που έχουν αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια στη ρωσική Αρκτική. Χωρίς τις υπηρεσίες και τον εξοπλισμό που παρέχει η εταιρεία, έργα όπως το Yamal LNG και το Arctic LNG 2 θα αντιμετωπίσουν σύντομα προβλήματα.
Σύμφωνα με την Kommersant, η Novatek δεν θα μπορέσει να προμηθευτεί τα απαραίτητα ανταλλακτικά για το Yamal LNG και η κατασκευή του πρώτου τρένου του Arctic LNG 2 ενδέχεται να μην έχει ολοκληρωθεί. Το προηγούμενο έργο ξεκίνησε το 2017 και τώρα παράγει περίπου 20 εκατομμύρια τόνους LNG ετησίως. Το τελευταίο πρόκειται να λανσαριστεί το 2023 και μέχρι το 2026 θα παράγει 19,8 εκατομμύρια τόνους.
Άτομα που σχετίζονται με τη ρωσική βιομηχανία φυσικού αερίου αμφισβητούν τώρα το μέλλον όλων των έργων που εξαρτώνται από ξένο εξοπλισμό.
Ο ιδιοκτήτης και Διευθύνων Σύμβουλος της Novatek, Leonid Mikhelson, έχει δηλώσει προηγουμένως ότι οι λειτουργίες είναι «περίπλοκες» από τις διεθνείς κυρώσεις και ότι δεν μπορεί πλέον να επιβεβαιώσει τα προηγούμενα χρονοδιαγράμματα για έργα όπως το Arctic LNG 2.