Η Toyota, πρωτοπόρος κατασκευαστής στα υβριδικά αυτοκίνητα, παρουσίασε χθες Δευτέρα τα σχέδια της για την πρώτη παγκόσμια σειρά ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας, καθώς οι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κάνει άλματα στην ηλεκτροκίνηση. Η ιαπωνική εταιρεία ανακοίνωσε στο Shanghai Motor Show τη μελλοντική της σειρά BZ, ή Beyond Zero,

με επτά μοντέλα να βρίσκονται στους εκθεσιακούς χώρους έως το 2025, όπως αναφέρεται στο news.abs-cbn.com.

«Εδραιώνουμε τον εαυτό μας ως έναν κατασκευαστή πλήρους γκάμας», δήλωσε ο Masahiko Maeda, επικεφαλής τεχνολογίας της Toyota Motor Corporation.

Η ανακοίνωση στο Shanghai Motor Show ήταν η κατάλληλη, καθώς η Κίνα είναι η μόνη αγορά όπου η Toyota πωλεί ηλεκτρικές εκδόσεις πολλών αυτοκινήτων της.

Το πρώτο μοντέλο bZ, ένα SUV του οποίου τα χαρακτηριστικά και η τιμή δεν έχουν αποκαλυφθεί, θα φτάσει στους καταναλωτές σε λίγο περισσότερο από ένα χρόνο.

Η ανακοίνωση έρχεται μόλις ένα μήνα αφού η Volkswagen, η οποία πήρε πίσω τον τίτλο της κορυφαίας αυτοκινητοβιομηχανίας με όγκο πωλήσεων πέρυσι από την Toyota, παρουσίασε ένα τεράστιο επενδυτικό σχέδιο 46 δισεκατομμυρίων ευρώ για να γίνει ο κορυφαίος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2025.

Όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Stellantis (Peugeot, Fiat, Chrysler), η Renault-Nissan, η GM, η Ford, η Hyundai-Kia και η Geely της Κίνας (Volvo) ανακοίνωσαν τα τελευταία χρόνια σχέδια για μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα. Όλα εκτός από την Toyota, της οποίας η σειρά κυριαρχείται από υβριδικά, από το Yaris έως το μεγάλο 4×4 Highlander.

Η αυτοκινητοβιομηχανία διαθέτει μόνο μια χούφτα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας προς πώληση εκτός της Κίνας, συμπεριλαμβανομένου του μικρού φορτηγού ProAce και του εξαιρετικά συμπαγούς C+pod.

Αυτό είναι πολύ σε σύγκριση με το φτωχό καλωσόρισμα της ηλεκτρική έκδοση του Rav4 SUV που έλαβε στις Ηνωμένες Πολιτείες το 1997 λόγω της περιορισμένης εμβέλειας και της έλλειψης σταθμών επαναφόρτισης.

Εν τω μεταξύ, το υβριδικό Prius της Toyota που κυκλοφόρησε ταυτόχρονα και δεν είχε περιορισμούς εμβέλειας, ήταν μια εμπορική επιτυχία.

«Στην Toyota εξετάζουμε πάντα τις ανάγκες των πελατών μας», δήλωσε ο Maeda.

«Είναι απαραίτητο για τους ανθρώπους να μπορούν να χρησιμοποιούν τα προϊόντα μας σε κάθε περιβάλλον», πρόσθεσε.

Αλλά με την πρόοδο στην τεχνολογία μπαταριών, που έχει επεκτείνει το φάσμα των οχημάτων, την κατασκευή περισσότερων σταθμών φόρτισης και τις δημόσιες επιδοτήσεις, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έχουν αυξηθεί. Μάλιστα, έφτασαν το 15,1% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη τους τελευταίους τρεις μήνες του 2020.

Η Toyota πιστεύει τώρα ότι πλέον θα πρέπει να έχει μια πλήρη γκάμα οχημάτων που περιλαμβάνει υβρίδια, ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας και οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου.

Η αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει τώρα στο στόχο του 10% των πωλήσεών της είτε από BEV είτε από οχήματα υδρογόνου έως το 2025. Αναμένει ότι το 70% των πωλήσεών του θα είναι υβριδικά,  το 10% υβριδικά plug-in και μόλις το 10% με κινητήρες εσωτερικής καύσης, δήλωσε ο Matt Harrison, επικεφαλής της Toyota Motor Europe.

Το υψηλό επίπεδο υβριδικών και ηλεκτρικών στοιχείων στο μείγμα οχημάτων της θα επιτρέψει στην Toyota να ξεπεράσει τους ευρωπαϊκούς κανόνες ρύπανσης, κάτι που θα της επέτρεπε να πουλήσει ορισμένες κατανομές εκπομπών, σύμφωνα με τον Harrison.

«Για να σημειωθεί πραγματική πρόοδος στις εκπομπές CO2, κανείς δεν πρέπει να μείνει πίσω στο ταξίδι προς την ουδετερότητα του άνθρακα», είπε.

Η Toyota θα επικεντρώσει τις προσπάθειές της για ηλεκτρικές πωλήσεις σε χώρες όπου οι καταναλωτές ήταν πιο πιθανό να αλλάξουν χάρη στη διαθέσιμη υποδομή, τα κίνητρα και το διαθέσιμο εισόδημα.

Τα οχήματα bZ θα κατασκευαστούν πρώτα στην Ιαπωνία και την Κίνα, αλλά θα μπορούσαν ενδεχομένως να κατασκευαστούν και στα ευρωπαϊκά εργοστάσια της Toyota, σημείωσε ο Harrison.

Η μάρκα πολυτελείας της Toyota, Lexus, θα πρέπει επίσης να παρουσιάσει μια νέα ηλεκτρική εκδοχή τους επόμενους μήνες, πρόσθεσε.