Εκτός από την αυτοκινητοβιομηχανία οι ελλείψεις εξαρτημάτων και ειδικότερα η αδυναμία παραγωγής και τροφοδότησης της αγοράς με μικροτσίπς δημιουργεί ισχυρές πιέσεις και στις πωλήσεις smartphones. Ουσιαστικά, οι ελλείψεις εξαρτημάτων διαταράσσουν τα χρονοδιαγράμματα παραγωγής, οδηγώντας σε χαμηλότερα αποθέματα και άρα μικρότερη διαθεσιμότητα προϊόντων, με αντίκτυπο στις πωλήσεις. 

Ηδη σύμφωνα με την Gartner, οι πωλήσεις smartphones μειώθηκαν κατά 6,8% 3ο τρίμηνο του 2021, σε σύγκριση με την ίδια χρονική περίοδο το 2020Ως αποτέλεσμα, το 3ο τρίμηνο του 2021 οι πωλήσεις smartphones στην παγκόσμια αγορά υποχώρησαν κατά 6,8% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020, . Πάντως, όπως παρατηρεί η εταιρεία ερευνών, οι πωλήσεις premium smartphones συνέχισαν να αυξάνονται, παρ’ όλο που οι συνολικές πωλήσεις μειώθηκαν στη διάρκεια του 3ου τριμήνου.

“Η τρέχουσα έλλειψη εξαρτημάτων καθυστέρησε την παραγωγή smartphones παγκοσμίως. Αυτό διατάραξε την ισορροπία προσφοράς - ζήτησης και οι τελικοί χρήστες επιβαρύνθηκαν με περιορισμένες επιλογές. Παρά την έντονη ζήτηση των καταναλωτών, οι πωλήσεις  smartphones  μειώθηκαν λόγω καθυστερημένης κυκλοφορίας προϊόντων, του μεγαλύτερου χρόνου παράδοσης και των ανεπαρκών αποθεμάτων στα κανάλια διανομής”, αναφέρουν οι αναλυτές της εταιρείας.

Το 3ο τρίμηνο του έτους υπήρξαν διαφοροποιήσεις στην κορυφαία πεντάδα των πιο ισχυρών κατασκευαστών smartphones παγκοσμίως. Η Apple ανέκτησε τη δεύτερη θέση της διεθνούς κατάταξης, ενώ η Xiaomi επέστρεψε στην τρίτη θέση.

Την πρωτιά στην παγκόσμια αγορά διατήρησε το το συγκεκριμένο διάστημα η Samsung, η οποία κράτησε το συνολικό της προβάδισμα στις πωλήσεις smartphones, αν και το μερίδιο αγοράς της μειώθηκε κατά 1,9% σε ετήσια βάση.

Ακόμη και με τη συνολική πτώση, η Samsung γνώρισε σημαντική ανάπτυξη πωλήσεων στην κατηγορία των premium συσκευών. συνολικά, το μερίδιο της εταιρείας κατήλθε σε 20,2% από 22,1% το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Η δεύτερη στην κατάταξη Apple πέτυχε την εξεταζόμενη περίοδο μερίδιο αγοράς 14,2% από 11,1% το ίδιο διάστημα του 2020, ενώ η Xiaomi κατέγραψε φέτος 13% από 12,1% πέρσι.

Οι Κινέζοι κατασκευαστές smartphones, Xiaomi, Vivo και OPPO, αύξησαν επίσης το μερίδιο αγοράς τους κατά 1%, 2,4% και 1,7% αντίστοιχα, σε ετήσια βάση. Η στρατηγική της Xiaomi μέσω διαδικτυακών καναλιών για την επέκταση της στην αγορά της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής βοήθησαν την εταιρεία να αυξήσει το παγκόσμιο μερίδιο της στην αγορά smartphone το 3ο τρίμηνο του 2021. Η Vivo, από την πλευρά της, κατέγραψε την υψηλότερη ετήσια ανάπτυξη (20,9%) μεταξύ των πέντε κορυφαίων παγκόσμιων προμηθευτών smartphones το τρίτο τρίμηνο του 2021.