Πολιτική αποµόνωσης του εργατικού δυναμικού της προωθεί η Tesla, περιορίζοντας χιλιάδες υπαλλήλους της σε εγκαταλειμμένα εργοστάσια και ένα παλαιό στρατόπεδο στην Κίνα, για να εξασφαλίσει ότι δεν έχουν μολυνθεί από κορωνοϊό

Η κίνησή της αυτή εντάσσεται σε έναν ευρύτερης κλίμακας σχεδιασμό της καλιφορνέζικης εταιρείας, η οποία κατασκευάζει αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με απώτερο στόχο να αυξηθεί η παραγωγή της στο εργοστάσιό της στη Σαγκάη, καθώς η πόλη βγαίνει από το καθεστώς εγκλεισμού εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων για την ανάσχεση του κορωνοϊού.

Το προσωπικό θα χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία μιας δεύτερης βάρδιας στο τεράστιο εργοστάσιο της Tesla νότια της Σαγκάης, το οποίο έκλεισε για εβδομάδες από τα τέλη Μαρτίου λόγω των μέτρων δημόσιας υγείας. Η εν λόγω μονάδα προσφάτως άρχισε να λειτουργεί έως ένα βαθμό, ακολουθώντας ένα ειδικό σύστημα κλειστών θυλάκων, που εγκρίθηκε από τις Αρχές.

Στόχος της Tesla είναι η αύξηση της παραγωγής αυτοκινήτων στη μεγάλη μονάδα που διαθέτει νότια της Σαγκάης.
Οι εργαζόμενοι στον αμερικανικό όμιλο αυτοκινητοβιομηχανίας πρέπει να τεθούν σε καραντίνα μεταξύ 48 και 72 ωρών, ώστε να συμμορφωθούν προς τους επιβεβλημένους κανόνες. Κατόπιν, εάν είναι υγιείς, θα μπορέσουν να συνυπάρχουν και με άλλους υπαλλήλους που βρίσκονται ήδη μέσα στον κλειστό θύλακο του εργοστασίου, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν καλά την κατάσταση. Μόλις ενωθούν οι δύο ομάδες του προσωπικού, θα στεγαστούν στο παλαιό στρατόπεδο και τα άδεια εργοστάσια κοντά σε εκείνο της Tesla, όπου υπάρχουν φορητές τουαλέτες και εγκαταστάσεις ντους. Καθημερινά θα μεταφέρονται από το προσωρινό κατάλυμα στο εργοτάξιο παραγωγής με ειδικά λεωφορεία. Εν τω μεταξύ, οι εργαζόμενοι αυτή τη στιγμή στην πρώτη βάρδια κοιμούνται στο πάτωμα του ίδιου του τεράστιου εργοστασίου από τα μέσα Απριλίου, δουλεύοντας 12 ώρες, έξι ημέρες την εβδομάδα. Στόχος αυτού του σκληρού προγράμματος είναι να επαναφέρουν σε συνθήκες κανονικότητας την παραγωγή μετά το ολικό κλείσιμο τριών εβδομάδων. Ενας εκπρόσωπος της Tesla στην Κίνα είπε ότι δεν μπορούν να κοινοποιηθούν περαιτέρω στοιχεία σχετικά με την κατάσταση του εργοστασίου.

Ολα τα ανωτέρω δείχνουν τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες στην Κίνα απλά και μόνο για να εκκινήσει ξανά η κανονική τους παραγωγή υπό συνθήκες μηδενικής ανοχής στον κορωνοϊό. Διότι ενώ ο υπόλοιπος κόσμος επανέρχεται τρόπον τινά στα καθιερωμένα και συνυπάρχει με τον ιό, η Κίνα επιμένει να προσπαθεί να τον εξαλείψει, χρησιμοποιώντας ολοένα και πιο κατασταλτικά μέτρα, από επαναλαμβανόμενα ιατρικά τεστ έως περιορισμούς της μετακίνησης των ανθρώπων, για να επιτύχει αυτούς τους στόχους. Οι κλειστοί θύλακοι θεωρούνται από τους κυβερνώντες ένας τρόπος να επαναλειτουργήσει η βιομηχανία χωρίς να αυξάνεται ο κίνδυνος μετάδοσης του ιού. Ωστόσο, ο αντίκτυπος είναι επαχθής. Το προσωπικό ελέγχεται συνεχώς και παρακολουθείται για πιθανότητα μόλυνσης, ενώ περιορίζονται οι κινήσεις του σε έναν θύλακο, όπου περιλαμβάνεται μόνον ο χώρος εργασίας και ύπνου, πλήρως αποκομμένο από την οικογένειά του και τον έξω κόσμο. Τέλος αναφέρεται πως η Κίνα είναι η πιο σημαντική αγορά της Tesla μετά τις ΗΠΑ. Το γιγάντιο εργοστάσιό της στη Σαγκάη, ικανό να παράγει περίπου 2.100 αυτοκίνητα την ημέρα, όταν λειτουργεί πλήρως, προμηθεύει την τεράστια εγχώρια αγορά, ενώ εξάγει και οχήματα σε άλλες περιοχές της Ασίας και της Ευρώπης. Η διακοπή της παραγωγής έπληξε την Τesla στη Σαγκάη, όπου ούτε ένα αυτοκίνητο δεν πουλήθηκε τον περασμένο μήνα.

(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")