Η Tesla Έχασε την 1η Θέση στις Πωλήσεις EVs από την Κινεζική BYD

Η Tesla Έχασε την 1η Θέση στις Πωλήσεις EVs από την Κινεζική BYD
energia.gr
Τετ, 3 Ιανουαρίου 2024 - 11:05

Η Tesla του Έλον Μασκ έπεσε από την πρώτη θέση ως ο κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο για πρώτη φορά από την BYD, αφού κατέγραψε λιγότερες παραδόσεις από τον Κινέζο αντίπαλο του το περασμένο τρίμηνο. Ο αμερικανικός όμιλος παρέδωσε 484.000 αυτοκίνητα το τέταρτο τρίμηνο, περισσότερα από τα 473.000 που ανέμεναν οι αναλυτές,

αλλά όχι αρκετά για να διατηρήσει τον τίτλο του, αφού η BYD ανέφερε πωλήσεις ρεκόρ οχημάτων μόνο με μπαταρία 526.000 για την ίδια περίοδο.

Οπως σημειώνουν οι FT, η εκθρόνιση της Tesla από την BYD αντανακλά την άνοδο ενός ελάχιστα γνωστού κινεζικού ομίλου μόλις πριν από μια δεκαετία, το οποίο ο ίδιος ο Μασκ έχει απορρίψει δημόσια. Ενώ η ανάπτυξη της κινεζικής εταιρείας που υποστηρίζεται από τον Warren Buffett έχει επιτευχθεί κυρίως στο εσωτερικό της, η BYD εστιάζει στην εύρεση νέων ξένων αγορών, συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης.

Ο Danni Hewson, επικεφαλής οικονομικής ανάλυσης στην AJ Bell, δήλωσε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της BYD «έγιναν ολοένα και πιο ορατά στους ευρωπαϊκούς δρόμους χάρη στην έντονη τιμολόγηση».

Η επιτυχία της BYD στην καταδίωξη της Tesla υπογραμμίζει επίσης τον αγώνα των παλαιών κατασκευαστών αυτοκινήτων από τις ΗΠΑ, την Ευρώπη, την Ιαπωνία και την Κορέα να προσαρμοστούν στις ταχέως μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών για φθηνότερα, εξυπνότερα ηλεκτρικά οχήματα.

Σε μια δήλωση που δημοσιεύθηκε στην Κίνα, ο όμιλος με έδρα το Shenzhen αυτοαποκάλεσε τον εαυτό του «παγκόσμιο πρωταθλητή» για τα «νέα ενεργειακά οχήματα» αφού σημείωσε συνολικές ετήσιες πωλήσεις άνω των 3 εκατομμυρίων για το 2023 στα οχήματά του - στα οποία περιλαμβάνονται και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα.

Οι ετήσιες πωλήσεις της Tesla ήταν 1,81 εκατομμύρια οχήματα το 2023, ενώ η BYD παρέδωσε 1,58 εκατομμύρια πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Κατά το μεγαλύτερο μέρος των τελευταίων 12 μηνών, η BYD επωφελήθηκε από τις μειώσεις τιμών που προκλήθηκαν από την προσπάθεια της Tesla να κυνηγήσει μερίδιο αγοράς, ωθώντας τους καταναλωτές να εξετάσουν τα μοντέλα χαμηλότερου κόστους της Κίνας, σύμφωνα με αναλυτές.

«Για οποιονδήποτε αμφίβολο έχει μείνει στη Δύση, ελπίζω ότι αυτό είναι το τελικό σημείο δεδομένων που δείχνει τη δύναμη της BYD και, εξίσου σημαντικό, πώς η «China EV Inc» έχει εκφοβίσει το δρόμο της στην παγκόσμια σκηνή», δήλωσε ο Tu Le, ιδρυτής του Συμβουλευτική εταιρεία Sino Auto Insights με έδρα το Πεκίνο.

Πρόσθεσε ότι ενώ και οι δύο εταιρείες μείωσαν τις τιμές σε ορισμένα αυτοκίνητα το περασμένο έτος, η Tesla το έκανε «πολύ πιο δραματικά», σηματοδοτώντας ότι η BYD θα μπορούσε να αποστασιοποιηθεί περαιτέρω από τον αμερικανικό όμιλο κατά το επόμενο έτος.

Ωστόσο, ο αναλυτής της Wedbush Securities Dan Ives είπε ότι ήταν ένα σημαντικό τρίμηνο για την Tesla να επιδείξει ισχυρές παραδόσεις και δυναμική προς το 2024.

Οι ετήσιες πωλήσεις της Tesla 1,8 εκατ. πέρυσι ήταν ένα «σημαντικό επίτευγμα σε ένα ασταθές μακροοικονομικό [οικονομικό περιβάλλον]» για τον κλάδο των ηλεκτρικών οχημάτων, πρόσθεσε.

Η BYD ιδρύθηκε από τον Wang Chuanfu, πρώην καθηγητή πανεπιστημίου, στα μέσα της δεκαετίας του 1990. Αφού επικεντρώθηκε στην κατασκευή επαναφορτιζόμενων μπαταριών, συμπεριλαμβανομένων των κινητών τηλεφώνων, η εταιρεία επεκτάθηκε στη βιομηχανία αυτοκινήτων στις αρχές της δεκαετίας του 2000.

Η πρώιμη επιτυχία του κινεζικού ομίλου ώθησε την Berkshire Hathaway του Buffett να επενδύσει στην εταιρεία το 2008. Παρά το γεγονός ότι στηριζόταν στην υπάρχουσα τεχνολογία του κλάδου για πολλά χρόνια, η BYD έχει επικεντρωθεί στην εξάλειψη του κόστους από τη διαδικασία παραγωγής.

Μετά από χρόνια κρατικής υποστήριξης και προσεκτικού βιομηχανικού σχεδιασμού από το Πεκίνο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας χρησιμοποιούν τώρα τον έλεγχο της χώρας τους στην παραγωγή σχεδόν κάθε πόρου, υλικού και εξαρτήματος που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων.

Η κάθετα ολοκληρωμένη δομή της BYD - ελέγχει ορυχεία και παράγει μπαταρίες και τσιπ - την έχει κάνει να ζηλέψει ξένους αντιπάλους καθώς η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία απομακρύνεται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Στα τέλη του περασμένου έτους έξι από τα μοντέλα EV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο, ήταν αυτοκίνητα BYD, σύμφωνα με την Automobility, μια εταιρεία συμβούλων με έδρα τη Σαγκάη. Ενώ το μερίδιο των πωλήσεων της BYD έχει επεκταθεί σε περισσότερο από 35%, η Tesla «αγωνίστηκε» να συμβαδίσει με τον ρυθμό κυκλοφορίας προϊόντων από κινέζους ανταγωνιστές, πρόσθεσε η εταιρεία συμβούλων.