ΑΔΜΗΕ: Αλλαγές για την Υποβολή Προσφορών στον Κανονισμό Δημοπρασιών Διακοπτόμενου Φορτίου

ΑΔΜΗΕ: Αλλαγές για την Υποβολή Προσφορών στον Κανονισμό Δημοπρασιών Διακοπτόμενου Φορτίου
του Γιώργου Κωστούλα
Πεμ, 17 Μαρτίου 2016 - 09:22
Σε σημαντικές αλλαγές στον Κανονισμό Δημοπρασιών Διακοπτόμενου Φορτίου προχωρά ο ΑΔΜΗΕ, θέτοντας τον τροποποιημένο Κανονισμό σε Δημόσια Διαβούλευση μέχρι την ερχόμενη Τρίτη 22 Μαρτίου
Σε σημαντικές αλλαγές στον Κανονισμό Δημοπρασιών Διακοπτόμενου Φορτίου και ειδικότερα στο άρθρο 5 παρ.2 που αφορά στη υποβολή προσφορών, ανακοίνωσε ότι προχωρά ο ΑΔΜΗΕ, θέτοντας τον τροποποιημένο Κανονισμό σε Δημόσια Διαβούλευση μέχρι την ερχόμενη Τρίτη 22 Μαρτίου.

Όπως επισημαίνει ο Διαχειριστής του Συστήματος Μεταφοράς, επειδή μετά την πρόσφατη (σ.σ. την πρώτη) Δημοπρασία Διακοπτόμενου Φορτίου παρατηρήθηκαν μεγάλες αποκλίσεις μεταξύ της πραγματικής κατανάλωσης ορισμένων Θέσεων Κατανάλωσης και του ύψους της δυναμικότητας που τους εκχωρήθηκε κατά τη δημοπρασία και προκειμένου να εξασφαλίζεται η διάθεση της συνολικής Διακοπτόμενης Ισχύος που κατακυρώνεται από τον ΑΔΜΗΕ, ο συμμετέχων πρέπει να υποβάλλει προσφορά στη δημοπρασία λαμβάνοντας υπόψη του το αναμενόμενο μέγιστο ύψος της κατανάλωσης του για το χρονικό διάστημα που αφορά η δημοπρασία.

Δηλαδή αυτό σημαίνει ότι αν για παράδειγμα η Δημοπρασία αφορά για παράδειγμα τον επόμενο μήνα ή το επόμενο τρίμηνο, πρέπει να δηλωθεί ποια θα είναι η μέγιστη κατανάλωση σε αυτό το διάστημα.

Όπως αναφέρεται, ο σκοπός της θεσμοθέτησης της Υπηρεσίας Διακοπτόμενου Φορτίου συνίσταται στην εξασφάλιση της ισορροπίας του Συστήματος και εν τέλει, στην ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας.

Ο σκοπός αυτός δεν ικανοποιείται, όπως σημειώνεται, σε περίπτωση που υπάρχει αναιτιολόγητη απόκλιση μεταξύ αφενός του Μέγιστου Διακοπτόμενου Φορτίου και αφετέρου της ισχύος που πραγματικά δύναται να διαθέσει η εκάστοτε Θέση Κατανάλωσης κατά το διάστημα ισχύος της Σύμβασης Διακοπτόμενου Φορτίου, τέτοια που να δημιουργεί ανασφάλεια ως προς τη δυνατότητα πραγματικής διακοπής του κατακυρωμένου Φορτίου, όταν αυτό κριθεί αναγκαίο από τον ΑΔΜΗΕ.

Σύμφωνα με το Σχέδιο Αναθεώρησης, κάθε συμμετέχων στη Δημοπρασία θα πρέπει να λαμβάνει υπόψιν του το αναμενόμενο μέγιστο ύψος της κατανάλωσης του για το χρονικό διάστημα που αφορά η δημοπρασία, το οποίο μπορεί να διαφέρει αισθητά από το μέγιστο προσφερόμενο φορτίο λόγω προγραμματισμένης συντήρησης, βλάβης ή αδυναμίας κανονικής λειτουργίας.

Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να υποβάλλεται υπεύθυνη δήλωση τουλάχιστον δύο ημέρες πριν την Δημοπρασία για τους λόγους της απόκλισης και η προσφορά να προσαρμόζεται.

Σε περίπτωση μεγάλων αποκλίσεων μεταξύ της διακοπτόμενης ισχύος Θέσης Κατανάλωσης που δηλώνεται και των στοιχείων για τη συγκεκριμένη Θέση Κατανάλωσης την πρόσφατη περίοδο, ο ΑΔΜΗΕ δεν θα αποδέχεται την προσφορά, εκτός και αν, όπως επισημαίνεται, η απόκλιση αιτιολογείται επαρκώς.

Με άλλα λόγια, όπως σχολιάζουν πηγές της βιομηχανίας, οι εγκαταστάσεις που είναι ουσιαστικά κλειστές δεν θα συμμετάσχουν στη Δημοπρασία. Αυτό το φαινόμενο είχε παρατηρηθεί κατά την πρώτη Δημοπρασία, με αποτέλεσμα ενεργές εγκαταστάσεις να χάνουν τα αντίστοιχα έσοδα και οι τιμές να διαμορφώνονται σε χαμηλά επίπεδα.

Επίσης, προσθέτουν οι ίδιες πηγές, σχετικά με την αναφορά σε «πρόσφατη περίοδο», το σημαντικό είναι να οριστεί ποια θα είναι αυτή η περίοδος, κάτι που θα προκύψει και από το αποτέλεσμα της διαβούλευσης.

* Το Σχέδιο Αναθεώρησης του Κανονισμού Δημοπρασιών για την Παροχή Υπηρεσίας Διακοπτόμενου Φορτίου.