Reuters: Ρωσικά Τάνκερ Συνεχίζουν να Μεταφέρουν Πετρέλαιο Χάρη στις Πιστοποιήσεις Από τον Ινδικό Νηογνώμονα

Reuters: Ρωσικά Τάνκερ Συνεχίζουν να Μεταφέρουν Πετρέλαιο Χάρη στις Πιστοποιήσεις Από τον Ινδικό Νηογνώμονα
energia.gr
Τρι, 28 Ιουνίου 2022 - 14:01

Η Ινδία παρέχει πιστοποίηση ασφάλειας για δεκάδες πλοία που διαχειρίζεται θυγατρική του κορυφαίου ρωσικού ναυτιλιακού ομίλου Sovcomflot, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία. Αυτό επιτρέπει τις εξαγωγές ρωσικού πετρελαίου στην Ινδία και άλλες χώρες καθώς δυτικές εταιρείες σταμάτησαν να παρέχουν πιστοποίηση ασφάλειας για τα φορτία αυτά υπακούοντας στις κυρώσεις κατά της Μόσχας

Η πιστοποίηση από το Indian Register of Shipping (IRClass), έναν από τους κορυφαίους νηογνώμονες στον κόσμο, παρέχει τον τελικό κρίκο στην αλυσίδα της γραφειοκρατίας - μετά την ασφαλιστική κάλυψη - που απαιτείται για να μπορεί ο στόλος δεξαμενόπλοιων της κρατικής ρωσικής Sovcomflot να συνεχίσει να παραδίδει ρωσικό αργό πετρέλαιο στις υπερπόντιες αγορές . Όπως μεταδίδει το Reuters, τα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν από τον ιστότοπο της IRClass δείχνουν ότι η ινδική εταιρεία έχει πιστοποιήσει περισσότερα από 80 πλοία που διαχειρίζεται η SCF Management Services (Dubai) Ltd,  που εδρεύει στο Ντουμπάι και, σύμφωνα με τον  ιστότοπο της Sovcomflot, αποτελεί θυγατρική της. Μια ινδική ναυτιλιακή πηγή που γνωρίζει τη διαδικασία πιστοποίησης δήλωσε στο Reuters ότι τα περισσότερα από τα πλοία της Sovcomflot είχαν πλέον μεταφερθεί στην IRClass, μέσω της εν λόγω θυγατρικής.

Οι νηογνώμονες πιστοποιούν ότι τα πλοία είναι ασφαλή και αξιόπλοα, κάτι που είναι απαραίτητο για την ασφάλιση και για την πρόσβασή τους στα λιμάνια. Ο τομέας του αργού πετρελαίου της Ρωσίας, ο οποίος επλήγη από αυστηρές κυρώσεις μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, αναγκάστηκε να αναζητήσει αγοραστές εκτός Δύσης, ενώ στρέφεται σε ρωσικές εταιρείες μεταφοράς και ασφάλισης για να χειριστούν τις εξαγωγές του. Η Ινδία, η οποία απέφυγε να καταδικάσει τη Ρωσία λόγω των μακροχρόνιων δεσμών ασφαλείας της, αύξησε ραγδαία τις αγορές αργού πετρελαίου από τη Ρωσία τους τελευταίους μήνες.

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας ώθησαν πολλούς εισαγωγείς πετρελαίου να αποφύγουν το εμπόριο με τη Μόσχα, οδηγώντας σε εκπτώσεις τιμών στις πωλήσεις spot για το ρωσικό αργό έναντι άλλων ποιοτήτων. Αυτό έδωσε στα ινδικά διυλιστήρια, τα οποία σπάνια αγόραζαν ρωσικό πετρέλαιο λόγω του υψηλού κόστους μεταφοράς, μια ευκαιρία να αγοράσουν αργό σε χαμηλή τιμή. Οι ρωσικές ποικιλίες αργού αντιπροσώπευαν περίπου το 16,5% των συνολικών εισαγωγών πετρελαίου της Ινδίας τον Μάιο, σε σύγκριση με περίπου 1% για το σύνολο του 2021.

