταμών, επιβαρύνοντας το περιβάλλον. Οταν άρχισε η μαζική παραγωγή αυτοκινήτων, όλα άλλαξαν.

Σήμερα, 100 χρόνια από την έναρξη της αυτοκίνησης, η συμβιωτική σχέση πετρελαίου και οχημάτων κλονίζεται. Βρετανία και Γαλλία ανακοινώνουν ότι έως το 2040 θα απαγορεύσουν τις πωλήσεις νέων ντιζελοκίνητων μοντέλων. Οπότε τίθεται το ερώτημα: Θα οδηγήσει η ηλεκτροκίνηση σε μείωση της ζήτησης για πετρέλαιο και, αν ναι, πότε θα συμβεί κάτι τέτοιο; Στελέχη κορυφαίων πετρελαιοβιομηχανιών δίνουν κάποιες απαντήσεις. Αλλοι κάνουν λόγο για εικασίες. Ο Μπεν βαν Μπέρντεν, επικεφαλής της Royal Dutch Shell, μιλάει για προκλήσεις: «Οι πετρελαϊκές πρέπει να γίνουν πιο επιλεκτικές όσον αφορά το ποιες πετρελαιοφόρες περιοχές θα εκμεταλλευθούν, ώστε να διατηρούν μόνον εκείνες με τη μεγαλύτερη απόδοση και το φθηνότερο κόστος εξόρυξης». Επίσης, τόνισε ότι ο κλάδος πρέπει να λάβει τα μέτρα του για τη βιωσιμότητά του σε έναν κόσμο όπου η ζήτηση θα αποκλιμακώνεται. «Πότε θα συμβεί δεν το ξέρουμε, αλλά ξέρουμε ότι θα συμβεί», προσέθεσε ο κ. Βαν Μπέρντεν. Σύμφωνα με κάποιους αναλυτές, το ανώτατο σημείο της ζήτησης για πετρέλαιο τοποθετείται στα τέλη του 2020, υπό τον όρο ότι έχουν ληφθεί μέτρα για την κλιματική αλλαγή και έχει προχωρήσει η έρευνα στην τεχνολογία των μπαταριών για τα ηλεκτρικά οχήματα.

(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")