Μπορεί η Κινεζική BYD να Ρίξει από την Κορυφή την Τesla(;) Μάλλον το Πέτυχε

Μπορεί η Κινεζική BYD να Ρίξει από την Κορυφή την Τesla(;) Μάλλον το Πέτυχε
energia.gr
Τετ, 20 Δεκεμβρίου 2023 - 13:48

Καθώς διανύουμε, ή μάλλον διανύσαμε το δεύτερο εξάμηνο του 2023, υπάρχει πραγματική πιθανότητα η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Build Your Dreams (BYD) να πάρει το στέμμα από την Tesla ως ηγέτη στο παγκόσμιο μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων. Μια παγκόσμια εταιρεία έρευνας τεχνολογίας το πιστεύει αυτό με βάση τη συνεχή ανάπτυξη της BYD που την οδήγησε στο να πιάσει την Tesla το τρίτο τρίμηνο.

Τα σημερινά νέα είναι περισσότερο επιβεβαίωση από οτιδήποτε άλλο, καθώς το παγκόσμιο μερίδιο αγοράς της BYD έχει ανοδική τάση για πολύ περισσότερο από ένα χρόνο, και ως ο σημερινός ηγέτης, η Tesla έχει εδώ και καιρό έναν ανταγωνιστή στην πλάτη της.

Η BYD Auto είναι η θυγατρική αυτοκινητοβιομηχανία της BYD Company, η οποία ιδρύθηκε πριν από δύο δεκαετίες για την ανάπτυξη και την παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και περονοφόρων ανυψωτικών οχημάτων για την Κίνα. Πιο πρόσφατα, μετατόπισε την εστίασή της στην κατασκευή στα EV και τα plug-in υβριδικά EV, φτιάχνοντας το τελικό της όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης τον Μάρτιο του 2022, ενώ προσπαθεί να γίνει μια παγκοσμίως αναγνωρισμένη μάρκα αποκλειστικά ηλεκτρικών οχημάτων.

Αν μετρήσετε τις πωλήσεις PHEV, η BYD ξεπέρασε ήδη την Tesla σε παγκόσμιο μερίδιο αγοράς το 2022. Ωστόσο, οι αναλυτές προέβλεπαν ήδη ότι η BYD θα έπαιρνε το στέμμα των πωλήσεων το 2023 ήδη από τον Ιανουάριο, πολύ πριν δούμε κανένα τριμηνιαίο αριθμό.

Από τότε, έχουμε δει την BYD να παραδίδει μια χούφτα νέων μοντέλων BEV, όλα σχεδιασμέναγια να ανταγωνίζονται… το μαντέψατε, Tesla. Εν τω μεταξύ, το Model Y της Tesla παραμένει το EV με τις περισσότερες πωλήσεις στον πλανήτη 

Κάθε μήνα, έχουμε δει πωλήσεις ρεκόρ από την BYD που οδηγούν στο καλύτερο τρίμηνο που έγινε ποτέ, δλδ το τρίτο τρίμηνο. Τώρα, ο σφετερισμός της Tesla για το παγκόσμιο στέμμα πωλήσεων EV φαίνεται επικείμενος και υπάρχουν δεδομένα για κάτι τέτοιο.

Βέβαια τίποτα δεν θα είναι επίσημο μέχρι να δούμε τους αριθμούς πωλήσεων του 4ου τριμήνου των EV για το 2023, αλλά οι τάσεις που οδήγησαν σε αυτό το σημείο μας λένε ότι η BYD είναι έτοιμη να γίνει ηγέτης του παγκόσμιου μεριδίου αγοράς, αν δεν το έχει κάνει ήδη. Μέχρι το τέλος του τρίτου τριμήνου του 2023, η BYD είχε προλάβει την Tesla, κατέχοντας το 17% όλων των παγκόσμιων πωλήσεων EV – αύξηση 68% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την εταιρική ερευνητική εταιρεία τεχνολογίας Counterpoint.

Η Tesla συνεχίζει να αναπτύσσεται επίσης, αλλά με πιο αργό ρυθμό. Διατήρησε το 17% της παγκόσμιας αγοράς ετησίως, αλλά σημείωσε ανάπτυξη μόνο 27%. Και οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες είναι εντυπωσιακές από μόνες τους, καθώς η BYD ηγείται μιας κινεζικής αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων που κατέχει το 58% του παγκόσμιου μεριδίου, ενώ η Tesla παραμένει ο ξεκάθαρος ηγέτης σε μια πολύ μικρότερη αγορά των ΗΠΑ που ελέγχει μόνο περίπου το 12% των πωλήσεων BEV. Σύμφωνα με την Counterpoint Research, τα πέντε κορυφαία μοντέλα EV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις παγκοσμίως φέρουν ένα σήμα από την Tesla ή την BYD.

Η Γερμανία, η τρίτη μεγαλύτερη αγορά EV στον κόσμο μετά την Κίνα και τις ΗΠΑ, σημείωσε επίσης ανάπτυξη 60% σε ετήσια βάση το τρίτο τρίμηνο, με επικεφαλής τον Όμιλο Volkswagen, ο οποίος πρόσφατα παραδέχτηκε ότι «δεν είναι πλέον ανταγωνιστικός» και περικόπτει θέσεις εργασίας για να προσπαθήσει να συμβαδίσει με την Tesla. Το 2022, το Bloomberg προέβλεψε ότι το VW Group θα ξεπερνούσε την Tesla το 2024, αλλά μάλλον έκανε λάθος.

Πολλές αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν ονομάζονται Tesla εντείνουν τις προσπάθειές τους για την παραγωγή EV από το 2024, αφήνοντας την ευκαιρία για ένα πιο σημαντικό χάσμα μεταξύ της BYD, της Tesla και των υπολοίπων . Η Tesla επιβραδύνει λίγο καθώς δεν είναι πλέον η μόνη βιώσιμη μάρκα EV. Ωστόσο, η BYD φαίνεται να επιταχύνει και έχει άφθονη υποδομή να χρησιμοποιήσει καθώς επεκτείνεται περαιτέρω στην Ευρώπη, τη Νοτιοανατολική Ασία, ακόμη και τη Βόρεια Αμερική, το ...γήπεδο της Tesla.

Όταν βγουν οι εκθέσεις για το οικονομικό έτος 2024, πιθανότατα δεν θα είναι θέμα «αν» η BYD ξεπεράσει την Tesla σε μερίδιο αγοράς BEV, αλλά μάλλον «κατά πόσο». Όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα την επόμενη χρονιά...