Intelen: Περισσότερες Ψηφιακές Υπηρεσίες Ζητούν οι Έλληνες Καταναλωτές Ηλεκτρικής Ενέργειας

Intelen: Περισσότερες Ψηφιακές Υπηρεσίες Ζητούν οι Έλληνες Καταναλωτές Ηλεκτρικής Ενέργειας
energia.gr
Δευ, 21 Μαρτίου 2016 - 08:08
Τα χαρακτηριστικά του προφίλ του σύγχρονου Έλληνα καταναλωτή ηλεκτρικής ενέργειας, αποκαλύπτει έρευνα της Intelen. Περισσότερα στοιχεία σχετικά με τις δυνατότητες και μεθοδολογίες ανάλυσης δεδομένων από την εταιρεία θα παρουσιαστούν στο 1ο Energy Tech Forum που διοργανώνει το energia.gr στην Τεχνόπολη την 1η Απριλίου
Τα χαρακτηριστικά του προφίλ του σύγχρονου Έλληνα καταναλωτή ηλεκτρικής ενέργειας, αποκαλύπτει έρευνα της Intelen. 

Σημειώνεται ότι η εταιρεία θα παρουσιάσει περισσότερα στοιχεία σχετικά με τις δυνατότητες και μεθοδολογίες ανάλυσης δεδομένων στο  1ο Energy Tech Forum που διοργανώνει το energia.gr στην Τεχνόπολη την 1η Απριλίου.

Όπως επισημαίνει η εταιρεία σε ανακοίνωση της, η δύναμη των δεδομένων και η ανάλυσή τους είναι το μεγάλο στρατηγικό πλεονέκτημα κάθε εταιρίας και αγοράς στην σύγχρονη ψηφιακή εποχή. Ειδικά στον χώρο της ενέργειας, αυτή την στιγμή πραγματοποιείται ένα μεγάλος ψηφιακός μετασχηματισμός, όπου οι κλασικές εταιρίες πώλησης ενέργειας, οι ενεργειακοί πάροχοι και οι διαχειριστές δικτύων σε όλο τον κόσμο, υιοθετούν καινοτόμες ψηφιακές στρατηγικές και ηλεκτρονικές υπηρεσίες για τους τελικούς καταναλωτές που αλλάζουν εντελώς το τοπίο στον ενεργειακό χώρο.

Η Intelen, έχοντας αναπτύξει τα τελευταία χρόνια μεγάλη τεχνογνωσία σε θέματα ανάλυσης ενεργειακών και πελατοκεντρικών δεδομένων, παροχής ψηφιακών ενεργειακών υπηρεσιών και έχοντας μία ολοκληρωμένη πλατφόρμα (DiG SaaS) και μεθοδολογία διαχείρισης ενεργειακών καταναλωτών, αποκαλύπτει κάποια ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του προφίλ του σύγχρονου Έλληνα καταναλωτή ηλεκτρικής ενέργειας.

Η ομάδα των αναλυτών της Intelen ανέλυσε την σύγχρονη ενεργειακή συμπεριφορά των Ελλήνων σε συνάρτηση με 4 βασικούς άξονες, βάσει σημαντικών στοιχείων και δεδομένων που έχει η εταιρία τα τελευταία χρόνια, από πολλές αναλύσεις πελατών στον Ελληνικό χώρο. Η Intelen διαχειρίζεται και αναλύει εκατομμύρια συσχετισμένα δεδομένα (ενεργειακές μετρήσεις, δεδομένα καιρού, αποτελέσματα ενεργειακών επιθεωρήσεων, δημογραφικά, ψυχομετρικά, ψηφιακές αλληλεπιδράσεις χρηστών με την πλατφόρμα, το ψηφιακό υλικό και το mobile app της Intelen, ψηφιακά ερωτηματολόγια μέσω της πλατφόρμας, κ.ά.) έχοντας μεγάλες δυνατότητες ανάλυσης και πρόβλεψης τάσεων.

Οι άξονες είναι οι εξής:

- Άξονας 1: Ψηφιακός Χρήστης: Περισσότεροι από 2 στους 5 καταναλωτές χρησιμοποιούν και θέλουν να χρησιμοποιήσουν ψηφιακές υπηρεσίες από τους παρόχους ενέργειας. «Η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών ενέργειας είναι κάτι το οποίο διαφοροποιεί τον πάροχο και αναβαθμίζει πολύ την ποιότητα των υπηρεσιών του, ενώ συγχρόνως μειώνει σημαντικά τα λειτουργικά του έξοδα, ειδικά στο customer support και customer service management», αναφέρει ο Δρ. Δημοσθένης Κοθρής, Διευθυντής Καινοτομίας και Προιόντων της Intelen.

