Maserati: Επιμένει Ιταλικά και Ηλεκτρικά παρά τις Καθυστερήσεις

Maserati: Επιμένει Ιταλικά και Ηλεκτρικά παρά τις Καθυστερήσεις
energia.gr
Παρ, 26 Ιανουαρίου 2024 - 12:21

Η Maserati ενημερώνει τους αγοραστές ότι τα οχήματά της θα συνεχίσουν να σχεδιάζονται, να αναπτύσσονται και να κατασκευάζονται 100% στην Ιταλία. Όμως τούτου λεχθέντος, ορισμένα από τα οχήματα της Maserati που είναι στα σκαριά, ιδιαίτερα τα 100% ηλεκτρικά, συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν εμπόδια στην διαδικασία ανάπτυξης τους, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis Carlos Tavares βρίσκεται σε 

διαμάχη με την ιταλική κυβέρνηση για την έλλειψη υποστήριξης των πωλήσεων EV. Η Maserati λειτουργεί επί του παρόντος ως η μόνη μάρκα πολυτελείας υπό την ομπρέλα Stellantis και έχει 109 χρόνια ιστορίας στην ανάπτυξη της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ιταλία – μια χώρα με αρκετά γνωστά ονόματα στα γρήγορα αυτοκίνητα και τη Fiat.

Ως εξ ολοκλήρου ελεγχόμενη από την Stellantis, η Maserati εντάχθηκε στα σχέδια ηλεκτροκίνησης της πρώτης «Dare Forward 2030», που συνεπάγεται ότι τα ολοκαίνουργια μοντέλα της Maserati θα είναι 100% ηλεκτρικά υπό τη νέα ονομασία «Folgore».

Τα τελευταία δύο χρόνια, είδαμε τη Maserati να παρουσιάζει τέσσερα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα στον κόσμο: Τα GranTurismo Folgore, Grecale Folgore, GranCabrio Folgore και Quattroporte Folgore. Ωστόσο, τα δύο πρώτα μοντέλα είχαν προγραμματιστεί για λανσαρίσματα το 2023 και δυστυχώς έχασαν τον στόχο τους. Οι παραδόσεις του GranTurismo Folgore βρίσκονται τώρα σε εξέλιξη, αλλά ενώ περιμένουμε ένα πλήρως ηλεκτρικό SUV Grecale, η Maserati ανακοίνωσε  περισσότερες καθυστερήσεις, αυτή τη φορά για την Quattroporte.

Με πρόσθετα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα τώρα στα σκαριά, η Maserati θέλει να επαναλάβει την αφοσίωσή της στα BEV αλλά, το πιο σημαντικό, στην πατρίδα της την Ιταλία, όπου σκοπεύει να συνεχίσει να τα κατασκευάζει, παρά τις διαμάχες που ο διευθύνων σύμβουλος της μητρικής της εταιρείας έχει με τους τοπικούς κυβερνητικούς παράγοντες όσον αφορά τα φορολογικά κίνητρα.

Σύμφωνα με το Reuters, η ιταλική κυβέρνηση φαίνεται ότι άκουσε τον πάντα πολωτικό Carlos Tavares και θα παρουσιάσει μια νέα στρατηγική κινήτρων την 1η Φεβρουαρίου, η οποία αναμένεται να ξεπεράσει τα 900 εκατ. ευρώ.

Εν τω μεταξύ, η Maserati λέει ότι η ομάδα περίπου 130 μηχανικών και τεχνικών της θα συνεχίσει την εργασία της στην Ιταλία για να βοηθήσει στην ανάπτυξη ηλεκτρικών κινητήρων και «να συμβάλει στην οδήγηση της μάρκας σε μια θέση υψηλότερης πολυτέλειας».

Φαίνεται ότι η Maserati έχει ωθήσει την Quattroporte για τρία χρόνια μετά έως το 2028 και θα δώσει προτεραιότητα σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό, το MC20. 

Ετσι έως τώρα η εταιρεία σχεδιάζει να έχει έτοιμα για κυκλοφορία τα εξής μοντέλα:

  • GranTurismo Folgore – Παραδόσεις σε εξέλιξη
  • Grecale Folgore – Η παράδοση έχει προγραμματιστεί για το 2ο τρίμηνο του 2024
  • GranCabrio Folgore – Η κυκλοφορία αναμένεται το 2024
  • MC20 Folgore – 2025
  • Large E-UV BEV – 2027
  • Quattroporte Folgore – 2028 (αρχικά 2025)