Μάλιστα, όπως πρόσθεσε, σε συνδυασμό με την διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου, η οποία λειτουργεί από το καλοκαίρι του 2021, η εξοικονόμηση αναμένεται να φτάσει τα 550 εκ. ευρώ ετησίως.
Οι ρυπογόνοι τοπικοί σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής που λειτουργούν μέχρι σήμερα χρησιμοποιώντας ως καύσιμο το πετρέλαιο θα σβήσουν οριστικά, μηδενίζοντας του ρύπους CO2 που σχετίζονται με την παραγωγή ρεύματος στη Μεγαλόνησο, ενώ η απόσυρσή τους θα φέρει ελάφρυνση για τους καταναλωτές όλης της χώρας, χάρη στη μείωση των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας στους λογαριασμούς ρεύματος. Υπενθυμίζεται ότι οι χρεώσεις ΥΚΩ αφορούν το επιπλέον κόστος που απαιτείται ώστε το ηλεκτρικό ρεύμα που παράγεται στα νησιά από τις ακριβές μονάδες ντίζελ της ΔΕΗ να έχει για τους εκεί καταναλωτές τις ίδιες τιμές με αυτές που ισχύουν στην ηπειρωτική χώρα. Το κόστος των ΥΚΩ επιμερίζεται στο σύνολο των καταναλωτών της χώρας και εισπράττεται μέσω των λογαριασμών ρεύματος ως διακριτή ρυθμιζόμενη χρέωση.
«Η διπλή ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με το ηπειρωτικό σύστημα καθιστά πλέον το νησί απολύτως ενεργειακά ασφαλές και αναβαθμίζει άμεσα το τουριστικό προϊόν του», επισήμανε ο κ. Μαρινάκης.
Ας σημειωθεί ότι, μετά την ολοκλήρωση της διασύνδεσης με την Κρήτη – η οποία θα βρίσκεται σε κατάσταση προσωρινής λειτουργίας για τους εφετινούς θερινούς μήνες, σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση του ΑΔΜΗΕ - ακολουθεί η ολοκλήρωση της τέταρτης φάσης διασύνδεσης των Κυκλάδων το 2026, η οποία προβλέπει τη δημιουργία βρόγχου μεταξύ της Νάξου, της Θήρας, της Φολεγάνδρου, της Μήλου, της Σερίφου και του Λαυρίου.
Εξάλλου, με βάση τις μελέτες κόστους-οφέλους που έχει εκπονήσει ο ΑΔΜΗΕ, το όφελος από το 2029 που ολοκληρώνονται οι διασυνδέσεις των νησιών με το ηπειρωτικό σύστημα έως και το 2053, το όφελος για τους καταναλωτές από τη μείωση των χρεώσεων για Υπηρεσίες Κοινής Ωφελείας εκτιμάται ότι θα κυμανθεί σε ένα εύρος από 2,8 δις έως και 3,64 δις ευρώ.