Το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble της NASA ανακάλυψε ένα άλλο μυστήριο καθώς πρόσφατα εντόπισε όχι έναν αλλά έξι «νεκρούς» γαλαξίες. Οι γαλαξίες θεωρούνται νεκροί όταν εξαντληθεί το αέριο υδρογόνο που είναι απαραίτητο για τον σχηματισμό αστέρων. Η NASA μπόρεσε να καταγράψει αυτή την περίεργη ανακάλυψη αφού η διάταξη

του τηλεσκοπίου Hubble και της επίγειας συστοιχίας τηλεσκοπίων της Χιλής Atacama Large Millimeter/submillimeter Array (ALMA) σάρωσε τον ουρανό με κατεύθυνση προς αυτά τα κοσμικά αντικείμενα.

Πώς πέθαναν οι γαλαξίες;
Οι οντότητες που ανακαλύφθηκαν έμειναν χωρίς καύσιμο υδρογόνου μόλις 3 δισεκατομμύρια χρόνια μετά τον σχηματισμό του σύμπαντος. Σύμφωνα με τη NASA, αυτή η περίοδος ήταν η κορύφωση του σχηματισμού αστέρων και η πιο γόνιμη όσον αφορά τη γέννηση των αστεριών. Αν και ο θάνατος των έξι κοσμικών οντοτήτων σε τόσο μικρή ηλικία εξακολουθεί να είναι ένα μυστήριο, ο οργανισμός είπε ότι αυτοί οι γαλαξίες έζησαν μια «γρήγορη και έξαλλη» ζωή και μόλις σε ένα εξαιρετικά μικρότερο χρονικό διάστημα, δημιούργησαν το μερίδιό τους από αστέρια.

Οι ειδικοί δήλωσαν επίσης ότι οι γαλαξίες δεν κατάφεραν να αναζωογονηθούν ακόμη και μετά τη συγχώνευση με μικρότερους γαλαξίες και την κατανάλωση των αερίων τους. Οι ειδικοί εικάζουν ότι μετά από 11 δισεκατομμύρια χρόνια, αυτοί οι γαλαξίες μπορεί να έχουν αναπτυχθεί σε κλίμακα, αλλά ακόμα δεν θα παράγουν αστέρια.

Η Kate Whitaker, επίκουρη καθηγήτρια αστρονομίας στο Πανεπιστήμιο της Μασαχουσέτης, είπε ότι αυτή η ανακάλυψη έχει ξεφυτρώσει αρκετές νέες θεωρίες σχετικά με το αδειασμένο αέριο, όπως ο σχηματισμός μιας μαύρης τρύπας στο κέντρο του γαλαξία που θερμαίνει όλο το υδρογόνο. Επιπλέον, ο Γουίτακερ ισχυρίστηκε επίσης ότι το αέριο μπορεί να είχε αποβληθεί από τον γαλαξία και του αρνήθηκε την επανεισδοχή ή απλώς να είχε εξαντληθεί.

Η ανακάλυψη των γαλαξιών του Χαμπλ
Το διάσημο τηλεσκόπιο της NASA έκανε την ανακάλυψη στο πλαίσιο του προγράμματος REQUIEM, το οποίο είναι σύντομο για το Resolving Quiescent Magnified Galaxies At High Redshift. Το τηλεσκόπιο σε συνεργασία με το ALMA, εντόπισε τους γαλαξίες χρησιμοποιώντας μια μέθοδο που ονομάζεται "ισχυρός βαρυτικός φακός". Αυτή η μέθοδος χρησιμοποιεί τεράστιους γαλαξίες στο προσκήνιο ως φυσικά τηλεσκόπια καθώς τα σμήνη γαλαξιών που δεν απέχουν πολύ μεγαλώνουν την εμφάνιση πρώιμων, μαζικών και μακρινών γαλαξιών με τη στρέβλωση του διαστήματος.

Ο στρεβλωμένος χώρος επίσης μεγεθύνει και λυγίζει το φως που προέρχεται από μακρινούς γαλαξίες και παρουσιάζει στους αστρονόμους λεπτομέρειες που διαφορετικά θα ήταν αδύνατο να δουν. Σύμφωνα με τη NASA, αυτή η τεχνική σε συνδυασμό με τη συνεργασία του Hubble και του ALMA έδειξαν τους γαλαξίες όπως ήταν πριν από 11 δισεκατομμύρια χρόνια.