«Πράσινο φως» για τον σχεδιασμό δεξαμενών φορτίου μεταφοράς διοξειδίου του άνθρακα (LCO2) έλαβε η η Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME). Η έγκριση στην DSME δόθηκε από τον αμερικανικό νηογνώμονα ABS και αφορά τον σχεδιασμό δεξαμενών φορτίου μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO2) σε πολύ μεγάλα πλοία, χωρητικότητας 100.000 κυβικών μέτρων. Άλλωστε η δέσμευση,

 

η χρήση και η αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα (CCUS) προσελκύει την προσοχή παγκοσμίως ως ένα αποτελεσματικό μέσο για τη μείωση των εκπομπών των αερίων στη βιομηχανία.

Οι βιομηχανίες ευθύνονται για το μεγαλύτερο μέρος των εκπομπών CO2 και η δέσμευση του άνθρακα αποτελεί μια καίρια τεχνολογία για μείωση των εκπομπών, δίνοντας παράλληλα τη δυνατότητα χρήσης και αποθήκευσης. Η ιαπωνική κυβέρνηση υποστηρίζει την ανάπτυξη της δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CCS) τα δύο τελευταία χρόνια, κάτι που σύντομα θα απαιτήσει την ανάγκη για μεταφορά CO2. Μάλιστα, τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας Hyundai Heavy Industries και Samsung Heavy Industries και ο ιαπωνικός όμιλος Mitsubishi έχουν καταλήξει σε σχέδια που έχουν πλέον εγκριθεί από την DNV και τον Lloyd's Register.

«Αυτό το έργο είναι αξιοσημείωτο για τον τρόπο που όχι μόνο προάγει τη μεταφορά CO2 με την εισαγωγή σημαντικής χωρητικότητας, αλλά επιτρέπει την εισαγωγή δέσμευσης άνθρακα επί του σκάφους, η οποία μπορεί να αποδειχθεί κρίσιμη τεχνολογία στην ενεργειακή μετάβαση», δήλωσε ο ανώτερος αντιπρόεδρος της ABS σε θέματα παγκόσμιας μηχανικής και τεχνολογίας, Patrick Ryan.

«Το DSME σκοπεύει να αναπτύξει νέα υλικά για δεξαμενές φορτίου LCO2 και να αναπτύξει νέα σχέδια πλοίων που μπορούν να αυξήσουν την επιχειρησιακή απόδοση των πλοιοκτητών», δήλωσε ο επικεφαλής της μονάδας μηχανικής και τεχνολογίας Jun-Lyoung Seo. 

Από τη Ναυτεμπορική