Μέλος της κορυφαίας ένωσης νηογνωμόνων στον κόσμο η IRClass

Η εταιρεία πιστοποίησης πλοίων της Ινδίας είναι ένα από τα 11 μέλη της Διεθνούς Ένωσης Νηογνωμόνων (IACS), και τα οποία καλύπτουν περισσότερο από το 90% της παγκόσμιας χωρητικότητας μεταφοράς φορτίων. Το Russian Maritime Register of Shipping ήταν επίσης μέρος του ομίλου μέχρι τον Μάρτιο, όταν η ιδιότητά του ανεστάλη μετά από ψηφοφορία από το 75% των μελών του IACS.

Η συμμετοχή στο IACS, το οποίο καθορίζει τεχνικά πρότυπα, καθιστά συνήθως έναν φορέα πιστοποίησης πιο ελκυστικό για τους ασφαλιστές, τους λιμένες, τα νηολόγια σημαιών και τους πλοιοκτήτες που αναζητούν εγγυήσεις ασφάλειας. Τα τέσσερα κορυφαία μέλη του IACS, από το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Νορβηγία, τη Γαλλία και τις Ηνωμένες Πολιτείες, διέκοψαν τις υπηρεσίες σε ρωσικές εταιρείες λόγω των κυρώσεων. Ένας εκπρόσωπος της IRClass, ωστόσο, όταν ρωτήθηκε για τα δεδομένα πιστοποίησης για τον στόλο της Sovcomflot, απάντησε: «Το Ινδικό Μητρώο Ναυτιλίας, ως διεθνής νηογνώμονας πλοίων, επαναλαμβάνει ότι δεν έχουμε ταξινομήσει πλοία που ανήκουν, φέρουν σημαία ή διαχειρίζονται ρωσικές εταιρείες». Ο εκπρόσωπος αρνήθηκε να σχολιάσει περαιτέρω το θέμα, συμπεριλαμβανομένης της σύνδεσης της μονάδας του Ντουμπάι με τη ρωσίδα μητρική της.

Η Sovcomflot υπόκειται σε κυρώσεις και άλλους περιορισμούς από το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ η Ουάσιγκτον έχει επιβάλει περιορισμούς στις οικονομικές της δραστηριότητες. Η ρωσική εταιρεία δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα του Reuters για σχολιασμό.

Ένας εκπρόσωπος του IACS είπε ότι οι ενέργειες της IRClass δεν ήταν θέμα συζήτησης από την ένωση. «Το IACS δεν εμπλέκεται στις επιχειρησιακές και εμπορικές δραστηριότητες των μελών του, συμπεριλαμβανομένης της αξιολόγησης, της επιθεώρησης έγκρισης και των δοκιμών πλοίων και εξοπλισμού και της έκδοσης πιστοποιητικών ταξινόμησης και νομιμότητας όπου έχει δικαιοδοσία», όπως ανέφερε στο Reuters. «Ως εκ τούτου, αυτές οι εξελίξεις δεν συζητούνται εντός της ένωσης».

Ο διευθύνων σύμβουλος της Sovcomflot είπε στους δημοσιογράφους την περασμένη εβδομάδα ότι ο όμιλος είχε ασφαλίσει όλα τα φορτηγά πλοία του σε Ρώσους ασφαλιστές και ότι η κάλυψη πληρούσε τους διεθνείς κανόνες. Άτομα που γνωρίζουν την κατάσταση είπαν στο Reuters αυτό το μήνα ότι η ρωσική Εθνική Αντασφαλιστική Εταιρεία είχε γίνει ο κύριος αντασφαλιστής των ρωσικών πλοίων, συμπεριλαμβανομένου του στόλου της Sovcomflot.