Ως ευκαιρία για την προσέλκυση ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών στην
επικράτειά τους αντιμετωπίζουν όλα τα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα τα
Ποσειδώνια, εν μέσω της αβεβαιότητας για το ελληνικό θεσμικό πλαίσιο που
έχουν δημιουργήσει οι αμφιλεγόμενες πιέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
στην Αθήνα για αλλαγές. Σιγκαπούρη, Χονγκ Κονγκ, Κύπρος και Μάλτα έχουν
ήδη προγραμματίσει σειρά επαφών, όπως και το Dubai Maritime City, το
Shanghai Maritime and Finance Excellence Centre, το Vancouver
International Maritime Centre και το Cluster Maritime Luxembourgeois.
Πολλοί ακόμα εκπρόσωποι ξένων ναυτιλιακών κέντρων αλλά και όλων των
νηολογίων θα είναι παρόντες στην Αθήνα, για να παρουσιάσουν στον
ελληνικό εφοπλισμό τα κίνητρα και τις ευκολίες που προσφέρουν. Σε αυτό
το πλαίσιο αποκτά ίσως πρόσθετη σημασία η πρόσφατη προειδοποίηση του
προέδρου της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών, Θ. Βενιάμη, πως «η ελληνική
ναυτιλία μπορεί και πρέπει να συνεχίσει να προσφέρει στην εθνική αλλά
και ευρωπαϊκή οικονομία, διατηρώντας την ανταγωνιστικότητά της. Μία
ανταγωνιστικότητα που σήμερα διακυβεύεται εξαιτίας πρόσφατων άστοχων
πολιτικών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με κίνδυνο να προκληθεί φυγή, όχι
μόνο του ελληνόκτητου στόλου, αλλά και του ευρύτερου ευρωπαϊκού, εκτός
Ευρωπαϊκής Ενωσης με μετεγκατάσταση σε πιο φιλόξενα διεθνή ναυτιλιακά
κέντρα».
Η χρηματοδότηση της ναυτιλίας από τις τράπεζες θα ξαναρχίσει, αλλά θα
είναι ακριβότερη από ό,τι ήταν στο παρελθόν, εκτιμά ο Νίκος Καρέλλης,
πρώην διευθυντής ναυτιλιακών χρηματοδοτήσεων της HSBC και παλαιότερα των
Bank of America και Midland, ο οποίος βραβεύθηκε πριν από λίγες μέρες
για την 35ετή προσφορά του στη ναυτιλία και στις τράπεζες από την Ενωση
Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας. «Είναι
ιστορικά αποδεδειγμένο ότι οι τράπεζες έχουν μικρή μνήμη», ανέφερε στη
σχετική εκδήλωση, επισημαίνοντας τη διαφορά στις ναυτιλιακές
χρηματοδοτήσεις σήμερα σε σχέση με τις δεκαετίες ‘80 και ‘90.
(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 05/06/2016)