Οι Οικολόγοι Πράσινοι καταγγέλλουν την κατάργηση των κρατικών αεροπορικών αρχών και το πέρασμα των αρμοδιοτήτων τους σε κεντρική υπηρεσία ελεγχόμενη από τη Fraport, που διαχειρίζεται μεγάλα αεροδρόμια και στην Τουρκία

H αλήθεια είναι ότι δεν έχουν σταματήσει να παίρνουν σαφή πολιτική θέση, ίσως πολύ περισσότερο και από κόμματα που βρίσκονται αυτόνομα στη Βουλή. Τελευταίο παράδειγμα, η ανακοίνωση που βγάλανε οι Οικολόγοι Πράσινοι για το νομοσχέδιο που προωθεί το υπουργείο Μεταφορών, με το οποίο καταργούνται οι κρατικές αεροπορικές αρχές και ο έλεγχος θα γίνεται θεωρητικά πια, από μια κεντρική υπηρεσία στην Αθήνα. Κάτι που, ωστόσο, επηρεάζει άμεσα την ασφάλεια των πτήσεων, τα δικαιώματα των επιβατών, αλλά και την εθνική άμυνα.

Συγκεκριμένα, οι Οικολόγοι Πράσινοι δίνουν μεγάλη βαρύτητα στο ζήτημα, θεωρώντας πως οι αλλαγές που ετοιμάζει η κυβέρνηση της Ν.Δ. θα έχουν «πολύ σημαντικές εθνικές επιπτώσεις στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, που έχουν παραχωρηθεί από το 2017 στη γερμανική εταιρεία Fraport, λαμβάνοντας υπόψη ότι στην ίδια εταιρεία ανήκει και το δεύτερο μεγαλύτερο πολιτικό αεροδρόμιο της Τουρκίας στην Αττάλεια, καθώς και το αεροδρόμιο της Τύμβου στα κατεχόμενα της Κύπρου».

Και εξηγούν: «Σύμφωνα, λοιπόν, με το νομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση, οι αερολιμενικοί με διαβαθμισμένη πρόσβαση σε χώρους των αεροδρομίων και σε υποθέσεις του υπ. Εθνικής Αμύνης, καταργούνται ως υπάλληλοι της εποπτικής αρχής ΑΠΑ και ο έλεγχος των 14 αεροδρομίων από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ) περνάει στην ιδιωτική εταιρεία, ακόμη και σε καιρό σύρραξης! Σημειώνεται ότι στην ιδιωτική αυτή εταιρεία, εκτός από τα αεροδρόμια σε Ζάκυνθο, Κεφαλονιά, Ακτιο, Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Σκιάθο, Μύκονο, Σαντορίνη και Χανιά ανήκουν πλέον και τα αεροδρόμια σε Μυτιλήνη, Σάμο, Κω και Ρόδο, κοντά δηλαδή στην τουρκική μεθόριο.

»Ειδικοί κανόνες για αναστολή της επιστράτευσης των ιδιωτικών υπαλλήλων της εταιρείας και για οργάνωσή της ως Ανεξάρτητο Ιδρυμα ΠΣΕΑ (Πολιτική Σχεδίαση Εκτακτης Ανάγκης) παύουν να ισχύουν! Οι υποδομές και τα μεταφορικά μέσα περνούν και αυτά στη δικαιοδοσία της εταιρείας. Δηλαδή, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, το κράτος θα έχει πυροσβέστες χωρίς οχήματα και δίκτυα νερού, ενώ δεν θα έχει υπαλλήλους για τις απαραίτητες αναφορές προς το ΓΕΑ, αλλά ούτε καν ανθρώπους με γνώσεις και δικαιοδοσία πρόσβασης στις στοιχειώδεις, αλλά κρίσιμες, υποδομές και συστήματα ελέγχου των αεροδρομίων».

Ξεπούλημα της χώρας

Σε όλα αυτά τα παράδοξα έως ανήκουστα, ο Κ. Γκανούλης, αρμόδιος τομεάρχης Αμυνας των Οικολόγων Πρασίνων, σημειώνει: «Ως Οικολόγοι Πράσινοι δηλώναμε πάντα πως τομείς όπως το νερό, η ενέργεια, οι τηλεπικοινωνίες, η εθνική άμυνα κ.λπ. είναι στρατηγικής σημασίας και δεν μπορούν σε καμιά περίπτωση να μεταβιβάζονται σε ιδιώτες!

Η αξία μιας κυβέρνησης φαίνεται από την ικανότητά της να διοικεί με αξιοπρέπεια και αποδοτικότητα τις δημόσιες υπηρεσίες – και όχι από την ευκολία να τις παραχωρεί σε τρίτους και μάλιστα με αβέβαιο οικονομικό μέλλον. Στην τελευταία περίπτωση, εύλογα καταλήγει ο πολίτης στο συμπέρασμα ότι η χώρα “ξεπουλιέται” προς όφελος μιας εταιρείας ξένων συμφερόντων που αδιαφορεί για το μέλλον της χώρας».

(από την "Εφημερίδα των Συντακτών")