Η ιδιοκτήτρια IAG της British Airways έριξε στο μισό το κόστος εξαγοράς της Air Europa, ανακοίνωσε ο όμιλος αεροπορικών εταιρειών. Η IAG θα πληρώσει τώρα 500 εκατ. ευρώ για τον πάροχο προϋπολογισμού, το μισό δηλαδή από το ποσό που είχε συμφωνηθεί τον Νοέμβριο 2019. Μετά την εμφάνιση πανδημίας ιού κοροναϊού, αποδεκατίζοντας την αεροπορική βιομηχανία, η IAG πίεσε να μειώσει την τιμή της εξαγοράς.

Η πληρωμή για τη συμφωνία, με την οποία οι μετοχές της Air Europa θα αναληφθούν στην Iberia, θα καθυστερήσει για έξι χρόνια.

Η ολοκλήρωση της αγοράς αναμένεται το δεύτερο εξάμηνο του 2021, μετά από έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Ο Javier Sánchez-Prieto, διευθύνων σύμβουλος της Iberia, δήλωσε: «Αυτή η συναλλαγή έχει τέλεια στρατηγική λογική για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Μαδρίτης σε παγκόσμιο επίπεδο.

"Θα ωφελήσει τους καταναλωτές και η ενσωμάτωση της Air Europa στον Όμιλο Iberia θα βελτιώσει τη βιωσιμότητα της εταιρείας προς όφελος τόσο των εργαζομένων της Iberia όσο και της Air Europa."

Η αναλυτής της Hargreaves Lansdown, Susannah Streeter, δήλωσε ότι η συμφωνία έδειξε ότι το διοικητικό συμβούλιο της IAG αναμένει σαφώς αύξηση του αριθμού των επιβατών.

«« Ο ιδιοκτήτης της British Airways, IAG, έχει παρακολουθήσει το βραβείο Air Europa εδώ και αρκετό καιρό, αλλά δεδομένης της σοβαρής κρίσης ταμειακών ροών που προκλήθηκε από την πανδημία, διαπραγματεύτηκε σκληρά τους όρους », είπε.

Η Air Europa διαθέτει σήμερα στόλο 52 αεροσκαφών, από 68 στα τέλη του 2019.

Ο αριθμός των επιβατών στην αεροπορική εταιρεία μειώθηκε κατά 70% πέρυσι, από 13,1 εκατ. Το 2019. Την ίδια χρονιά, ο αεροσκάφος έκαναν έσοδα άνω των 2 δισ. Ευρώ και κέρδος 42 εκατ. Ευρώ.