MOL και ITOCHU Σχεδιάζουν Επιδείξεις Ανεφοδιασμού Σκαφών με Αμμωνία στη Σιγκαπούρη

MOL και ITOCHU Σχεδιάζουν Επιδείξεις Ανεφοδιασμού Σκαφών με Αμμωνία στη Σιγκαπούρη
energia.gr
Τετ, 20 Αυγούστου 2025 - 09:36

Η Mitsui O.S.K. Lines, η οποία έχει ανακοινώσει τα σχέδιά της να λειτουργήσει μερικά από τα πρώτα πλοία που κινούνται με αμμωνία, συνεργάζεται με την ITOCHU Corporation για να προωθήσει τα σχέδια για πρωτοποριακές επιδείξεις ανεφοδιασμού με αμμωνία. Η ανακοίνωση έρχεται καθώς η Getting to Zero Coalition του Global Maritime Forum δημοσίευσε την ετήσια έκθεσή της, στην

οποία επισημαίνει ότι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που παραμένουν για την αμμωνία ως ναυτιλιακό καύσιμο είναι ο ανεφοδιασμός.

Η πρώτη τροφοδοσία αμμωνίας σε πλοίο πραγματοποιήθηκε στη Σιγκαπούρη στις αρχές του 2024 σε δοκιμαστική βάση. Από τότε, η Ιαπωνία και η Κίνα έχουν επίσης πραγματοποιήσει τροφοδοσία αμμωνίας, αλλά η διαδικασία εξακολουθεί να βρίσκεται σε δοκιμαστικό στάδιο. Η Getting to Zero Coalition επισημαίνει ότι μέχρι στιγμής δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία τροφοδοσία αμμωνίας από πλοίο σε πλοίο, αν και πριν από σχεδόν ένα χρόνο πραγματοποιήθηκε μια δοκιμή για την προσομοίωση της μεταφοράς αμμωνίας ανοικτά των ακτών της Αυστραλίας.

Η Σιγκαπούρη βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της χαρτογράφησης των απαιτήσεων ασφάλειας και διαχείρισης για την ανάπτυξη αυτού του νέου τομέα ανεφοδιασμού. Η Νορβηγία έχει επίσης εκδώσει τις πρώτες άδειες ασφάλειας, ενώ στην Ολλανδία, το Ρότερνταμ προετοιμάζεται επίσης για τον ανεφοδιασμό με αμμωνία.

Στο πλαίσιο της νέας συμφωνίας κοινής ανάπτυξης, η MOL και η ITOCHU θα συνεργαστούν σε πρωτοβουλίες με στόχο την πραγματοποίηση επίδειξης ανεφοδιασμού αμμωνίας από πλοίο σε πλοίο στη Σιγκαπούρη, καθώς επιδιώκουν να καταλάβουν ηγετική θέση στον τομέα των πλοίων ανεφοδιασμού αμμωνίας και των πλοίων που κινούνται με αμμωνία. Μέσω των επιδείξεων που προβλέπεται να πραγματοποιηθούν το δεύτερο εξάμηνο του 2027, η MOL και η ITOCHU στοχεύουν στην προώθηση των πλοίων ανεφοδιασμού με αμμωνία και των πλοίων που κινούνται με αμμωνία.

Η ITOCHU παρήγγειλε το πρώτο στον κόσμο νεότευκτο πλοίο ανεφοδιασμού αμμωνίας 5.000 κυβικών μέτρων τον Ιούνιο του 2025. Το πλοίο θα κατασκευαστεί από την Sasaki Shipbuilding Co. στην Ιαπωνία και θα φέρει τη σημαία του νηολογίου της Σιγκαπούρης. Η παράδοσή του έχει προγραμματιστεί για το 2027.

Μέσω της διεξαγωγής επιδείξεων ανεφοδιασμού με αμμωνία, η ITOCHU δηλώνει ότι στοχεύει στην καθιέρωση ασφαλών υπεράκτιων εργασιών ανεφοδιασμού με αμμωνία ως ναυτιλιακό καύσιμο. Επιπλέον, στοχεύει στην εμπορευματοποίηση της δραστηριότητας ανεφοδιασμού με αμμωνία σε σημαντικούς ναυτιλιακούς κόμβους στη Σιγκαπούρη και σε άλλες χώρες παγκοσμίως. Η ITOCHU έχει ιδρύσει μια εταιρεία ειδικού σκοπού, την Clean Ammonia Bunkering Shipping Pte, για να προχωρήσει στην ανάπτυξη της δραστηριότητας ανεφοδιασμού με αμμωνία και να ηγηθεί των επιδείξεων στη Σιγκαπούρη.

Η MOL έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα αποκτήσει από κοινού με την CMB.TECH, με έδρα το Βέλγιο, τρία φορτηγά πλοία Capesize με διπλό καύσιμο αμμωνίας. Τα πλοία θα κατασκευαστούν από την Qingdao Beihai Shipbuilding Co. της China State Shipbuilding Corporation και αναμένεται να παραδοθούν μεταξύ του 2026 και του 2027. Τα πλοία αυτά, τα οποία θα ναυλωθούν από την MOL, θα είναι τα πρώτα στον κόσμο φορτηγά πλοία τύπου Capesize με διπλό καύσιμο αμμωνίας και θα συμμετάσχουν στην επίδειξη ανεφοδιασμού με το πλοίο ανεφοδιασμού της ITOCHU.

Η ανάπτυξη των πρωτοκόλλων και η επίδειξη της ασφάλειας και της αποτελεσματικότητας του ανεφοδιασμού με αμμωνία θεωρείται ένα βασικό βήμα προς την ανάπτυξη της εμπορικής αγοράς.


 

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr