Πρόκειται για διαγωνισμούς παραχώρησης ή ιδιωτικοποίησης δημόσιων περιουσιακών στοιχείων και εταιρειών που χειρίζεται το ΤΑΙΠΕΔ.
Μάλιστα τα συγκεκριμένα επενδυτικά σχέδια βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο. Είτε πρόκειται για τελικές φάσεις διαγωνισμών υποβολής προσφορών είτε για προετοιμασία εισαγωγής μετοχών στο Χρηματιστήριο είτε για αποκρατικοποιήσεις και παραχωρήσεις που βρίσκονται στο στάδιο της μεταβίβασης στους νέους επενδυτές.
Πιο συγκεκριμένα και όπως αναφέρουν πληροφορίες, μετατίθενται στην καλύτερη των περιπτώσεων για το καλοκαίρι και μετά η τελευταία φάση της υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την παραχώρηση της Αττικής Οδού, η ολοκλήρωση της μεταβίβασης της Εγνατίας Οδού, η εισαγωγή πακέτου μετοχών του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών στο Χρηματιστήριο Αθηνών και η ολοκλήρωση της μεταβίβασης της ΛΑΡΚΟ.
Ειδικότερα και σε ό,τι αφορά την Αττική Οδό και τον διαγωνισμό για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού. Ο στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι να πάρει τις δεσμευτικές προσφορές από τα οκτώ κοινοπρακτικά σχέδια στις 29 Μαΐου. Ωστόσο όλα δείχνουν πως η τελική φάση του διαγωνισμού, παρά τη θέληση του Ταμείου να τρέξει γρήγορα, θα μετατεθεί μετά τις εκλογές. Η λήξη της υφιστάμενης σύμβασης είναι το 2024 και ο χρόνος πιέζει, με δεδομένο το ότι θα απαιτηθεί ένας χρόνος μετά την ανάδειξη του πλειοδότη του διαγωνισμού για τη μεταβίβαση της παραχώρησης.
Αλλο ένα τέτοιο επενδυτικό σχέδιο είναι η Εγνατία Οδός. Παρά το γεγονός πως εδώ και πολλούς μήνες έχει αναδειχθεί προτιμητέος επενδυτής, εντούτοις εκκρεμεί η έκδοση υπουργικής απόφασης για την αναπροσαρμογή των διοδίων. Το προεκλογικό κλίμα δεν ευνοεί πολιτικά τέτοιες αποφάσεις.
Η εισαγωγή του 30% του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών στο Χρηματιστήριο είναι δρομολογημένη. Εντούτοις εν μέσω προεκλογικής περιόδου ένα τέτοιο εγχείρημα δεν είναι σίγουρο αν θα βρει πρόθυμους τους επενδυτές.
Πρόσφατα ολοκληρώθηκαν και οι διαγωνισμοί για τη μεταβίβαση της ΛΑΡΚΟ με την ανακήρυξη προτιμητέου επενδυτή. Οι αρμόδιοι υπουργοί έχουν ανακοινώσει την κατακύρωση του αποτελέσματος.
Ωστόσο εκκρεμεί σειρά άλλων διαδικασιών όπως μία υπόθεση που κοστίζει πολιτικά, στη διαδικασία της μεταβίβασης της ΛΑΡΚΟ. Και αυτή είναι η η λύση της σύμβασης εργασίας 1.000 εργαζομένων.
(από την εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ")