Η ιαπωνική Toyota Motor τελικώς στρέφεται στην Κίνα για να εξασφαλίσει την αναγκαία τεχνολογία η οποία θα τη βοηθήσει να λανσάρει προς τα τέλη της επόμενης χρονιάς, στην εκεί αγορά και μόνον, ένα πλήρως ηλεκτρικό σεντάν μικρού κυβισμού, όπως αναφέρει σε αποκλειστικό δημοσίευμά του το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters

H συνεταίρος της είναι η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD, η οποία θα της προσφέρει αυτό που αναζητούσε χρόνια για ένα μοντέλο ευρύχωρο αλλά ταυτόχρονα και προσιτό στην τιμή, όπως παρατηρούν τέσσερις έγκυρες πηγές που μίλησαν για το εγχείρημα της Toyota στο Reuters.

Οι δύο από τους τέσσερις ανθρώπους επισήμαναν ότι το εν λόγω αμάξι μοιάζει σαν το «ιερό δισκοπότηρο» για την ιαπωνική εταιρεία, η οποία επί σειρά ετών προσπαθούσε να λανσάρει ένα μικρό ηλεκτροκίνητο Ι.Χ. στην Κίνα, το οποίο να είναι ανταγωνιστικό στην τιμή και να μην κάνει εκπτώσεις στις προσφερόμενες ανέσεις. Και τελικώς θα το κατορθώσει χάρη στις λιγότερο ογκώδεις μπαταρίες λιθίου – σιδήρου – φωσφορικού άλατος Blade της BYD, καθώς και στην πιο προσιτή τεχνογνωσία της. Αυτό μπορεί να θεωρηθεί ως μια ανατροπή των δεδομένων, ειδικά εάν σκεφθεί κανείς ότι το 2005 η BYD κατασκεύασε το δημοφιλές μοντέλο F3 έχοντας ως πηγή έμπνευσης το εμβληματικό μοντέλο Corolla της Toyota.

Εκείνη την εποχή η BYD ήταν σχεδόν άγνωστη εκτός Κίνας, αλλά έμελλε να βρεθεί στα πρωτοσέλιδα όταν το 2008 ο Αμερικανός μεγιστάνας και «γκουρού» των επενδύσεων, Γουόρεν Μπάφετ, απέκτησε μερίδιο 10% σε αυτήν. Επιπλέον, έκτοτε εξελίχθηκε σε μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο με γνώμονα την κατασκευή των νέων αυτοκινήτων που κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια. Το νέο ηλεκτρικό αμάξι της Toyota θα είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από το μικρομεσαίο Corolla, το οποίο είναι το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο όλων των εποχών και σε διεθνή κλίμακα. Μία πηγή τόνισε ότι το καινούργιο ηλεκτροκίνητο θα είναι σαν το Corolla, αλλά θα διαθέτει μεγαλύτερο χώρο στα πίσω καθίσματα. Τον Απρίλιο, στη Διεθνή Εκθεση του Πεκίνου θα παρουσιαστεί το πρωτότυπο και μετά το πιθανότερο είναι να εμφανιστεί ως το δεύτερο μοντέλο στις νέες σειρές bZ της ιαπωνικής εταιρείας, οι οποίες απαρτίζονται μόνον από ηλεκτρικά οχήματα.

Προς το παρόν, πάντως, θα διατίθεται προς πώληση μόνο στην αγορά της Κίνας. Οπως αναφέρεται, τέλος, το ηλεκτρικό της Toyota θα κοστίζει λιγότερο από το Model Y της Tesla ή το Nio ES6, αλλά θα είναι ακριβότερο από το φθηνότατο Hong Guang Mini EV των 4.500 δολαρίων, το οποίο και έχει τις υψηλότερες πωλήσεις στην κατηγορία του στην Κίνα.

(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")