Ο κλάδος της αεροπλοΐας αποδείχθηκε ευάλωτος στη συγκεκριμένη κρίση και δέχθηκε εξαρχής ισχυρά πλήγματα, καθώς τα αεροσκάφη καθηλώθηκαν στο έδαφος και η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια σχεδόν μηδενίστηκε. Παράλληλα, η βρετανική οικονομία βρίσκεται ενώπιον μιας βαθιάς ύφεσης και ο αριθμός των ανέργων έχει ανέλθει στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 24 ετών. «Οφείλουμε να μειώσουμε τα έξοδά μας και να προσαρμοστούμε στη νέα πραγματικότητα, ισορροπώντας τη δραστηριότητά μας ανάλογα με την αναμενόμενη ζήτηση», δήλωσε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Rolls Royce Γουόρεν Ιστ. Επιπλέον, ο ίδιος τόνισε πως για τα επόμενα τρία έως πέντε χρόνια οι δραστηριότητες στον τομέα της αεροπλοΐας θα μειωθούν περίπου κατά το ένα τρίτο σε σχέση με το 2019.
Οι 9.000 απολύσεις αφορούν κατά κύριο λόγο τους εργαζομένους στη μονάδα εμπορικών αεροσκαφών, η οποία παράγει περισσότερα από τα μισά έσοδα της εταιρείας. Η Rolls Royce σχεδιάζει να μειώσει τα κόστη της κατά 1,4 δισ. ευρώ ετησίως, εκ των οποίων τα 779 εκατ. ευρώ θα προέλθουν από τις απολύσεις σε συνδυασμό με ορισμένα επιπλέον δραστικά μέτρα. Παρ’ όλα αυτά, η δραστηριότητα της μονάδας κατασκευής στρατιωτικών αεροσκαφών θα συνεχισθεί κανονικά, καθώς η ζήτηση στον συγκεκριμένο τομέα παραμένει υψηλή. Σύμφωνα με τον κ. Ιστ, οι περικοπές των θέσεων εργασίας θα ξεκινήσουν κατά πάσα πιθανότητα από τις κεντρικές μονάδες παραγωγής της Rolls Royce στο Ντέρμπι της Βρετανίας, όπου απασχολούνται οι περισσότεροι εργαζόμενοι του τομέα των εμπορικών αεροσκαφών.
(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ")