Μια νέα έκρηξη των αμερικανικών εξαγωγών πετρελαίου συμπιέζει και πάλι τις τιμές από τις ποικιλίες του αργού από την Ευρώπη έως τη Δυτική Αφρική, προσφέροντας μια πιθανή ανακούφιση στους καταναλωτές, καθώς πλησιάζει η περίοδος αιχμής της ζήτησης. 

Οι παρατηρούμενες μεταφορές προς την Ευρώπη είναι έτοιμες να ανακάμψουν σε τουλάχιστον 2,1 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως τις πρώτες 23 ημέρες αυτού του μήνα μια αύξηση κατά ένα τρίτο από το μέσο ρυθμό ροής τον Απρίλιο, σύμφωνα με τα στοιχεία παρακολούθησης δεξαμενόπλοιων που συγκέντρωσε το Bloomberg.

Η ανάκαμψη συνέπεσε με την πτώση του WTI Midland, της αμερικανικής ποιότητας που κυριαρχεί πλέον στην αγορά της Ευρώπης, στο χαμηλότερο επίπεδο εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο. Ομοίως, το βασικό αργό Forties της Βόρειας Θάλασσας, το οποίο συμβάλλει επίσης στον καθορισμό του παγκόσμιου φυσικού πετρελαίου αναφοράς Dated Brent, έχασε επίσης σχεδόν 1 δολάριο μέσα σε διάστημα μιας εβδομάδας.

Η αγορά και η πώληση φυσικών αργών στηρίζει τις παγκόσμιες προθεσμιακές αγορές όπως το Brent και το West Texas Intermediate και κυριαρχείται από τα διυλιστήρια, οι αποφάσεις των οποίων επηρεάζονται από το πώς βλέπουν τη ζήτηση από τους τελικούς χρήστες. Μπορεί ωστόσο να είναι βραχυπρόθεσμη, ανάλογα με την ροή των φορτίων και τη ζήτησή τους.

Εν τω μεταξύ, το μείγμα CPC της Κασπίας και το Azeri Light στη Μεσόγειο αποδυναμώνονται και υπάρχει μεγάλος όγκος νιγηριανού αργού που δεν έχει βρει ακόμη αγοραστές. Τα παράγωγα που συνδέονται με τις φυσικές αγορές έχουν αποδυναμωθεί σημαντικά τις τελευταίες εβδομάδες.

Τουλάχιστον πέντε έμποροι δήλωσαν ότι η αδυναμία οφείλεται στις αυξημένες ροές αμερικανικού αργού. Οι παραδόσεις αρχίζουν να επιταχύνονται καθώς τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια αρχίζουν να επιστρέφουν από τις συνήθεις εποχικές συντηρήσεις.

Η υποχώρηση στην αποκαλούμενη περιοχή της λεκάνης του Ατλαντικού οφείλεται εν μέρει στην ανάκαμψη των αμερικανικών εξαγωγών προς την Ευρώπη έπειτα από μια πτώση τον Απρίλιο. Τα μειωμένα κέρδη για την παραγωγή ντίζελ περιορίζουν επίσης τις πριμοδοτήσεις που είναι διατεθειμένα να πληρώσουν τα διυλιστήρια για το αργό, γεγονός που συμπαρέσυρε επίσης τις αγορές στην Ασία σε χαμηλότερα επίπεδα.

Η Macquarie Group προειδοποίησε αυτή την εβδομάδα ότι οι πιθανότητες να διατηρηθούν οι τιμές κάτω από τα 80 δολάρια το βαρέλι αυξάνονται, αφού η πρόσφατη πτωτική τάση της αγοράς συνέπεσε με τη μείωση του πριμ γεωπολιτικού κινδύνου μετά τις εντάσεις μεταξύ Ισραήλ και Ιράν.

Ακόμα κι έτσι, οι περισσότεροι έμποροι και αναλυτές εξακολουθούν να αναμένουν ότι οι τιμές θα σημειώσουν ράλι τους επόμενους μήνες, καθώς η εποχιακή άνοδος της ζήτησης βενζίνης και καυσίμων αεροπλάνων το καλοκαίρι ενισχύει την επεξεργασία στα διυλιστήρια και συσφίγγει τις αγορές αργού.