- Άξονας 2: Λογαριασμός Ηλεκτρικής Κατανάλωσης: Μία μεγάλη πλειοψηφία των χρηστών-καταναλωτών (54%) έχουν σαν κορυφαία λειτουργία την on-line ανάλυση του λογαριασμού, με απλό και διαδραστικό τρόπο. Ο καταναλωτής θέλει να έχει πλήρη εικόνα και αναλυτική πληροφόρηση για το τί πληρώνει, πότε και πού. 

«Η Intelen έχει επενδύσει πολύ χρόνο σε re-design λογαριασμών εταιριών ενέργειας, με βάση την ψυχολογία, την ανθρώπινη συμπεριφορά αλλά και την αλληλεπίδραση των χρηστών με τα συστήματα της Intele», αναφέρει ο Δρ. Β. Νικολόπουλος, CEO & co-founder. «Έχει μεγάλη σημασία τί γραφήματα χρησιμοποιείς, πως παρουσιάζεις τα νούμερα και πως περιγράφεις την ανάλυση των χρεώσεων. Επίσης η πληρωμή λογαριασμού ήταν ανέκαθεν μία αρνητική εμπειρία, οπότε έχει σημασία ο λογαριασμός να έχει και στοιχεία τα οποία δίνουν πραγματική αξία στον καταναλωτή», συμπληρώνει ο κ. Νικολόπουλος.

- Άξονας 3: Διασκέδαση και Ψυχαγωγία:Το προϊόν «Ενέργεια» είναι αρκετά βαρετό, οπότε στόχος είναι να γίνει πιο ελκυστικό στον μέσο καταναλωτή. Η φιλική προς το περιβάλλον και την διαχείριση ενέργειας παιδεία των καταναλωτών είναι βασικός στόχος των ψηφιακών εφαρμογών ενεργειακού περιεχομένου. Κίνητρο για την πιο εύκολη και αποτελεσματική εκμάθηση αποτελεί η χρήση τεχνικών «παιχνιδοποίησης» (gamification) που αποτελεί μεγάλο στρατηγικό πλεονέκτημα της μεθοδολογίας που έχει δημιουργήσει η Intelen. Βάσει αναλύσεων, περισσότερο από το 58% των καταναλωτών θέλουν να έχουν ενεργειακά παιχνίδια on-line για τους ίδιους αλλά και για τα παιδιά τους.

- Άξονας 4: Προσωποποίηση Υπηρεσιών: Οι αναλυτές της Intelen έχουν κατηγοριοποιήσει τις ενεργειακές καταναλώσεις, βάσει δημογραφικών, καιρικών και άλλων μεταβλητών και μέσω αυτής της ομαδοποίησης προκύπτουν κοινά ενεργειακά προφίλ. Αυτό δίνει την δυνατότητα στις εταιρίες ενέργειας να προσωποποιήσουν τις υπηρεσίες τους και να δημιουργήσουν νέα πακέτα τιμολόγησης βάσει προφίλ του εκάστοτε πελάτη. 

Η προσωποποίηση των υπηρεσιών, βάσει ανάλυσης δεδομένων, αποτελεί το μεγαλύτερο στρατηγικό πλεονέκτημα των εταιριών ενέργειας, ειδικά σε απελευθερωμένες αγορές όπου υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός σε επίπεδο τιμολόγησης όπου τα περιθώρια κέρδους είναι πολύ μικρά και το churn μεγάλο. Στην Ελλάδα κυριαρχούν κατά μέσο όρος τρία διαφορετικά προφίλ καταναλωτών, ανά κατηγορία τιμολόγησης (Χαμηλή Τάση, Μέση Τάση, κ.λπ.).

Όπως αναφέρεται, τέλος, στην ανακοίνωση, «η Intelen, με βάση την εμπειρία της από προηγμένες αγορές σε Αμερική και Ευρώπη, θα συνεχίσει να παράγει αναλύσεις και στατιστικά, σχετικά με ενεργειακές ψηφιακές υπηρεσίες και ενεργειακά προφίλ, ελπίζοντας ότι θα συμβάλλει έτσι στην αναβάθμιση της ποιότητας υπηρεσιών ενέργειας στην ελληνική αγορά».

* Τάσεις Καταναλωτών στην Ελληνική Αγορά Ενέργειας

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr