Παραιτήθηκε με πολλές αιχμές από το τιμόνι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο καθηγητής του Δημοκρίτειου Πολυτεχνείου Ξάνθης Φίλιππος Τσαλίδης, που ταυτόχρονα αποχώρησε πλήρως από την εταιρεία μετά από μια πενταετία στην ηγεσία της. Πλέον το Διοικητικό Συμβούλιο γίνεται σχεδόν αμιγώς ιταλικό, καθώς η εταιρεία ανήκει στου Ιταλούς και ο κ. Τσαλίδης ήταν ο μόνος Έλληνας. Ήδη τον αντικατέστησε Ιταλός

Ο κ. Τσαλίδης είχε σπουδάσει στην Πάδοβα και γνώριζε όχι μόνον την γλώσσα, αλλά και τη νοοτροπία των Ιταλών. Τώρα στο ΔΣ απομένουν οι Dario Lo Bosco (καθηγητής), οι Marco Caposciutti και δύο γυναίκες επίσης Ιταλίδες, η  Daniela Carosio και η Francesca Serra. Διευθύνων σύμβουλος ανέλαβε (προσωρινά;) ο Maurizio Capotorto, που έως τώρα ήταν γενικός υπεύθυνος των θυγατρικών της Trenitalia στο εξωτερικό.

Η παραίτηση συνδέεται με καθυστερήσεις σε έργα υποδομής, αλλά και με το πρόβλημα που ανέκυψε με τις πιστοποιήσεις των ανακατασκευασμένων τραίνων ETR 470. Αυτά ανήκουν στην Trenitalia και ανακατασκευάστηκαν στην Ιταλία, στο εργοστάσιο της Alstom. Δεν αποκλείεται να έπαιξε και η αιφνιδιαστική απόφαση για rapid test στα ταξίδια με τρένο, που αναστάτωσε δρομολόγια και έγινε αιτία καθυστερήσεων, αλλά το δεδομένο είναι πως υπήρχε εξαρχής  μεγάλη διάσταση απόψεων για τα έργα υποδομής, που διαρκώς αναβάλλονταν.

Το παρελθόν

O κ. Τσαλίδης προερχόταν από τη ΝΔ με την οποία και είχε εκλεγεί βουλευτής, και το 2008 ανέλαβε γενικός γραμματέας Έρευνας και Τεχνολογίας του υπουργείου Ανάπτυξης.  Το 2012 συγκρούσθηκε με τον Αντώνη Σαμαρά και τον κατήγγειλε ότι τον εξαφάνισε από τα ψηφοδέλτια παρότι είχε υπηρετήσει την παράταξη. Εν συνεχεία συντάχθηκε με τους ΑΝΕΛ και χρημάτισε υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας-Θράκης της υπηρεσιακής κυβέρνησης Θάνου.

(η συνέχεια στο slpress.gr)