Η Mitsui O.S.K. Lines (MOL) αποφάσισε να εξοπλίσει ένα από τα δεξαμενόπλοιά της LR1 με ένα συνδυασμένο σύστημα που δεσμεύει μέρος των εκπομπών CO2 από τα καυσαέρια και λειτουργεί ως καθαριστής SOx. Το σύστημα, το οποίο προμηθεύεται από την ολλανδική Value Maritime, θα είναι η πρώτη εμπορική εγκατάσταση συστήματος δέσμευσης CO2 σε ιαπωνικό πλοίο, καθώς και το πρώτο δεξαμενόπλοιο LR1 και το μεγαλύτερο πλοίο που χρησιμοποιεί το σύστημα Filtree.

Η εγκατάσταση θα πραγματοποιηθεί πριν από το τέλος του 2024 στο δεξαμενόπλοιο Nexus Victoria, κατασκευής 2015. Το πλοίο είναι νηολογημένο στη Νήσο του Μαν και είναι ένα δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 74.900 dwt, το οποίο διαχειρίζεται η Synergy Maritime. Κατασκευάστηκε στην Ιαπωνία και λειτουργεί με έναν ενιαίο δίχρονο εξακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα της Mitsui Engineering.

Για το πλοίο επιλέχθηκε ένα σύστημα Filtree 15 MW, το οποίο θα δεσμεύει το CO2 από τα καυσαέρια ψεκάζοντας ένα διάλυμα με βάση την αμίνη. Αναμένεται να ανακτήσει έως και 10 τοις εκατό του CO2 από τις εκπομπές καυσαερίων. Το CO2 παραμένει αιωρούμενο στο διάλυμα, το οποίο αποθηκεύεται σε δεξαμενές στο πλοίο και εκφορτώνεται στο λιμάνι. Μπορεί να ανακτηθεί από μια διεργασία θέρμανσης και στη συνέχεια οι εκθέσεις της MOL προμηθεύουν θερμοκήπια, εταιρείες συνθετικών καυσίμων και άλλους τελικούς χρήστες. Το διάλυμα αμίνης μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί στο πλοίο.

Εκτός από τη δέσμευση άνθρακα, το σύστημα επιτελεί επίσης έναν πιο παραδοσιακό ρόλο ως καθαριστής SOx. Η MOL αναμένει ότι θα απομακρύνει το 99% των οξειδίων του θείου και των σωματιδίων που περιέχονται από τα φουγάρα του πλοίου.