Τα ναυπηγεία είναι ήδη απασχολημένα με παραγγελίες για άλλους τύπους πλοίων. Οι λίστες αναμονής παρατείνονται. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη συμπίεση της προσφοράς για τα πετρελαιοφόρα, αναφέρουν οι FT.
Ένας δείκτης τιμών για τα νεότευκτα δεξαμενόπλοια, σε όλα τα μεγέθη, έχει αυξηθεί κατά 50% από το τέταρτο τρίμηνο του 2020, σύμφωνα με τους ναυλομεσίτες Clarksons. Ο στόλος των δεξαμενόπλοιων πετρελαίου γηράσκει επίσης με ταχείς ρυθμούς. Επί του παρόντος, ο μέσος όρος είναι 13 ετών. Αν υποθέσουμε ότι δεν θα γίνει καμία διάλυση πλοίων, ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί στα 15 έτη το 2026 - ο παλαιότερος τουλάχιστον από τα μέσα της δεκαετίας του 1990.
Οι χρόνοι παράδοσης των νέων δεξαμενόπλοιων έχουν φτάσει τα τρία ή και περισσότερα χρόνια, πολύ περισσότερο από τα συνήθη δύο χρόνια. Η ναυπηγική ικανότητα είναι περιορισμένη. Τα περισσότερα ναυπηγεία, είτε στην Κορέα είτε στην Κίνα, έχουν ήδη παραγγελίες για πλοία υγροποιημένου φυσικού αερίου ή containerships διπλού καυσίμου. Τα νέα για τα πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου πρέπει να περιμένουν.
Ορισμένοι πλοιοκτήτες προέβλεπαν μια πιθανή έλλειψη πριν από δύο χρόνια. Ο Νορβηγός δισεκατομμυριούχος της ναυτιλίας John Fredriksen είναι ένας από αυτούς. Το 2023, η ελεγχόμενη από τον Fredriksen Frontline αγόρασε 24 πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αργού από την ανταγωνίστρια Euronav έναντι 2,35 δισ. δολαρίων. Οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων, σε ποσοστό περίπου 7% του συνολικού στόλου, είναι χαμηλότερες από τον μέσο όρο των 10 ετών που είναι 11%.