Σχεδόν βέβαιη θεωρείται η τροποποίηση των όρων του προγράμματος με στόχο την προσέλκυση περισσότερων ενδιαφερομένων. Οι αλλαγές θα αφορούν κυρίως, αν όχι μόνο, τον εταιρικό στόλο και τις διαδικασίες μίσθωσης μέσω leasing.
Στο μεταξύ, το μητρώο του υπουργείου Υποδομών – Μεταφορών περιλαμβάνει σήμερα 4.474 αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, εκ των οποίων τα 2.256 ταξινομήθηκαν φέτος, όπως δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Μιχάλης Παπαδόπουλος, στο συνέδριο Electric Vehicle Conference. «Πέρυσι, όλο το 2020, είχαν ταξινομηθεί 1.177 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και θεωρείται βέβαιο ότι έως το τέλος του έτους θα έχουμε υπερδιπλασιασμό των ταξινομήσεων σε σχέση με πέρυσι», συμπλήρωσε ο ίδιος.
Τα εμπόδια, ωστόσο, για τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην ελληνική αγορά φαίνεται ότι δεν περιορίζονται στο κόστος κτήσης των οχημάτων, αλλά οφείλονται και στις ελλείψεις στις υποδομές. Οι εμπλεκόμενοι στον κλάδο του αυτοκινήτου, μάλιστα, κάνουν λόγο για άμεση συσχέτιση του ποσοστού διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης με τον αριθμό φορτιστών που έχει να προσφέρει η κάθε χώρα. Ειδικότερα στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA (Ευρωπαϊκή Ενωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), υπάρχουν 275 σημεία φόρτισης, αριθμός που αναλογεί μόλις στο 0,1% του συνόλου των φορτιστών στις ευρωπαϊκές χώρες. Η χώρα μάλιστα κατατάσσεται στην πέμπτη θέση από το τέλος στον αριθμό φορτιστών, ακολουθούμενη από τη Βουλγαρία (194), τη Λιθουανία (174), τη Μάλτα (96) και την Κύπρο (70), η οποία βρίσκεται στην τελευταία θέση.
Σημεία φόρτισης
Ακόμα πιο ενδεικτικός είναι ο δείκτης που αφορά την παρουσία σημείων φόρτισης ανά 100 χλμ. οδικού δικτύου (εθνικό, επαρχιακό, αστικό). Η χώρα μας βρίσκεται στην τελευταία θέση μαζί με τη Λιθουανία ως προς τον αριθμό φορτιστών ανά 100 χλμ. δρόμου. Ειδικότερα, η Ελλάδα και η Λιθουανία μετρούν μόλις 0,2 φορτιστές ανά 100 χλμ., σύμφωνα με τα στοιχεία του 2020 της ACEA. Ακολουθούν η Πολωνία με 0,4, η Λετονία και η Ρουμανία με 0,5 φορτιστές ανά 100 χλμ. εκάστη. Η μεγαλύτερη πυκνότητα φορτιστών συναντάται στην Ολλανδία (47,5 φορτιστές ανά 100 χλμ. δρόμου) και ακολουθούν το Λουξεμβούργο (34,5), η Γερμανία (19,4) και η Πορτογαλία (14,9).
Αναφερόμενος στο θεσμικό πλαίσιο που διέπει το σύνολο της ηλεκτροκίνησης στη χώρα, ο κ. Παπαδόπουλος υπενθύμισε ότι «πρόσφατα εκδόθηκε η ΚΥΑ που περιγράφει τους όρους και τις προϋποθέσεις αναγγελίας έναρξης λειτουργίας των συνεργείων που εκτελούν εργασίες επισκευής και συντήρησης σε οχήματα υψηλής τάσης (σ.σ. ηλεκτροκίνητα). Προωθείται, επίσης, η σχετική νομοθετική ρύθμιση που αφορά τους τεχνίτες, ώστε να είναι πλήρες το θεσμικό πλαίσιο που εξασφαλίζει την τεχνική υποστήριξη του ηλεκτροκίνητου οχήματος».
(από την εφημερίδα"ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")