Δεν είναι μυστικό ότι οι Αμερικανοί έχουν καταγοητευθεί από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η μεγάλη τεχνολογική καινοτομία του 21ου αιώνα, σε ό,τι αφορά την αυτοκίνηση, φαίνεται πως αρχίζει να κερδίζει και τους ευρωπαίους οδηγούς. Αυτό δείχνουν οι πωλήσεις του πρώτου τριμήνου του 2017 στη Γηραιά Ηπειρο, που αυξήθηκαν κατά 38% συγκριτικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι - όταν είχε καταγραφεί αύξηση μόλις κατά 2,9% συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2015
Δεν είναι μυστικό ότι οι Αμερικανοί έχουν καταγοητευθεί από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η μεγάλη τεχνολογική καινοτομία του 21ου αιώνα, σε ό,τι αφορά την αυτοκίνηση, φαίνεται πως αρχίζει να κερδίζει και τους ευρωπαίους οδηγούς. Αυτό δείχνουν οι πωλήσεις του πρώτου τριμήνου του 2017 στη Γηραιά Ηπειρο, που αυξήθηκαν κατά 38% συγκριτικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι - όταν είχε καταγραφεί αύξηση μόλις κατά 2,9% συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2015.

Ακριβέστερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η εδρεύουσα στις Βρυξέλλες Ευρωπαϊκή Ενωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, οι νέες κυκλοφορίες ηλεκτροκίνητων οχημάτων στις 23 από τις 28 χώρες-μέλη της ΕΕ (όχι, η ελληνική αγορά δεν απασχόλησε τους ερευνητές) και επιπλέον στη Νορβηγία και στην Ελβετία έφθασαν τις 32.627 το τρίμηνο Ιανουαρίου - Μαρτίου 2017 από 23.703 που ήταν το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016.

Πρόκειται για εντυπωσιακή αύξηση των πωλήσεων, παρά ταύτα όμως υπολείπεται σαφώς της αύξησης κατά 49% που σημείωσαν οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, φθάνοντας τις 40.700 μονάδες, σύμφωνα με την υπηρεσία New Energy Finance του πρακτορείου Bloomberg. Σημειωτέον ότι η αμερικανική αγορά αυτοκινήτου είναι μεγαλύτερη κατά 16% από την ευρωπαϊκή.

Ας είναι καλά η «Ζωή»

Η «απογείωση» και στην Ευρώπη της αγοράς οχημάτων που κινούνται με μπαταρία αποδίδεται εν πολλοίς στη μεγάλη ζήτηση που έχει στις αγορές αυτοκινήτου της Γερμανίας και της Ισπανίας το ηλεκτροκίνητο μοντέλο Zoe της Renault. Διότι το νέο μοντέλο της γαλλικής φίρμας, το οποίο κοστίζει μόνο 23.600 ευρώ, έχει αυξήσει πλέον την αυτονομία του στα 400 χιλιόμετρα από τα 240 που ήταν στην προηγούμενη έκδοσή του. Υπενθυμίζεται ότι το μεγάλο τεχνολογικό στοίχημα της ηλεκτροκίνησης στα αυτοκίνητα είναι η κατασκευή ισχυρότερων και ελαφρύτερων συσσωρευτών - στοίχημα που προσώρας οι κατασκευαστές το κερδίζουν!

Η μεγαλύτερη αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη κατεγράφη στη γερμανική αγορά, όπου οι νέες κυκλοφορίες υπερδιπλασιάστηκαν στις 5.060 από 2.332 που ήταν το πρώτο τρίμηνο του 2016. Κατά 47% αυξήθηκαν οι πωλήσεις στη Βρετανία και κατά 45% στην Ισπανία.

1% τα ηλεκτροκίνητα

Αν και η αύξηση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα είναι τετραπλάσια από την αύξηση της ζήτησης για αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσεως, τα ηλεκτρικά μοντέλα δεν φθάνουν ούτε στο 1% του συνόλου των οχημάτων που κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Αλλά, όπως προβλέπει η υπό την αιγίδα του ΟΟΣΑ λειτουργούσα Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας (ΔΥΕ), το χρονικό διάστημα 2015-2022 ο αριθμός των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων θα δεκαπλασιαστεί στον πλανήτη.

Την επόμενη πενταετία, ειδικότερα, τα αποκλειστικώς ηλεκτροκινούμενα οχήματα θα φθάσουν τα 15 εκατομμύρια στον πλανήτη από 1,3 εκατομμύρια που είναι σήμερα. Και, κατά την εδρεύουσα στο Παρίσι υπηρεσία, πρωταγωνίστρια στον δεκαπλασιασμό των ηλεκτροκινούμενων παγκοσμίως δεν θα είναι ούτε η Ευρώπη ούτε οι ΗΠΑ. Θα είναι η Κίνα. Και όχι για κανέναν άλλον λόγο, αλλά επειδή απλούστατα ο πληθυσμός των ΗΠΑ είναι 326,4 εκατομμύρια (το 2015), ο πληθυσμός της Ευρώπης (συμπεριλαμβανομένων των χωρών που δεν μετέχουν στην ΕΕ) είναι 739,2 εκατομμύρια και ο πληθυσμός της Κίνας είναι... 1,39 δισεκατομμύρια.

Οικονομία... 0,19% στο πετρέλαιο

Στις αρχές του 21ου αιώνα (και αναλογιζόμενος πόσο καταστροφικός ήταν για το φυσικό περιβάλλον ο 20ός) ευλόγως θα υπέθετε κάποιος ότι η στροφή της αυτοκίνησης προς την ηλεκτρική ενέργεια θα έχει σημαντικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Δυστυχώς η μελέτη της ΔΥΕ θα απογοητεύει τον οικολογούντα παρατηρητή. Διότι έως το 2022 ο δεκαπλασιασμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν θα συμβάλει στη μείωση της κατανάλωσης υδρογονανθράκων ούτε κατά... 0,2%!

Συγκεκριμένα, η ΔΥΕ υπολόγισε ότι έως το 2022 χάρη στη διάδοση της ηλεκτροκίνησης η κατανάλωση πετρελαίου θα μειωθεί κατά 200.000 βαρέλια ημερησίως. Ως αριθμός δεν μοιάζει αμελητέος, αλλά αντιστοιχεί μόλις στο 0,19% της παγκόσμιας κατανάλωσης πετρελαίου, που αναμένεται σε μια πενταετία να φθάσει στα 103,8 εκατ. βαρέλια ημερησίως από τα περίπου 96 εκατ. βαρέλια που ήταν στα τέλη του 2016.

(από την εφημερίδα "ΤΟ ΒΗΜΑ")